testowe Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony E![]() ciąg dalszy...W systemie napędu AF zastosowano opracowany przez firmę Tamron mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD (ang. Voice-coil eXtreme-torque Drive), umożliwiający cichą i skuteczną pracę systemu ustawiania ostrości oraz dość skuteczny, znany z innych udanych konstrukcji tej marki, mechanizm stabilizacji optycznej VC (ang. Vibration Compensation) wspierający stabilne fotografowanie nawet przy najdłuższych ogniskowych. Przy czym trzeba zauważyć, że podobnie jak w niektórych Nikkorach tak i w tym obiektywie nie ma mechanizmu włączającego stabilizację na tubusie obiektywu. Według danych producenta odbywa się to z udziałem AI, czyli tzw. „automatycznej inteligencji” bez względu na to, czy aparat do którego obiektyw został podłączony ma wbudowaną stabilizację matrycy, czy też nie. Mechanizm kompensujący ruch zostaje automatycznie przełączony na funkcje AI w momencie, w którym filmujemy. Jego największa skuteczność podczas filmowania jest w zakresie ogniskowych 18–70 mm.
![]()
Z poziomu aparatu, co prezentujemy na załączonym obok ekranie (9) pochodzącym z bezlusterkowca Fujifilm X-S10, możemy modyfikować ustawienia stabilizacji, ale nie wiemy jak to się przekłada na współpracę z systemem VC Tamrona. Obiektyw jest kompatybilny również z systemami Fast Hybrid-AF, Eye-AF itp. testowany Tamron ma podwójny system mikroporcesowrowy (DUAL MPU - MICRO-PROCESSING UNIT). ![]() Oprócz MPU z wbudowanymi blokami DSP (Digital Signal Processor) dla lepszego przetwarzania sygnału, Tamron dodał MPU (10) przeznaczone wyłącznie do kompensacji drgań. Rezultatem jest szybsza, bardziej precyzyjna praca AF i wydajniejsza kompensacja drgań (VC). Również dzięki temu VC jest specjalnie zoptymalizowany do nagrywania filmów.
![]() Skuteczność działania systemu VC jest niemal wzorcowa o czym łatwo mogą przekonać zamieszczone obok zdjęcia.
![]()
Obiektyw sprawia wrażenie solidnego szkła pomimo swoich niewielkich wymiarów. Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego obiektywu możliwa jest poprzez korpus aparatu. W komplecie z obiektywem otrzymujemy dekielki zakrywające i osłonę przeciwsłoneczną
![]()
![]() ![]()
Wewnątrz tubusu znajduje się 7-listkowa przysłona (co widać przy f/16 dla 300 mm), którą możemy przymknąć, zależnie od długości ogniskowej, do f/22–f/40. Pomimo 7-listków bokeh przy 300 mm i pełnej dziurze f/6,3 ma piękny kołowy kształt bez tzw. efektu „pierścieni cebulowych”.
data dodania: 01-12-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 12753
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Festiwal Fotoforma na Narodowym 2025 - święto pasjonatów fotografowania i filmowania w Warszawie 70 wykładów czołowych polskich i zagranicznych fotografów i filmowców. Warsztaty Masterclass i fotospacery. Ponad 150 największych, światowych marek foto-wideo. Stoiska największych producentów i dystrybutorów sprzętu. Wyjątkowe promocje na zakup sprzętu. Wystawy fotograficzne. Wypożyczalnia sprzętu. I wiele innych atrakcji…16-17 października 2025, PGE NARODOWY. 17 października zaczynają od 9 rano, a kończą na ostatnim kliencie, czyli pewnie do 17, a może i ciut, ciut dłużej. Zobacz jak wyglądał 1 dzień Festiwalu. Impreza odbywa się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. ![]() Test Panasonica Lumix S1 II - hybrydowy AF w mniejszym korpusie Panasonic LUMIX S1MII zadebiutował 13 maja 2025 r., czyli w ponad 6 lat po barcelońskiej premierze swojego poprzednika S1 i w ponad 2 lata po prezentacji Panasonica LUMIX S5IIX (4 stycznia 2023 roku) wyróżnionego nagrodą EISA sezonu 2023-2024.... ![]() Foto-Kurier 10/2025 wysłany do prenumeratorów, dostępny w salonach prasowych i on-line Foto-Kurier 10/2025 wysłano (14.10) do prenumeratorów, od dzisiaj jest w najlepszych salonach prasowych, a w e-kiosku od 12.10. Okładkę ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, laureata lipcowego konkursu Najlepsze z Najlepszych. Szczęśliwą siódemkę publikujemy w środku wydania. Zainspiruj się świetnymi zdjęciami, w tym laureatów Grand Press Photo 2025 i zapoznaj się z testami najnowszego sprzętu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |