testowe TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16ciąg dalszy...
Nikon D500 + 16-80 mm f/2,8-4; par. eksp.: 1/20 s; ISO 3200; f/2; f=16 mm
Przy włączonej redukcji zaszumienie obrazu jest o wiele mniejsze i zaczyna praktycznie być widoczne dopiero przy ISO 12 800. Przy tej opcji zdjęcia przy najwyższych wartościach ISO również są ubogie w ilość szczegółów. Dynamika
Zakres dynamiki Nikona D500 jest na przyzwoitym poziomie i wynosi 6 i 1/3 EV.
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.
Zakres dynamiki nowej matrycy jest bardzo dobry. Dynamika przesunięta jest w stronę niedoświetleń i dlatego bardzo dobrze widać szczegóły w cieniach.
Zakres dynamiki w „pięćsetce” wynosi 6 i 1/3 EV. Jest to przyzwoity wynik. Charakterystyka wykresu przesunięta jest lekko w stronę niedoświetleń, co oznacza że w kontrastowo oświetlonych scenach aparat zarejestruje więcej szczegółów w cieniach niż w światłach. Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.
Odwzorowanie barwne
Nikon D500 bardzo dobrze radzi sobie z odwzorowaniem barwnym. Przy oświetleniu żarowym jedynie przy automatycznym balansie bieli występuje lekka żółta dominanta. Przy temperaturze barwowej 5000 K ustawienie AWB oraz słońce bardzo dobrze odwzorowują kolory. Przy ustawieniu balansu bieli na światło błyskowe pojawia się lekko magentowa dominanta.
Fotografowanie akcji w trudnych warunkach oświetleniowych to dla D500 bułka z masłem. Zdjęcie wykonano w jednej z chicagoskich hal filmowych podczas szkolenia zorganizowanego przez Sony dla fotografów, laureatów RED Bull illume. Nikon D500 + 16-80 mm f/2,8-4; par. eksp.: 1/160 s; ISO 6400; f/5,6; f=28 mm
data dodania: 15-12-2020
godzina dodania: 15:30
odsłon: 8981
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |