testowe
Test Canona RF 135 mm f/1,8L IS USM - teleportretówka o dużej jasności
2 listopada 2022 r. Canon Europe wprowadził na rynek obiektyw Canon RF 135 mm f/1,8L IS USM, teleobiektyw stałoogniskowy, który idealnie sprawdzi się podczas wykonywania zdjęć portretowych w słabym oświetleniu. Jest to następca modelu Canon EF 135 mm f/2L USM. Przedstawiamy pełny test obiektywu opublikowany w Foto-Kurierze 6-7/23.
![]()
![]()
![]() Obiektyw umożliwia wykonywanie efektownych portretów dzięki połączeniu 9-listkowej przysłony (patrz powyżej) z ogniskową 135 mm o jasności f/1,8, dzięki którym można uzyskać bardzo ładny, okrągły efekt bokeh (1). Nie znajdziemy w nim tzw. efektu cebuli.
![]() Na fotografowanych obrazach wykonanych za pomoca testowanego obiektywu zarejestrujemy ładny bokeh. Oczywiście, jak na wysokiej klasy obiektyw przystało, nie znajdziemy na nim tzw. efektu cebuli. Zdjęcie modelu trabanta mającego długość jedynie 11,5 cm wykonano z minimalnej odległości wynoszącej dla obiektywu 0,7 m zbliżenie reflektora, którego średnica miała 8 mm. Przy okazji widać jak obiektyw, w połączeniu z matrycą pełnoklatkowego Canona EOS R, ładnie wyselekcjonował płaszczyznę ostrości. fot.K.Patrycy
Duża jasność f/1,8, długa ogniskowa i wbudowany optyczny stabilizator obrazu umożliwiają również uchwycenie za pomocą testowanego obiektywu Canon RF 135 mm f/1,8L IS USM atrakcyjnych i ostrych portretów z ładnie rozmytym tłem.
![]() Przykładowe zdjęcie wykonane obiektywem Canonem RF 135 mm f/1,8 L IS USM. fot. mat. inf. producenta Zwiększony dystans pomiędzy fotografem a fotografowanym obiektem sprzyja wytworzeniu bardziej komfortowej atmosfery, co umożliwia uzyskanie naturalnie wyglądających ujęć, zarówno w przypadku zdjęć samej twarzy i głowy, jak i całego ciała.
data dodania: 18-09-2023
godzina dodania: 00:01
odsłon: 8817
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||