Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z Foto-Kuriera 10/20

ciąg dalszy...

 

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 200.

 

Dynamika Fujifilm X-T4 wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to bardzo dobry wynik. Dzięki temu rejestrowane są liczne szczegóły w cieniach i światłach na bardzo kontrastowo oświetlonych obszarach.

Dynamika Fujifilm X-T4 wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to bardzo dobry wynik. Dzięki temu rejestrowane są liczne szczegóły w cieniach i światłach na bardzo kontrastowo oświetlonych obszarach.

 

Zakres dynamiki w testowanym Fujifilm jest na bardzo dobrym poziomie i wynosi aż 6 i 2/3 EV (w X-T3 dynamika wynosi 7 i 1/3 EV). Jest to trochę słabszy wynik, ale na tyle dobry, że na zdjęciach kontrastowych motywów zachowanych jest dużo szczegółów zarówno w światłach jak i w cieniach. W tej kategorii przyznajemy 5,4 punktu.

Odwzorowanie barwne

Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym (3000 K) i błyskowym (5000 K).
Balans bieli w testowanym X-T4 dobierany jest automatycznie (AWB, AWB priorytet bieli, AWB priorytet otoczenia) lub poprzez wybranie jednego z gotowych profili. Ponadto możemy indywidualnie ustawić balans bieli na białą kartkę lub sami dobrać temperaturę barwową (w Kelvinach).

 

Balans bieli w testowanym modelu dobierany jest automatycznie (AWB) lub poprzez wybranie jednego z gotowych profili. Dodatkowo można ręcznie ustawić temperaturę barwową.

Balans bieli w testowanym modelu dobierany jest automatycznie (AWB) lub poprzez wybranie jednego z gotowych profili. Dodatkowo można ręcznie ustawić temperaturę barwową.

 

Przy świetle żarowym lepiej ustawić balans bieli w tryb dedykowany do takiego oświetlenia, czyli żarowy. Uzyskamy wtedy zdecydowanie lepsze odwzorowanie barw niż przy ustawieniach AWB (wtedy pojawia się magentowa dominanta).
W przypadku światła błyskowego nie ma możliwości wybrania w aparacie balansu bieli „światło błyskowe”. W X-T4 tryby AWB i Słoneczko dają dobre efekty.
Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.

Ekran LCD

 

Ekran LCD


X-T4 ma odchylany, dotykowy, wreszcie osadzony na przegubie 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1,62 miliona punktów (X-T3 miał ekran uchylny w 3 kierunkach o rozdzielczości 1,04 mln).

 

Okolice muzeum muru berlińskiego. W takich sytuacjach przydaje się odchylany ekran. Wieżę strażniczą można dopiero uwiecznić [A} po wystawieniu aparatu nad mur i kontroli ekspozycji za sprawą odchylanego ekranu. Bez tego rozwiązania możemy jedynie sfotografować przez szparę w murze skrzynkę elektryczną [B].

Okolice muzeum muru berlińskiego. W takich sytuacjach przydaje się odchylany ekran. Wieżę strażniczą można dopiero uwiecznić [A] po wystawieniu aparatu nad mur i kontroli ekspozycji za sprawą odchylanego ekranu. Bez tego rozwiązania możemy jedynie sfotografować przez szparę w murze skrzynkę elektryczną [B]; fot. K. Patrycy.

Okolice muzeum muru berlińskiego. W takich sytuacjach przydaje się odchylany ekran. Wieżę strażniczą można dopiero uwiecznić [A} po wystawieniu aparatu nad mur i kontroli ekspozycji za sprawą odchylanego ekranu. Bez tego rozwiązania możemy jedynie sfotografować przez szparę w murze skrzynkę elektryczną [B].

 

Ekran aparatu można ustawić na dwa różne sposoby: Priorytet Słabego Oświetlenia – umożliwia wyraźne widzenie obiektu w słabym świetle i Priorytet Rozdzielczości – wyświetla nawet najdrobniejsze szczegóły obiektu. Jak przystało na ekran dotykowy ten w X-T4 umożliwia jego intuicyjną obsługę podczas fotografowania, korzystania z AF oraz wyboru obszaru ostrości. Ułatwia też prostą edycje, przeglądanie i powiększanie zdjęć za pomocą ruchów palcami po ekranie. Za ekran i jego możliwości przyznajemy tym razem 6 punktów.

Możliwości edycyjne

Tak jak i Fujifilm X-T3, pod względem możliwości edycyjnych, X-T4 nadal raczkuje. Po wykonaniu zdjęcia możemy z niego usunąć efekt czerwonych oczu, wykadrować obraz, zmienić jego wielkość, obrócić zdjęcie, wykonać pokaz slajdów oraz przekonwertować plik z trybu RAW na JPEG, czy też zrealizować fotoksiążkę w aparacie. Możliwości edycyjne oceniamy na przeciętne 5 punktów.

Możliwości multimedialne

Fujifilm X-T4 umożliwia nagrywanie filmów w maksymalnej rozdzielczości 4K (29,97p), jak również w jakości Full HD z częstotliwością 240 kl./s. Umożliwia to 10-krotne spowolnienie obrazu (slow motion).

 

TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20

 

Stabilne nagrywanie filmów możliwe jest dzięki technologii IBIS w połączeniu z funkcją cyfrowej stabilizacji obrazu (DIS). Docenimy te elementy, gdy będziemy nagrywać wideo idąc. Ponadto tryb „IS (Image Stabilization) Boost” niweluje dodatkowo delikatne drgania aparatu. Do fotografowania podczas nagrywania filmów stworzono osobne menu, a tzw. „Szybkie Menu” (Q Menu) jest przeznaczone wtedy tylko dla funkcji wideo. W X-T4 wprowadzono ponadto funkcję „Optymalizacja filmu wideo”. Umożliwia ona użytkownikom regulację ekspozycji zarówno za pomocą pokrętła sterowania, jak i panelu dotykowego. Funkcja ta umożliwia przełączanie trybu STILL / MOVIE na panelu górnym, co zapewnia szybkie przejście do trybu nagrywania wideo z już zapisanymi ustawieniami. Wideo można nagrywać w tym samym formacie na dwóch kartach SD jednocześnie, tworząc kopie zapasowe.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 04-03-2021
 
godzina dodania: 14:28
 
odsłon: 2891
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.127) / 0.111

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |