Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Canon EOS R6 Mark II Już bezlusterkowiec czy jeszcze lustro, o to jest pytanie

ciąg dalszy...


Dynamika Canon EOS R6 Mark II

 

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 2700 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.


Charakterystyka dynamiki, Canona EOS R6 Mark II jak i jej rozpiętość jest tak samo dobra jak u lustrzankowego poprzednika i wynosi 6 i 1/3 EV. Ma nieco inny charakter i jest bardziej przesunięta w stronę niedoświetleń.Jest to wynik umożliwiający rejestrowanie szczegółów zarówno w jasnych jak i w ciemnych partiach obrazu przy kontrastowych scenach, ale na rynku są modele, które mają lepszą dynamikę.


Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

 

Szumy-canon

 Podejrzyj powyższy plik w większej rozdzielczości >>>

Szumy

Canon EOS 6R Mark II przy redukcji włączonej na standard wypada bardzo podobnie pod kątem szumów co EOS 6D Mark II. Zakres nominalnych czułości jest oczywiście większy przy 6R Mark II, ale tak naprawdę skorzystamy z tych wartości podczas filmowania.

Wykres szumy Canon R6 Mark II

Dla fotografujących, którym zależy na dokładnym odwzorowaniu szczegółów polecamy wartości ekwiwalentów czułości do ISO 3200. Powyżej tej wartości następuje stopniowa degradacja szczegółów choć trzeba przyznać, że jest ona powolna. Dla niektórych sytuacji zdjęciowych może być akceptowalne nawet ISO 12800.

Za szumy przyznajemy 5,7 punktu.

Odwzorowanie barwne

Balans bieli to canonowska klasyka. Dobrze działa w świetle błyskowym jak i w świetle świetle żarowym. Można ustawić zmierzoną temperaturę barwową lub dobrać ją z zakresu od 2500K do 10000K i skorygować.

Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.


Canon R6 Mark II

Możliwości edycyjne

Canon EOS R6 Mark II, tak jak 6D Mark II, ma wbudowane funkcje przetwarzania i edycji obrazów RAW. W Canonie R6 II jest wbudowana funkcja oceny zdjęć za pomocą specjalnego przycisku ułatwiającego segregowanie fotografii przed przystąpieniem do końcowej obróbki.

 

rybie oko

 

W R6 mark II pojawiły się tzw. filtry, które tak jak w modelach konkurencyjnych np. Nikona umożliwiają kreowane obrazów już po ich zarejestrowaniu z poziomu aparatu. Filtrów jest 7: Ziarnisty czarno-biały, Miękka ostrość, Efekt rybiego oka (2), Efekt pogrubienia statystycznego, Efekt akwareli, Efekt aparatu zabawki i Efekt miniatury. Dzięki technologii Dual Pixel RAW w Canonie EOS R6 M II możliwa jest korekta ostrości i kontrastu w tle oraz zmiana parametrów oświetlenia (np. portretów) nawet po wykonaniu zdjęcia – co dodatkowo zwiększa możliwości twórcze, o ile wcześniej zdjęcia zostaną zarejestrowane w tym trybie. Można też przekonwertować plik HEIF na JPEG, a także zmienić rozmiar zdjęcia oraz wykadrować je i wybrać opcje kolekcjonowania zdjęć do fotoksiążki.

Canon EOS R6 Mark II za możliwości edycyjne otrzymuje 5,8 punktu.


Wizjer

Canon EOS 6D Mark II, jak przystało na lustrzankę, ma wizjer optyczny o dość przyzwoitych parametrach. Natomiast Canon EOS R6 Mark II ma 0,5” wizjer elektroniczny EVF typu OLED o rozdzielczości 3,69 mln punktów z powiększeniem 0,76 x i punktem ocznym wynoszącym 23 mm. Z prawej strony wizjera umieszczono pokrętło korekcji dioptrii w zakresie od –4 do +2 m-1. Obraz odświeżany jest z częstotliwością do 120 klatek na sekundę. Dbając o zwolenników lustrzanek i zamontowanych w nich wizjerów optycznych Canona EOS R6 Mark II wyposażono w funkcję wspomagania podglądu Optical View Finder, którą zastosowano wcześniej w modelu Canon EOS R3. Zapewnia to większy zakres dynamiczny oraz naturalnie wyglądający obraz z dobrą widocznością zarówno w ciemnych jak i jasnych obszarach.

Wizjer R6 M II ma nieco mniejszą rozdzielczość niż zamontowany w Canonie EOS R5 (5,76 mln) i dlatego za wizjer elektroniczny przyznajemy Canonowi R6 Mark II 5,65 punktu.


W temacie wizjerów trudno jest wyłonić zwycięzców pojedynku lustrzanka vs bezlusterkowiec. Zwolennicy lustrzanek będą bronili naturalności oglądanego obrazu przez wizjer optyczny, a bezlusterkowcy możliwości weryfikacji i podglądu w wizjerze rejestrowanego kadru i tak długo jak długo będą zwolennicy pierwszego i drugiego rozwiązania tak długo ich spór nie zostanie rozstrzygnięty.

 

Odchylany ekran

 

Odchylany ekran umożliwia fotografowanie z nietypowej perspektywy  
bez konieczności kładzenia się na ziemi. 


Ekran

Komunikację z aparatem Canon EOS R6 Mark II usprawnia dotykowy, osadzony na przegubie ekran LCD, który nie tylko ułatwia fotografowanie z nietypowej perspektywy lub w tłumie, ale też umożliwia zabezpieczenie ekranu na czas transportu. Ma on 3” przekątną i rozdzielczość (1,62 mln) - większą niż w Canonie EOS 6D Mark II (1,04 mln), czyli ta kategoria należy do bezlusterkowca. Pewną niedogodnością zarówno dla filmujących jak i fotografujących może okazać się fakt, że ekranu Canonie EOS R6 Mark II nie można odchylić o pełne 180 stopni. Odchylenie wynosi ok. 175 stopni.

Za ekran przyznajemy 5,5 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-06-2023
 
godzina dodania: 10:01
 
odsłon: 5341
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.121) / 0.105

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |