testowe Odnowiony PEN - Olympus PEN E-P5 (pełny test z wydania FK 8-9/2013)
ciąg dalszy...Możliwości multimedialne
Dostępne rozdzielczości filmowania to Full HD (1920×1080 piks.), HD (1280×720) oraz VGA (640×480). Wszystkie filmy rejestrowane są z częstotliwością 29,97 kl./s. To dziwne, że nie możemy ustawić 25 kl./s, które stanowią standard w Europie (format PAL). Nie ma również możliwości rejestracji 60 ani 50 kl./s w żadnej z rozdzielczości. Maksymalna przepływność materiału wideo wynosi 20 Mb/s. Automatyczny film poklatkowy zapisywany jest w rozdzielczości HD z częstotliwością 10 kl./s. Tryby filmowe zostały potraktowane po macoszemu. To krok wstecz w stosunku do poprzedniego modelu – E-P3. Z drugiej strony jakość filmów jest wysoka, a stabilizacja obrazu dobrze się sprawuje.
![]() Synchronizacja aparatu ze smartfonem odbywa się za pośrednictwem kodu QR.
![]() Tak wygląda kod QR wyświetlany na ekranie aparatu. Jeśli telefon będzie miał trudności ze skanowaniem kodu, możemy ręcznie wprowadzić identyfikator sieci i hasło.
![]() Po udanym połączeniu możemy m.in. zdalnie sterować aparatem albo wybrać zdjęcie do udostępnienia w internecie. Powyżej ekran smartfonu z miniaturkami zdjęć zapisanych na karcie pamięci w PEN-ie E-P5.
![]()
Wbudowane Wi-Fi umożliwia zdalne sterowanie aparatem za pomocą smartfonu oraz udostępnianie zdjęć w internecie również za pośrednictwem smartfonu. Synchronizacja między urządzeniami przebiega za pomocą kodu QR wyświetlanego na ekranie E-P5, a skanowanego smartfonem przy użyciu programu Olympus Image Share. Za możliwości multimedialne przyznajemy 5,5 punktu.
Testowanemu PEN-owi zaimplikowano liczne funkcje edycyjne. Możemy m.in. usunąć efekt czerwonych oczu, obrócić zdjęcie lub je skadrować. O ile dla plików JPEG możliwa jest prosta konwersja do czerni i bieli czy sepiowanie, o tyle dla RAW-ów dostępne są wszystkie zaawansowane filtry dostępne w trybie fotografowania. Można zaaplikować je na etapie edycji, a nie tylko przy wykonywaniu zdjęcia. Za możliwości edycyjne przyznajemy 5,5 punktu.
![]()
![]()
![]() Egipt. Wejście do meczetu. Portret wykonany przy ISO 3200 oraz jego 100-procentowe wycinki. W materiałach prasowych Olympus opisując testowany przez nas aparat często odnosi się do modelu PEN F. Możemy dowiedzieć się m.in., że w latach 60-tych PEN F kosztował tyle, co równowartość miesięcznej wypłaty. Niestety E-P5 nie kontynuuje tej tradycji, ponieważ za sam korpus musimy zapłacić 4799 zł (ceneo.pl), a więc więcej niż wynosi nasza średnia krajowa. Zestaw ze standardowym obiektywem 14-42 mm to wydatek ok. 5300 zł, a decydując się na pakiet z obiektywem 17 mm i wizjerem elektronicznym musimy odłożyć prawie 7 tys. zł, ale zapewne nie dla wszystkich będzie to przeszkodą.
![]()
tekst i zdjęcia niepodpisane: Paweł Kostowski data dodania: 11-11-2014
godzina dodania: 13:45
odsłon: 14977
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||