testowe Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
ciąg dalszy...
![]()
* Podana wydajność butelki z atramentem jest oszacowana na podstawie normy ISO/IEC 29103 i metodologii drukowania zdjęć w formacie 10 × 15 cm opracowanej przez firmę Epson, a NIE normy ISO/IEC 29102. Podane wydajności mogą różnić się w zależności od drukowanych obrazów, rodzaju używanego papieru, częstotliwości drukowania oraz warunków pracy, np. temperatury. Podczas wstępnej konfiguracji drukarki pewna ilość atramentu zostaje zużyta do zapełnienia dysz głowicy drukującej. z tego powodu wydajność początkowego zestawu może być niższa. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.epson.eu/pageyield ![]() Wydruki testowe Drukarka może drukować w trzech standardach jakościowych (13): Wysoko (trochę niezręczne tłumaczenie)- w najwyższej jakości, Standardowy - w jakości standardowej i jako Kopia robocza – najniższej jakości. Wybierając standard wydruku decydujemy się też na jego czas trwania, adekwatny do wybranej opcji jakości. Przy wydrukach kolorowych formatu 10 × 15 cm na papierze Epson Premium Glossy Photo mieliśmy odpowiednio następujące czasy wydruku: ok. 60 s, ok. 30 s i ok. 23 s. Pomiędzy wydrukami typu Wysoko i Standard nie ma specjalnej różnicy jakościowej. Przy wydrukach najwyższej jakości mamy delikatnie wyższe nasycenie kolorystyczne, ale zaobserwujemy to dopiero po zestawieniu z wydrukiem wykonanym w trybie standardowym. i można pokusić się o stwierdzenie, że wydruk w jakości Standard będzie tym w pełni użytecznym przy większości zastosowań, nawet komercyjnych. Natomiast wydruk w trybie Kopii roboczej może być traktowany jedynie jako wydruk poglądowy.
![]()
Wykonaliśmy też sporą ilość wydruków testowych formatu A4, na papierach mat i błyszczących i w tym przypadku byliśmy jeszcze pozytywniej zaskoczeni czasami wydruku. Naszym zdaniem nie ma istotnych różnic w czasie wydruku w zależności od zastosowanego podłoża. Przynajmniej nie ma go między wydrukiem matowym i błyszczącym. Wydruk A4 na papierze błyszczącym w trybie najwyższej jakości trwał 2 minuty 40 s, a w trybie Standard była to 1 min 10 s. Są to oczywiście wartości przybliżone. Wydruków w trybie Kopii roboczej nie robiliśmy przy tym rodzaju papieru. Bardziej nam się podobały wydruki czarno-białe na macie niż na papierze błyszczącym. Są bardziej eleganckie w odbiorze. W celu oceny jakości wydruków użyto specjalnie przygotowanych plików z grafiką, zarówno wektorową, jak i rastrową.
![]()
Na tym samym wydruku umieszczone były także pola przepływów CMYK oraz RGB. Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu – przejścia tonalne najbardziej nasyconej barwy, aż do bieli można określić jako bardzo płynne, bez względu na to, czy drukowaliśmy w kolorze, czy też w czerni i bieli. Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
Czerń na wydrukach matowych jest wystarczająco głęboka. Na wydrukach błyszczących jest minimalnie przyblakła. Na wydruku testowym znajdowały się również fragmenty różnych twarzy. Odcienie skóry zostały odwzorowane prawidłowo, a wszelkie przejścia tonalne na skórze były płynne. Najlepsze efekty uzyskaliśmy na papierach błyszczących (Epson Premium Glossy). Wydruki matowe w kolorze też wypadły bardzo dobrze.
Nieco słabiej wypadły wydruki czarno-białe na podłożu matowym (Epson Matte Paper Heavy Weight), ale był to poziom akceptowalny nawet przy wydrukach komercyjnych. Drobnym problemem może być to, że na zdjęciach czarno-białych zauważyliśmy obecność zafałszowania odbioru obrazu w różnym rodzaju oświetleniu – delikatne zjawisko metameryzmu.
![]()
Zmierzyliśmy też poziom hałasu podczas drukowania. Jest on akceptowalny. Nie przekracza ok. 45 dB (C). Największy hałas towarzyszy załadunkowi papieru przez podajnik do komory drukującej, ale to już cecha tej technologii załadunku. Za jakość wydruku czarno-białego możemy przyznać w tej klasie produktów ocenę 5,25 punktu, a za jakość wydruku kolorowego 5,75 punktu.
data dodania: 20-11-2023
godzina dodania: 00:01
odsłon: 21743
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||