testowe Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony E![]() ciąg dalszy...![]()
Testowany obiektyw radzi sobie bardzo dobrze, w swojej kategorii, podczas fotografowania z bliska gdyż minimalna odległość fotografowania (MOD - ang. Minimum Object Distance) wynosi jedynie 15 cm (11), a maksymalny współczynnik powiększenia wynosi 1:2 (przy 18 mm). Dla 300 mm jest to 99 cm (1:4), a wartości pośrednie wskazane są w tabeli zamieszczonej obok (12).
![]()
![]() Niewielka odległość zdjęciowa i ładne rozmycie tła to mocne strony testowanego Tamrona 18–300 mm z mocowaniem Fujifilm X. fot. K. Patrycy
![]() Pomiary Obiektyw testowaliśmy z wyjątkowo poręcznym bezlustrkowcem Fujifilm X-S10, wyposażonym w matryce APS-C. Pomiarów dokonaliśmy w studiu oraz w plenerze. Badając dystorsję i rozdzielczość, fotografowaliśmy zmodyfikowaną tablicę Vuzort-Sigma, a winietowanie ocenialiśmy na podstawie równomiernie oświetlonej białej tablicy. Pomiary rozdzielczości wykonaliśmy dla środka kadru i jego brzegów. Oprócz wykresu z wynikami rozdzielczości przedstawiamy również wykres MTF (udostępniony przez producenta). Pod kątem „zdjęć pod światło” sprawdzaliśmy obiektyw w plenerze fotografując pod słońce.
![]() Aberracja chromatyczna Na zdjęciach z wykorzystaniem Tamrona 18–300 mm aberracja chromatyczna jest spora przy 18 mm, zerowa dla 50 mm jak i 100 mm, a przy 300 mm minimalna. Za aberrację chromatyczną przyznajemy 5,5 punku.
data dodania: 01-12-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 11787
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. ![]() Najlepsze produkty fotograficzne sezonu 2025–2026 - Nagrody EISA i uzasadnienie ich wyboru 15 sierpnia 2025 r. EISA zaprezentowała wyróżnienia EISA AWARDS dla najlepszych produktów elektroniki użytkowej. Wśród nagrodzonych aż 26 to produkty fotograficzne. EISA - skupiająca 53 ekspertów z 26 krajów świata - na wielu wideospotkaniach wybrała - gwiazdy sezonu 2025/2026. ![]() TEST Sony FE 50–150 mm f/2 GM 2 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała, pierwszy na świecie, teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2. Przeznaczony jest on do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i wykonywania portretów. Jest to kolejny G Master, czyli obiektyw klasy premium, który warto mieć. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |