testowe TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
ciąg dalszy...
Dynamika
![]() Dynamika Fujifilm X-T4 wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to bardzo dobry wynik. Dzięki temu rejestrowane są liczne szczegóły w cieniach i światłach na bardzo kontrastowo oświetlonych obszarach.
Zakres dynamiki w testowanym Fujifilm jest na bardzo dobrym poziomie i wynosi aż 6 i 2/3 EV (w X-T3 dynamika wynosi 7 i 1/3 EV). Jest to trochę słabszy wynik, ale na tyle dobry, że na zdjęciach kontrastowych motywów zachowanych jest dużo szczegółów zarówno w światłach jak i w cieniach. W tej kategorii przyznajemy 5,4 punktu.
![]() Balans bieli w testowanym modelu dobierany jest automatycznie (AWB) lub poprzez wybranie jednego z gotowych profili. Dodatkowo można ręcznie ustawić temperaturę barwową.
Przy świetle żarowym lepiej ustawić balans bieli w tryb dedykowany do takiego oświetlenia, czyli żarowy. Uzyskamy wtedy zdecydowanie lepsze odwzorowanie barw niż przy ustawieniach AWB (wtedy pojawia się magentowa dominanta).
![]()
![]() Okolice muzeum muru berlińskiego. W takich sytuacjach przydaje się odchylany ekran. Wieżę strażniczą można dopiero uwiecznić [A] po wystawieniu aparatu nad mur i kontroli ekspozycji za sprawą odchylanego ekranu. Bez tego rozwiązania możemy jedynie sfotografować przez szparę w murze skrzynkę elektryczną [B]; fot. K. Patrycy.
![]()
Ekran aparatu można ustawić na dwa różne sposoby: Priorytet Słabego Oświetlenia – umożliwia wyraźne widzenie obiektu w słabym świetle i Priorytet Rozdzielczości – wyświetla nawet najdrobniejsze szczegóły obiektu. Jak przystało na ekran dotykowy ten w X-T4 umożliwia jego intuicyjną obsługę podczas fotografowania, korzystania z AF oraz wyboru obszaru ostrości. Ułatwia też prostą edycje, przeglądanie i powiększanie zdjęć za pomocą ruchów palcami po ekranie. Za ekran i jego możliwości przyznajemy tym razem 6 punktów.
![]()
Stabilne nagrywanie filmów możliwe jest dzięki technologii IBIS w połączeniu z funkcją cyfrowej stabilizacji obrazu (DIS). Docenimy te elementy, gdy będziemy nagrywać wideo idąc. Ponadto tryb „IS (Image Stabilization) Boost” niweluje dodatkowo delikatne drgania aparatu. Do fotografowania podczas nagrywania filmów stworzono osobne menu, a tzw. „Szybkie Menu” (Q Menu) jest przeznaczone wtedy tylko dla funkcji wideo. W X-T4 wprowadzono ponadto funkcję „Optymalizacja filmu wideo”. Umożliwia ona użytkownikom regulację ekspozycji zarówno za pomocą pokrętła sterowania, jak i panelu dotykowego. Funkcja ta umożliwia przełączanie trybu STILL / MOVIE na panelu górnym, co zapewnia szybkie przejście do trybu nagrywania wideo z już zapisanymi ustawieniami. Wideo można nagrywać w tym samym formacie na dwóch kartach SD jednocześnie, tworząc kopie zapasowe.
data dodania: 04-03-2021
godzina dodania: 14:28
odsłon: 4124
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||