Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 11/2009

ok�adka czasopisma Foto Kurier
Spis treści 11/2009
OD REDAKCJI
str. 0
Nikon D3s
str. 10
Olympus E-P2
str. 10
BenQ LCD TV
str. 18
Sanyo PLC-XU106
str. 19
CIEKAWE MIEJSCA ŚWIATA
str. 20
Kirgistan
str. 20
TEST PORÓWNAWCZY
str. 28
Sony a230 vs Nikon D3000
str. 28
Nikon D3000 i Sony a230 to „najniższa półka” lustrzanek obu producen­tów, czyli niedrogie aparaty przeznaczone dla fotoamatorów, którzy najczęściej dopiero...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 38
Paweł Żak i jego fotografia inscenizowana
str. 38
Dziś Foto-Kurier rozmawia z Pawłem Żakiem, fotografującym nie to, co istnieje, lecz to, co powołał do istnienia.

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 41
Canon PowerShot G11
str. 41
G11 to kolejny model z flagowej serii zaawansowanych kompaktów Canona. Rok po premierze modelu G10 do sprzedaży trafił jego następca, wyposażony w mniejszą tym razem...

wi�cej
TEST
str. 44
Sony a850
str. 44
Kiedy we wrześniu tego roku, w rok po premierze á900, Sony zapowiedziało nową lustrzankę pełnoklatkową á850, każdy z nas spodziewał się czegoś innego. Jedno było pewne: będzie...

wi�cej
TEST
str. 52
Zuiko Digital 8 mm f/3,5 „Fisheye”
str. 52
„Rybie oko” Olympusa to zaawansowany obiektyw do zadań specjalnych. Ekstremalne przerysowania to często pożądany efekt w fotografii reklamowej, krajobrazowej,...

wi�cej
Fotograficzne ABC cz. XVI Kompozycja cz. III „Czysty plan”
str. 56
Często nie zwracamy uwagi na to, co dzieje się wokół głównego motywu na naszym zdjęciu, a to duży błąd, na który ambitny fotoamator nie może sobie pozwolić....

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 61
Samsung WB5000 Zaawansowany kompakt z imponującym zoomem
str. 61
Zaprezentowany pod koniec września Samsung WB5000 to wszechstronny kompaktowy superzoom, wyposażony w szeroki zakres ogniskowych, ­format RAW, tryby typowe dla lustrzanek oraz...

wi�cej
Konkurs „Nad Wisłą”
str. 64
Do rywalizacji zgłoszono aż 418 prac. 15 października 2009 r. z Waszych głosów zostało wyłonionych 50 finałowych fotografii. Jury konkursowe, w którego skład weszli...

wi�cej
Funkcje indywidualne lustrzanek cz. VI Programowanie…
str. 66
Niemal każda lustrzanka przeznaczona dla fotografów zaawansowanych i profesjonalnych ma możliwość zapamiętania i szybkiego „przywołania” jej wcześniej dobranych...

wi�cej
WARSZTATY PHOTOSHOPA
str. 70
Photoshop Elements 8
str. 70
Firma Adobe wprowadza na rynek nowa wersję programu Photoshop Elements – 8. Zgodnie z zapowiedzią z zeszłego numeru, w tym artykule przyjrzymy się...

wi�cej
RYNEK
str. 76
GRA O ZMIERZCHU - FINAŁ
str. 76
W lipcu ogłosiliśmy 2-etapowy konkurs fotograficzny, którego sponsorem były firmy Sony Poland i Sony Europe. Wyniki I etapu, pt. „Miasto nocą”, podaliśmy...

wi�cej
„Metody perswazji w rozmowach z klientem” cz. I
str. 79
Decyzje klientów w pewnym stopniu są samodzielne oraz racjonalne, natomiast w dużej części są podejmowane pod wpływem różnych bodźców. Wśród dużej ich grupy wyróżnia się także...

wi�cej
FOTO-WIDEO Market
str. 80
Kupony
str. 83
GALERIA MŁODYCH
str. 96
Rafał Karalus
str. 96
Fotografia jest jego największą pasją i odskocznią od codziennych obowiązków. Fotograf – samouk, jako temat swoich prac najchętniej wybiera przyrodę, która jest dla niego...

wi�cej
RECENZJE
str. 98
Totalitaryzm po raz drugi
str. 98
Oblicza totalitaryzmu. Dom Spotkań z Historią,Warszawa. 2.09.2009 – 17.01.2010 r.

wi�cej
Wyprawa do Wietnamu
str. 98
Wietnam lat 50. w fotografii Andrzeja Zawady. Fotoplastikon Warszawa, Al. Jerozolimskie 51 (oficyna). 22 października–25 listopada 2009 r.

wi�cej
Galapagos
str. 98
„Niezwykłe Galapagos”. Wystawa fotograficzna. Warszawa, ogrodzenie Instytutu Geologicznego od ul. Rakowieckiej. Listopad (grudzień – Plac Bankowy).

wi�cej
Mazowsze
str. 99
Witold Sieciński „Mazowiecka kraina Józefa Chełmońskiego”. Galeria ZG PTTK, Warszawa, ul. Senatorska 11. 4 listopada – 15 grudnia 2009 r.

wi�cej
Sztuka po wyzwoleniu
str. 99
Schizma. Sztuka polska lat 90. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Wystawa czynna 9.10 – 15.11.2009 r.

wi�cej
Pomylenie z poplątaniem
str. 99
Nicolas Grospierre Kunstkamera. Wydawca Nicolas Grospierre, Warszawa 2009, przy wsparciu finansowym Narodowego Centrum Kultury

wi�cej
Konkurs Miesiąca „Kula”
str. 100
Kryształowa, ziemska lub do kręgli, kula u nogi czy kula jako atrybut sportowca. Wreszcie „kula” jako jeden z najczęściej spotykanych elementów naturalnego...

wi�cej
Serwisy, spis reklam
str. 108



Sony a230 vs Nikon D3000

Sony a230 vs Nikon D3000


Nikon D3000 i Sony a230 to „najniższa półka” lustrzanek obu producen­tów, czyli niedrogie aparaty przeznaczone dla fotoamatorów, którzy najczęściej dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fotografią. Bardzo małe i z założenia proste w obsłudze korpusy mają ułatwić wejście w świat lustrzanek cyfrowych. Wybór „tej pierwszej” powinien być do­brze przemyślany, bo zazwyczaj (choć nie zawsze) oznacza związanie się na dłużej z jednym systemem. Dlatego też w okresie przedświątecznym zdecydowaliśmy się przetestować właśnie te dwie nowości w tym segmencie.

 

Estetyka, ergonomia i intuicyjność obsługi

Pod względem wagi i wymiarów lustrzanki niemal się nie różnią, i trzeba przyznać, że korpusy ich są naprawdę lekkie. Nieznacznie cięższy będzie Nikon (485 g), a większy o kilka milimetrów korpus Sony (128×97×67,5 mm). Obudowy lustrzanek wykonano z dobrych jakościowo  tworzyw sztucznych. Minęły czasy, kiedy amatorskie konstrukcje traktowano po macoszemu – konkurencja rośnie, a konsumenci są coraz bardziej wymagający. Oba korpusy są bardzo zwarte i robią solidne wrażenie. Mniejsze zaufanie może budzić błyszczące tworzywo w przypadku Sony (matowe w Nikonie), ale zapewniamy, że to tylko złudne wrażenie. Złącza w D3000 ukryto pod gumową zaślepką, w a230 za przesuwanymi w głąb obudowy „drzwiczkami”.
Pod względem stylistyki zdecydowanie wygrywa zgrabna Alfa. Design  Nikona jest prosty do bólu i pod względem wykończenia wręcz ascetyczny. Sony bardzo dba o szczegóły i stylistykę swoich korpusów, co jednak w przypadku serii a230, 330 i 380 negatywnie odbija się na ich ergonomii.

 

Przejdź do pełnej wersji artykułu [kliknij]

 

więcej Foto-Kurier 11/2009 str. 28

Dostępność: nakład wyczerpany
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
TEST EPSON SC-P700 - mniejszy, precyzyjniejszy oraz ładniejszy i bardziej funkcjonalny od poprzednika, test FK 3/211


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



fotografia fotografia
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.096)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |