testowe Nikon vs Olympus, odporne kompakty na każdą pogodę - pełny test opublikowany w FK 3/2012![]() ciąg dalszy...
Szumy
![]()
![]() W obu aparatach mniejsze zaszumienie obrazu występowało przy świetle żarowym niż przy błyskowym. Przy niższych wartościach ISO przodował Olympus, przy wyższych Nikon.
I tak przy świetle błyskowym w obu modelach zastosowaliśmy automatyczny balans bieli, a przy świetle żarowym definiowany dla tego światła z drobną modyfikacją: przy Nikonie oświetlenie miało 3000 K, a przy Olympusie 2700 K. Otrzymane wyniki zestawione zostały na wykresie.
W obu modelach niższe zaszumienie (co dziwne) obserwowaliśmy przy świetle żarowym. Przy niższych wartościach ISO niższe szumy miał Olympus. Przy wartości ISO 800 w Nikonie następowało wzmocnienie redukcji zaszumienia owocujące niższymi wartościami szumu niż u konkurenta.
Ogólna ocena poziomu zaszumienia obu aparatów w tej klasie zasługuje na 4,5 punktu. Drobnym plusem Olympusa jest większy zakres ISO do ISO 6400, gdy w Nikonie osiąga on jedynie 3200. Analizując obrazy testowe w obu przypadkach możemy fotografować bez znacznej utraty szczegółów jedynie do wartości ISO 800.
![]() Poniżej przedstawiamy 500-pikselowe wycinki kadru przy róznych wartościach czułosci ISO
![]() Do wartości ISO 800 możemy fotografować obydwoma aparatami bezstresowo. Potem następuje rozmycie obrazu, ale nie ma jakościowego dramatu przy wyższych czułościach.
data dodania: 08-06-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 32936
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - V etap pt. "Poza Miastem" za nami - etap VII - zgłoszenia tylko do 15 września Liga Foto-Kuriera 2025 ma atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 6. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap ma tytuł "Detal w krajobrazie", a ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń mija 15 września o północy. ![]() Fujifilm Digital Output Film - diapozytyw do kopiowania zbiorów elektronicznych Fujichrome Digital Output Film jest to odwracalny materiał barwny o czułości ISO 100 i nie jest przeznaczony do tradycyjnej fotografii. Pozwala na otrzymanie slajdów ze zbiorów elektronicznych - tak więc należy używać go do naświetlarek filmów... ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |