testowe Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony Eciąg dalszy...
Testowany obiektyw radzi sobie bardzo dobrze, w swojej kategorii, podczas fotografowania z bliska gdyż minimalna odległość fotografowania (MOD - ang. Minimum Object Distance) wynosi jedynie 15 cm (11), a maksymalny współczynnik powiększenia wynosi 1:2 (przy 18 mm). Dla 300 mm jest to 99 cm (1:4), a wartości pośrednie wskazane są w tabeli zamieszczonej obok (12).
Niewielka odległość zdjęciowa i ładne rozmycie tła to mocne strony testowanego Tamrona 18–300 mm z mocowaniem Fujifilm X. fot. K. Patrycy
Pomiary Obiektyw testowaliśmy z wyjątkowo poręcznym bezlustrkowcem Fujifilm X-S10, wyposażonym w matryce APS-C. Pomiarów dokonaliśmy w studiu oraz w plenerze. Badając dystorsję i rozdzielczość, fotografowaliśmy zmodyfikowaną tablicę Vuzort-Sigma, a winietowanie ocenialiśmy na podstawie równomiernie oświetlonej białej tablicy. Pomiary rozdzielczości wykonaliśmy dla środka kadru i jego brzegów. Oprócz wykresu z wynikami rozdzielczości przedstawiamy również wykres MTF (udostępniony przez producenta). Pod kątem „zdjęć pod światło” sprawdzaliśmy obiektyw w plenerze fotografując pod słońce.
Aberracja chromatyczna Na zdjęciach z wykorzystaniem Tamrona 18–300 mm aberracja chromatyczna jest spora przy 18 mm, zerowa dla 50 mm jak i 100 mm, a przy 300 mm minimalna. Za aberrację chromatyczną przyznajemy 5,5 punku.
data dodania: 01-12-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 8176
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. POLSKI FINAŁ EISA MAESTRO 2024 Za nami kolejna edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro. W tym roku fotografujący zgłaszali serie zdjęć w temacie „Sporty i gry.” Zwycięzcą w krajowym etapie konkursu EISA Maestro 2024 został Janusz Jurek. Jego zdjęcia zajęły również 2 miejsce w .... Pełnoklatkowy, najjaśniejszy Z, czyli Nikkor Z 35 mm f/1,4 Obiektyw debiutujący 26 czerwca 2024 r. wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i umożliwia uzyskanie ostrego obrazu. Sprawdzi się w fotografii ulicznej, a także przy reportażach podróżniczych podczas fotografowania i filmowania. Jest pierwszym z serii Z firmy Nikon, który ma otwór względny... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |