testowe TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
ciąg dalszy...
Style fotografowania
![]()
Elementy sterujące w aparacie dają fotografowi dużą elastyczność pod względem sposobu zapisu plików JPEG w celu indywidualizacji estetyki zdjęć. Każdy styl fotografii można odpowiednio zmodyfikować, można również tworzyć i zapisywać nowe style. Nowe style fotografii obejmują również tryb HLG (Hybrid Log Gamma [13]), umożliwiający wykonanie zdjęć o żywej, dużej rozpiętości tonalnej, które zachowują szczegóły intensywnie podświetlonych elementów, w sposób nadający się do wyświetlenia na podłączonym przez przewód HDMI najnowszym telewizorze 4K Panasonica obsługującym technologię HLG lub na innych urządzeniach zgodnych z tą technologią. Zdjęcia wykonane w trybach HLG można zapisać jako pliki HSP o rozdzielczości 8K oraz w formatach JPEG i RAW.
![]()
Przy zdjęciach portretowych nowe ustawienie balansu bieli AWBw tworzy atrakcyjne, umiarkowane czerwone zabarwienie, zaś nowy tryb pomiaru światła ważonego według podświetleń nadaje priorytet zachowaniu szczegółów w najjaśniejszych obszarach obrazu. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,9 punktu.
Pomiary
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze 3000 K, i ustawieniu najniższej nominalnej wartości ISO 100.
![]() Zakres dynamiki testowanego Panasonica S1R wynosi 6 i 1/3 EV, co uważamy za dobry wynik.
Zakres dynamiki testowanego Panasonica S1R wynosi 6 i 1/3 EV, co uważamy za dobry wynik. Przy tej rozpiętości tonalnej przetwornika jesteśmy w stanie w znacznym stopniu zachować na zdjęciach wykonanych z kontrastowym oświetleniem szczegóły zarówno w ciemnych jak i jasnych partiach obrazu. Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5000 K.
![]()
Balans bieli w świetle błyskowym dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane (ledwo widoczne żółte zabarwienie jest przy trybach AWB i „Światło błyskowe). W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu przy tego typu świetle. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane. Dużym plusem Panasonica S1R jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach i zapisania trzech różnych ustawień w oddzielnych presetach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,45 punktu.
Szumy Panasonic S1R nie ma możliwości włączania i wyłączania odszumiania oraz ustawiania go z różną „mocą”. Nie ma pewności, że brak możliwości włączenia odszumiania nie oznacza, że nie jest ono automatycznie włączone.
![]()
![]() Do ISO 3200 zarówno szum jak i szczegółowość obrazu są na bardzo dobrym poziomie (szum mały, szczegółowość duża).
data dodania: 03-11-2021
godzina dodania: 10:00
odsłon: 7261
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||