testowe TEST / Nikon D300, Olympus E-3, Sony Alfa 700 - lustrzanki dla zaawansowanych / PEŁNA WERSJA z FK 1/2008![]() ciąg dalszy...
Szumy Pomiaru szumów dokonano przy wykorzystaniu lamp studyjnych o temperaturze barwowej oraz przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 2700 K przy temperaturze otoczenia 21°C. Pomiaru dla światła żarowego dokonano zarówno przy włączonej, jak i wyłączonej redukcji szumów.
![]()
Najniższe szumy zaobserwowaliśmy w Nikonie D300, a najwyższe
w Olympusie E-3. Do wartości ISO 400 włącznie aparaty generują szumy na
zbliżonym poziomie, a w przypadku Nikona poziom ten nie zmienia się do
ISO 800.
![]()
Analizy dokonano na podstawie analizy jpegów i być może przy analizie plików konwertowanych z RAW-ów do innych formatów, np. TIFF omawiane parametry ulegną zmianie. Niestety, jak należało się spodziewać, ze względu na najmniejszą powierzchnię czynną matrycy, największe szumy miał Olympus E-3, choć w porównaniu z konkurencją nie wyglądało to tragicznie. Matryca zastosowana w Olympusie to najprawdopodoniej produkt Panasonika.
![]() ![]() Nawet przy zastosowaniu nienajwyższego ekwiwalentu czułości przy fotografowaniu w nocy Nikon doskonale odwzorował światła i półcienie.
Niestety cudów nie da się stworzyć nawet tak potężnemu koncernowi jak Matsushita. Choć bez wątpienia inżynierom i programistom Olympusa i Panasonika należą się brawa za osiągnięcie tak dobrych wyników przy tak małej matrycy. Ale do rzeczy. W E-3 szumy są prawie identyczne bez względu na to, czy fotografujemy przy ISO 400 czy też ISO 200; toteż z założenia proponowalibyśmy używać w tym aparacie czułości ISO 400. Poziom szumów dla tej wartości jest porównywalny (choć wyższy) z a700 i Nikonem D300. Dodatkową wadą plików rejestrowanych przez Olympusa jest nierównomierność rejestracji w poszczególnych kanałach, co skutkuje różnymi plamami barwnymi przy powierzchniach jednorodnych. Podobne zjawisko często spotykamy w aparatach Canona. Nikon z tym zjawiskiem poradził sobie najlepiej. Informacja obrazowa przy plikach rejestrowanych przez Nikona jest równomierna w każdym z kanałów, co daje bardzo ładne, pozbawione przebarwień (R,G,B) odwzorowanie powierzchni jednorodnych.
data dodania: 10-06-2009
godzina dodania: 18:41
odsłon: 45380
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. ![]() Najlepsze produkty fotograficzne sezonu 2025–2026 - Nagrody EISA i uzasadnienie ich wyboru 15 sierpnia 2025 r. EISA zaprezentowała wyróżnienia EISA AWARDS dla najlepszych produktów elektroniki użytkowej. Wśród nagrodzonych aż 26 to produkty fotograficzne. EISA - skupiająca 53 ekspertów z 26 krajów świata - na wielu wideospotkaniach wybrała - gwiazdy sezonu 2025/2026. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |