testowe TEST M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8ED PRO - superszeroki zoooom - test z FK 1-2/2016![]() ![]() Seria PRO obiektywów Olympusa charakteryzuje się m.in. odpornością na kurz i zachlapania oraz wysoką wydajnością optyczną. Do naszej redakcji trafił najnowszy szerokokątny zoom z tej serii ze stałym światłem – M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8 ED PRO. Sprawdzamy czy kolejny obiektyw serii PRO jest warty tego przedrostka.
Olympus OM-D E-M1+ M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8 ED PRO; par. eksp.: 1/125 s; ISO 800; f/3,5; f=7 mm
Linia obiektywów serii PRO zadebiutowała na początku
września 2013 roku podczas premiery Olympusa OM-D E-M1 modelem M.Zuiko
Digital 12–40 mm f/2,8 ED PRO. Zapowiedziany w lutym 2014 roku,
a zaprezentowany w maju 2015 M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8 ED PRO jest
idealnym uzupełnieniem prekursora serii PRO oraz obiektywu 40–150 mm
(test FK 12/2014). Do linii obiektywów PRO dołączył również (maj 2015),
jasny M.Zuiko Digital ED 8 mm f/1,8 Fisheye. Podczas tegorocznych targów
CES linia PRO została uzupełniona o „trzysetkę” (patrz str. 67). W tym
wydaniu testujemy długo oczekiwany model 7–14 mm.
Zaczyna się metalowym, bagnetem mocującym [2].
W modelu 40–150 mm, oprócz standardowych styków były dwa nowe. Jeden
wykorzystywany jest do pracy z konwerterem, drugi myśleliśmy, że będzie
miał zastosowanie w kolejnych korpusach Olympusa. W testowanym 7–14 mm
jednak tych styków nie ma.
Przełączanie między trybami ustawiania ostrości można wykonywać z poziomu aparatu lub poprzez przesuwanie pierścienia przód/tył wzdłuż tubusu. Trzeba pamiętać, że jeśli będziemy korzystać z drugiego sposobu, to podczas przełączania w tryb MF ostrość zostanie przeniesiona na taką odległość, na jaką będzie ustawiony pierścień, mimo ówczesnego ustawiania ostrości poprzez system AF (nawet jeśli w trybie AF+M będziemy doostrzali). W trybie AF+M, gdy będziemy chcieli doostrzać to pierścień odpowiadający za tę funkcję nie ma ogranicznika, który by „informował” o tym, że osiągągneliśmy minimalną lub maksymalną odległość ustawiania ostrości. W trybie MF widoczna jest skala ostrości wyrażona w metrach i stopach [6].
Obiektyw kończy zamontowaną na stałe osłoną
przeciwsłoneczną, co uniemożliwia stosowanie filtrów. Ponadto, gdy
osłona ulegnie uszkodzeniu sami jej nie wymienimy, ratuje nas jedynie
serwis.
data dodania: 07-05-2020
godzina dodania: 13:37
odsłon: 2116
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. ![]() Najlepsze produkty fotograficzne sezonu 2025–2026 - Nagrody EISA i uzasadnienie ich wyboru 15 sierpnia 2025 r. EISA zaprezentowała wyróżnienia EISA AWARDS dla najlepszych produktów elektroniki użytkowej. Wśród nagrodzonych aż 26 to produkty fotograficzne. EISA - skupiająca 53 ekspertów z 26 krajów świata - na wielu wideospotkaniach wybrała - gwiazdy sezonu 2025/2026. ![]() TEST Sony FE 50–150 mm f/2 GM 2 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała, pierwszy na świecie, teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2. Przeznaczony jest on do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i wykonywania portretów. Jest to kolejny G Master, czyli obiektyw klasy premium, który warto mieć. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |