testowe Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015
We wrześniu 2014 roku, czyli w ponad 3,5 roku po premierze modelu R3000 (17 stycznia 2011 r.), Epson poinformował o zamiarze wprowadzenia na rynek kolejnej mutacji tej drukarki oznaczonej symbolem SureColor SC-P600, która podobnie jak poprzednik umożliwia profesjonalne drukowanie wysokiej jakości odbitek w formatach do A3+. Przyjrzeliśmy się temu modelowi w naszym redakcyjnym laboratorium i tam gdzie było to możliwe odnieśliśmy się do modelu poprzedniego, który otrzymał nagrodę EISA w roku 2011/2012.Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie oraz intuicyjność obsługi Epson SureColor SC-P600 waży tyle samo co Stylus Photo R3000, czyli ok. 15 kg. Jego wymiary są identyczne co R 3000 i wynoszą 616×369×228 mm. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi, dzięki czemu komunikacja z drukarką jest intuicyjna i równie prosta, a może nawet i łatwiejsza niż w przypadku modelu R 3000. Na ekranie wyświetlane są w sposób przejrzysty m.in. instrukcje zmiany nośnika oraz prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem”.
![]()
Niestety Polska dla Epsona nie jest aż tak ważnym rynkiem zbytu, żeby w tego typu zaawansowanych produktach menu występowało również po Polsku. Na pocieszanie z tych bardziej popularnych mamy: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i oczywiście rosyjski też się znajdzie. Dla komfortu naszej obsługi panel z ekranem wraz z przyciskami może zostać odchylony do góry, co jest miłym ułatwieniem w kontakcie z drukarką. Na szczęście komunikację ze sterownikiem drukarki ułatwia nam jego polska wersja językowa. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w R3000, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków.
![]()
Ze względu na brak polskiego menu na ekranie LCD, za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię po 6 punktów. Modyfikacje i nowe technologie Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 z R3000 zostały tym razem zastąpione w SC-P600 przez nową rodzinę tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem jest taka sama jak u poprzednika i wynosi 25,9 ml. Nowy zestaw atramentów Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na rynku gęstość optyczna czarnego koloru* (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych. Dla porównania w R3000 mogliśmy uzyskać maksymalną gęstość optyczną na poziomie 2,26 w przypadku dedykowanych papierów Epson Glossy paper i choć nie udało nam się porównać bezpośrednio wydruków z obu drukarek to ten pochodzący z SC-P600 zadowoli pod względem przejść tonalnych i wysycenia czernią wielu fotografujących. Uzyskano to dzięki nowemu rodzajowi pigmentu i jego powłoki. Tusz HD nie wnika już tak głęboko w podłoże, dzięki czemu jego struktura na powierzchni jest bardziej uporządkowana, co stwarza wrażenie m.in. większego wysycenia czerni i pozostałych barw.
Schemat ułożenia tuszy Epsona na powierzchni papieru ![]()
Zależność maksymalnej gęstości (D-Max) odrodzaju zadrukowania podłoża ![]()
Korzystając z nowych tuszy Epson UltraChrome HD udało się zwiększyć gęstość ułożenia atramentu na powierzchni medium, co przyczyniło się do intensyfikacji wydrukowanych barw i poprawiło odwzorowanie kolorystyczne wydruków. *Gęstość optyczna obrazu mówi o tym jak jasny jest obraz i jest mierzona za pomocą urządzeń zwanych Densytometrami. Może przyjmować wartości od 0 do 4, gdzie 0 oznacza kolor biały, a 4 czarny. Skala gęstości optycznej jest skalą logarytmiczną, czyli gęstość 3 jest 10 razy większa od gęstości. Gęstość 4 nie jest maksimum teoretycznym, ale w praktyce żaden obraz nie przekroczy tej gęstości.
Najmniejsza kropla wystrzeliwana z głowicy ma tę samą, co u poprzednika, wielkość 2 pl.
data dodania: 11-08-2015
godzina dodania: 13:45
odsłon: 62064
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||