testowe Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobraniaW Foto-Kurierze 1-2/2015 zamieściliśmy obszerny opis Nikona D5500 w odniesieniu do Nikona D5300 i szczerze mówiąc, nikt z nas nie spodziewał się, że w miesiąc po premierze (6 stycznia 2015 r.) będziemy mogli przetestować w pełni nową lustrzankę i to nie byle gdzie, bo w Tajlandii, czyli w kraju gdzie jest produkowana. Testowany model to Nikon D5600 bez funkcji SnapBridge.
Podróżując warto mieć ze sobą filtr polaryzacyjny, który umiejętnie używany ładnie wydobywa piękno rejestrowanego krajobrazu. Nikon D5500 + 12-24 mm f/4 + filtr polaryzacyjny. Par. eksp.: 1/160 s; ISO 100; f/6,3; f=12 mm
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka Obudowa testowanego korpusu Nikona D5500 wykonana jest z tworzywa sztucznego, ale sprawia ono wrażenie dość solidnego. Aparat ma nieźle wyprofilowany uchwyt i nawet osoba o dużych dłoniach będzie miała komfort trzymania aparatu w ręku. Aparat ma wymiary ok. 124×97×70 mm i waży jedynie 420 g (bez akumulatora i karty pamięci). Jest nieco większy od uważanego za najmniejszą lustrzankę cyfrową wprowadzonego w marcu 2013 roku Canona EOS 100D (116,8×90,7×69,4 mm), ale, jak łatwo zauważyć, różnice wielkościowe między modelami są minimalne.
Wizjer optyczny ma około 95% pokrycie kadru i powiększenie około 0,82× i nie należy do najjaśniejszych, ale w tej klasie produktów jego jakość jest porównywalna z modelami konkurencyjnymi. Wszystkie przyciski w aparacie są dobrze spasowane, a pokrętła estetycznie wykończone. Aparat nie jest przystosowany do ekstremalnie trudnych warunków pogodowych, ale dopóki nie wrzucimy go do wody morskiej, to nie musimy się obawiać o jego kondycję w przypadku fotografowania w silnym słońcu. Na czas spoczynku kitowy obiektyw 18-55 mm chowa się do wnętrza tubusu blokując swój przypadkowy wysuw. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Dzięki temu zabiegowi aparat zyskuje na kompaktowości w momencie, gdy go nie używamy. Jednak wielokrotnie zdarzyło się nam, że chcąc szybko włączyć aparat zapominaliśmy o schowanym obiektywie i traciliśmy chwilę zanim doszło do nas, co jest przyczyną braku działania aparatu. Za estetykę wykonania przyznajemy 5 punktów, a za ergonomię 5,5 punktu.
Możliwości fotograficzne
Wśród narzędzi kreatywnych Nikona D5500 znajdziemy: menu retuszu, funkcje braketingu, tryb HDR, fotografowanie z interwałometrem i korekcję winietowania. Do dyspozycji fotografującego w D5500 oddano też, opisany w FK 1-2/15, system Picture Control 2.0. Posiadając wszystkie najważniejsze tryby pracy lustrzanek Nikon D5500 zasługuje na 5,5 punktu za możliwości fotograficzne.
Długi obiektyw, trochę cierpliwości i mamy fajne reportażowe zdjęcie z wodnego targu. Nikon D5500 + 55-200 mm f/4-5,6. Par. eksp.: 1/160 s; ISO 450; f/5; f=90 mm
data dodania: 01-03-2018
godzina dodania: 12:38
odsłon: 7948
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 26 maja 2024 r. o godzinie 23.59. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma zaprezentowała też nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF to SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary zostanie wprowadzony... Zdjęcie roku Grand Press Photo 2024 otrzymał Wojciech Grzędziński Wojciech Grzędziński został autorem Zdjęcia Roku w jubileuszowej XX edycji konkursu Grand Press Photo 2024 r. Informację tę ogłoszono 22 maja w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26, podczas uroczystej gali, na której zprezentowano też prace zwycięzców pozostałych kategorii. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |