testowe Panasonic HC-V720 - nie tylko dla pasjonatów (pełna wersja artykułu, który ukazał się w FK 4/2013)Do naszej redakcji trafiła najnowsza kamera Full HD Panasonika z matrycą typu 1/2,3". Przedstawiamy jej krótki test.
Wymiary matrycy kamery odpowiadają najmniejszym przetwornikom stosowanym w kompaktach. Jednak wśród kamer nie jest to minimalny rozmiar. Na rynku wciąż można spotkać urządzenia z matrycą typu 1/4". Więc 1/2,3" w HC-V720 to zaleta tego modelu. 26-krotny zoom o stałym świetle f/1,8 oferuje szeroki kąt widzenia (odp. 28 mm). Dzięki trybowi iZoom zakres zoomu zwiększa się do 50×, ale działa to tylko przy filmowaniu. Fotografie wykonujemy w rozdzielczości 20 mln pikseli (podczas filmowania maks. 9,4 mln). Nie należy jednak spodziewać się jakości zdjęć z lustrzanki.
Pałac Namiestnikowski w Warszawie. Zdjęcie wykonane nocą. Par. eksp.: 3 mm, f/1,8; 1/25 s, 18dB
Budowa i ergonomia Przesadnia miniaturyzacja, która dotyka kamery w ostatnim czasie, na szczęście ominęła ten model. Odpowiednie wymiary (60×70×125 mm) umożliwiają pewny uchwyt i dobry dostęp do każdego z przycisków. Lekka konstrukcja dobrze leży w ręku. W obudowie, wykonanej w dużej mierze z tworzywa sztucznego, znajdziemy dźwignię zmiany ostrości, dwa oddzielne przyciski do fotografowania i rozpoczęcia nagrywania filmu, przełącznik trybów (fotograficzny, kamera, podgląd), przycisk iA (włączający lub wyłączający tryb auto) oraz przycisk stabilizacji obrazu. Pod klapką z ekranem znajdują się dodatkowo: złącza HDMI, USB, AV i wejście mikrofonowe oraz dźwignia zwalniająca adapter „gorącej stopki” (o tym później), przycisk włącz/wyłącz i przycisk otwierający ustawienia Wi-Fi. Wokół samego ekranu nie ma żadnych przycisków. Sam ekran ma przekątną 3" i jest dotykowy. To miłe ze strony producenta, że pomimo dotykowego ekranu zdecydował się pozostawić w korpusie przyciski ułatwiające obsługę. W konkurencyjnych modelach często jesteśmy zmuszani do obsługi wszystkich funkcji na ekranie dotykowym. Kamera nie ma wizjera. Całość kadrowania przeprowadzamy na ekranie LCD.
W trybie fotograficznym mamy do dyspozycji 26-krotny zoom optyczny. Z funkcji iZoom zrobimy użytek tylko w trybie filmowania.
Akumulator został umieszczony w zagłębieniu tylnej części korpusu idealnie dopasowanym do jego wymiarów, dzięki czemu w ogóle nie wystaje i nie przeszkadza. Równie korzystne wrażenie przy pierwszym kontakcie sprawia obiektyw o stosunkowo dużej średnicy i solidnym wyglądzie. Przednia soczewka jest wypukła, a wraz z nią zaokrąglone zostały osłony chroniące szkło przez zarysowaniami i brudem. Jeśli chcemy skorzystać z filtrów powinniśmy wybierać z tych o średnicy 46 mm. Nad obiektywem znajduje się dioda oświetlająca scenę, gdy zajdzie taka potrzeba.
Przednia część kamery z widocznymi zaokrąglonymi osłonami obiektywu.
W odległości 5 cm od gwintu statywowego i niestety również z dołu umieszczono slot na karty SD. Wygodniej byłoby gdyby znajdował się on z boku. Jednak wyraźna odległość od gwintu powoduje, że nawet z wkręconą płytką statywową (o boku 4,3 cm) i po zainstalowaniu kamery na statywie możemy zmienić kartę. Chociaż trzeba przyznać, że nie jest to najwygodniejsze.
W Panasoniku HC-V720 można zmienić kartę nawet jeśli aparat jest przymocowany do statywu.
Funkcje i tryby Sekwencje wideo zapisujemy w formacie AVCHD 2.0 z maksymalną jakością Full HD 60p, 28 Mb/s. Przy ustawieniu najwyższej przepływności 16 GB karta SD wystarczy na ok. 1 godz. i 15 min. materiału. Dużą zaletą jest możliwość ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji. Czas naświetlania możemy zmieniać w zakresie 1/8000 s do 1/50 s (w trybie filmowania) oraz do 1/2 s (w trybie fotograficznym). Przysłoną możemy operować w zakresie od f/1,8 do f/16. Maksymalny poziom wzmocnienia sygnału to 18 dB. Ciekawie prezentuje się funkcja śledzenia ostrości. Niestety jest ona niedostępna w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji, a jedynie w trybach tzw. „inteligentnej” automatyki iA oraz iA+.
Funkcję śledzenia ostrości aktywujemy przyciskiem znajdującym się w podręcznym menu.
Następnie wybieramy punkt, na który zostanie ustawiona ostrość. Kamera będzie śledziła wybrany obiekt (lub osobę) nawet jeśli na chwilę stracimy ją z kadru. Śledzony punkt jest wyróżniony żółtym kolorem. Działa to dość dobrze.
data dodania: 31-05-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 46696
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |