testowe TEST FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości
ciąg dalszy...Z racji bardziej profesjonalnych zastosowań modeli Casio i Fujifilm, lepiej sprawują się one przy świetle błyskowym; w przeciwieństwie do Olympusa, któremu bardziej sprzyja światło ciągłe.
Przykładowy obraz szumów testowanych aparatów.
Dynamikę przetwornika testowaliśmy dla ustawień standardowych oraz rozszerzonych dla EX-F1 (opcja +2) i S100fs (400%).
![]() Zwiększenie zakresu dynamiki w Fujifilm umożliwia rejestrację większej ilości szczegółów w jasnych partiach obrazu.
Otrzymane wyniki przedstawia wykres poniżej. Standardowy zakres dynamiki wszystkich trzech przetworników jest podobny i mieści się w 5 EV.
Po rozszerzeniu zakresu w aparatach Casio i Fujifilm zwiększa się rozpiętość o 2/3 EV w kierunku prześwietlenia, dzięki czemy uzyskujemy więcej szczegółów w światłach. Tu przoduje Fujifilm, ale Casio dzielnie go goni. Na trzeciej pozycji Olympus. A jego pozycje tłumaczyć należy mniejszymi rozmiarami przetwornika. Niemniej jakość otrzymywanych zdjęć jest w pełni satysfakcjonująca użytkowników wykonujących konsumenckiej wielkości odbitki.
Cała trójka dysponuje niewymiennymi obiektywami o bardzo dużym zakresie ogniskowych i tak ekwiwalent ogniskowej dla małego obrazka wynosi w aparacie Casio 36-432 mm; Fujifilm 28-400 mm; Olympus 26-520 mm.
![]() Zakres ogniskowych testowanych aparatów. Po lewej Olympus – 26 mm (ekw. dla 35 mm), po prawej Fujifilm – 400 mm (ekw. dla 35 mm).
data dodania: 03-12-2008
godzina dodania: 14:02
odsłon: 45720
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych W drugiej połowie listopada 2025 r. Wydania Specjalne Foto-Kuriera, nadal dostępne w najlepszych salonach prasowych, pojawiły się też w najlepszych sklepach fotograficznych. Zapraszamy do Fotoformy i na stronę fotoforma.pl. Wydania dostępne są zarówno w sklepie przy ul. Andersa 21 w Warszawie fizycznie i on-line. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - wrzesień 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 11/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich, jak to Ryszarda Łomnickiego, lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał we wrześniu i dołącz do wybranych. ![]() Tamron 25-200 mm f/2,8-5,6 Di III VXD G2 Poznaj drugą generację legendarnego obiektywu all-in-one – następcę cenionego modelu 28–200mm f/2,8–5,6 RXD (A071). Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||