testowe TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21W ostatnim czasie, również na naszym rynku, pojawiło się rozwiązanie systemowe pod nazwą DNP DS PRO1 MiniLab, które umożliwia elastyczne wykorzystanie możliwości drukowania, nie tylko termosublimacyjnego, w fotograficznych zakładach usługowych zarówno tych najmniejszych jak i w tych większych, o sporym potencjale klientowskim. System jest dość elastyczny i łatwy w konfiguracji, a także przystępny cenowo. Wszystko to sprawia, że warto mu się przyjrzeć nie tylko z punktu widzenia usługodawcy, ale i zlecającego usługę, który będzie chciał zrealizować ją w sposób szybki i świadomy. W listopadzie przetestowaliśmy główne elementy systemu i w artykule dzielimy się spostrzeżeniami na ich temat.
Po co to wszystko Sercem rozwiązania jest oprogramowanie systemowe zainstalowane w kioskach [1], które pomimo ogromu możliwości, jest bardzo intuicyjne i łatwe w konfiguracji i obsłudze zarówno po stronie operatora jak i klienta. Jest ono dostępne w wielu językach, w tym również w języku polskim [1a]. I tu drobna uwaga. Nie wszystkie elementy komunikacyjne systemu są tłumaczone. Te powszechnie znane jak np.: Order, History, Configuration, New Order, Printing są jeszcze w języku angielskim, ale producent obiecał je zmodyfikować przy najbliższej aktualizacji oprogramowania.
Program umożliwia łatwe stworzenie i zarządzanie zleceniami druku zdjęć o klasycznych formatach tj. 10 × 15 cm, 13 × 18 cm, 15 × 21 cm oraz 21 × 30 cm, a także panoram, kart okolicznościowych, kalendarzy [1] i zdjęć identyfikacyjnych [2].
Dość ciekawie realizowane są panoramy. Otóż nie trzeba w tym przypadku zmieniać rodzaju folii (i papieru) na bardzo długie. Program sam tworzy wydruk na podstawie folii mniejszego formatu drukując obraz sekwencyjnie tj. najpierw jego jedną część, potem przesuwając odpowiednio papier i folię kolejną część i tak do skutku aż powstanie np. panorama nawet o wymiarze 21 × 82 cm [3] z materiałów eksploatacyjnych przeznaczonych do wydruków o formacie 21 × 30 cm.
Wydrukowany obraz jest dobrej jakości. Poszczególne elementy składowe panoramy są drukowane na 2–3 mm zakładkę, żeby nie było przerw w obrazie, ale efekt połączenia jest dopiero widoczny po oglądaniu panoramy z kilku centymetrów, gdzie normalna odległość jej oglądania to ok. 1 m. Trzeba przyznać, że to ciekawe rozwiązanie umożliwiające drukowanie panoram na drukarce z wkładami przeznaczonymi do druku klasycznych formatów zdjęciowych bez konieczności ich wymiany przed wydrukiem panoramy [3a] [3b].
Do wydrukowywanych motywów za pośrednictwem fotokiosku klient lub operator laboratorium może dołączać ramki, tekst i grafikę [4]. Dużą zaletą systemu DNP MiniLab jest możliwość indywidualnego ustalania cen, biorąc pod uwagę np. wielkość zlecenia, rodzaj użytego papieru, czy też liczbę wirtualnych elementów wykorzystanych do stworzenia ostatecznego wydruku.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:00
odsłon: 4744
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |