Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Pierwsze opisy

news bez fotki

Minolta Vectis S-1 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1997

fotografia "Only from the Mind of Minolta" – takie było hasło reklamujące Minoltę Vectis S-1 Minolta to pierwsza firma, która wypuściła na rynek lustrzankę w standardzie Zaawansowanego Systemu Fotograficznego. Prezentacja nowego modelu odbyła się w lutym 1996 roku na PMA Annual Convention and Trade Show w Las Vegas (Nevada, USA).
news bez fotki

Sony a77 - nowsza wersja a700 (artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/2011)

fotografia Dopiero w 4 lata po premierze Sony a700 (6 września 2007) model doczekał się swojego, jakże odmiennego, następcy. 24 sierpnia światło dzienne uzyskała oficjalna informacja o pojawieniu się na rynku Sony a77. Czy dwie siódemki w nazwie okażą się szczęśliwymi dla nowego aparatu typu SLT? Na to pytanie w tej chwili nie możemy jeszcze odpowiedzieć, ale bez wątpienia wielu dotychczasowych posiadaczy modelu a700 z chęcią zapozna się z pierwszym opisem tej nowej konstrukcji typu SLT.


news bez fotki

Nikon F2 - osprzęt

fotografia Przedstawiony światu we wrześniu roku 1971 Nikon F2 okazał się być godnym następcą modelu F. Przez wielu fotografów był i jest uważany, nie bez racji, za najlepszą manualną lustrzankę wszechczasów. Jeżeli byliśmy lub jesteśmy właścicielem Nikona F2 i zachodzi pytanie co dalej. Do wyboru jest bogaty osprzęt: motory, przystawka DS-1, przystawka DS-2 itd..
news bez fotki

Nikon F2 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1997

fotografia Przedstawiony światu we wrześniu roku 1971 Nikon F2 okazał się być godnym następcą modelu F. Przez wielu fotografów był i jest uważany, nie bez racji, za najlepszą manualną lustrzankę wszechczasów. W latach 70. był to aparat praktycznie bezkonkurencyjny, równać się z nim mógły tylko Canon F-1 i Minolta XM.
news bez fotki

Nikon Pronea 600i 11/1996 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1996

fotografia W połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku pojawił się APS. Niektórzy sądzili, że nowy system będzie nadzieją fotografii – powstały nowe aparaty, filmy. Tak się jednak nie stało, już na początku tego wieku mocno rozwijała się fotografia cyfrowa. Wyparła ona APS i system ten jak wiele rozwiązań odszedł do lamusa. Pozostawił po sobie ciekawe konstrukcje. Jedną z nich jest Nikon Pronea 600i.
news bez fotki

Leica R8 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1996

fotografia Gdyby aparaty fotograficzne porównywać do samochodów, to z pewnością kamerom Leiki należałoby przyporządkować firmę Rolls-Royce. Obydwóch producentów wiąże niezawodność i precyzja działania ich urządzeń, stosowanie sprawdzonych i niezbędnych rozwiązań, a tym samym duża odporność na pojawiające się mody, przywiązanie do tradycji, długowieczność, duży udział pracy ręcznej w całokształcie produkcji oraz niezwykle wysoka cena.

news bez fotki

Nikon F - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1996

fotografia W latach 40-tych i 50-tych aparaty dalmierzowe zajmowały niczym nie zagrożoną czołową pozycję wśród wyposażenia wielu fotoreporterów na całym świecie. Reportaże z wojny w Korei fotografowane głównie Leicami i Contaxami zdawały się być dowodem, że nic więcej zawodowcom już nie trzeba. Nawet w Japonii firmy Canon (Hasna Kwanon) i Nikon (Nippon Kogaku Tokio) produkowały sporo modeli aparatów dalmierzowych. Profesjonalny Nikon SP był aparatem wyposażonym w znakomite obiektywy, niezłą gamę osprzętu, jako pierwszy na świecie w motor, i nic nie zapowiadało odejścia od tego typu konstrukcji.
news bez fotki

Pentax MZ-10- artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1996

fotografia Pod koniec 1995 roku odbyła się premiera Pentaxa MZ-5, a już pół roku poźniej firma oznajmia wypuszczenie drugiego aparatu w nowej  linii MZ - Pentaxa MZ-10. Należą one do zupełnie nowej rodziny. Jej  pierwszy przedstawiciel charakteryzuje się wyglądem oraz logiką  operacyjną zbliżoną do uznanych modeli z lat 70-tych - Pentaxów  serii M. Po dwudziestu latach, konserwatywni  właściciele tych wysłużonych aparatów zastąpili je modelem o  podobnej stylistyce, ale z nowoczesnymi możliwościami. Trochę  inaczej sprawa przedstawiała się w przypadku Pentaxa MZ-10.
news bez fotki

Nikon FE - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1996

fotografia Wypuszczony na rynek w roku 1978 Nikon FE był pierwszym nowoczesnym i małym (wedle ówczesnych standardów Nikona, którego aparaty nigdy do najmniejszych nie należały) aparatem firmy wyposażonym w automatyczny tryb naświetlenia z kodowaniem maksymalnego otworu przysłony typu AI.
news bez fotki

Nikon F-801s - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1996

fotografia W 1996 roku Nikon F-801s nie był konstrukcja nową. Przeciwnie; obchodził wtedy szóste urodziny, co jak na kamerę z rodziny AF to już ładny wiek. Mimo to był jeszcze produkowany i sprzedawał się całkiem nieźle. "Osiemsetjedynka" pojawiła się równolegle z Nikonem F-4 jako jego mniejszy (ale równie inteligentny) brat, jako uzupełniający korpus dla zawodowców, lecz także dla zaawansowanych fotoamatorów.
news bez fotki

Fotonex 4000SL - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1996

fotografia Pietnaście lat temu firma Fujifilm jako jedyna rozpoczęła wytwarzanie pełnego asortymentu produktów do APS-u. W ofercie znalazły się nie tylko filmy, chemia, maszyny do obróbki materiałów światłoczułych, ale także aparaty fotograficzne. Jednym z nich był Fotonex 4000SL. To dobra konstrukcja, ale system APS mimo wsparcia reklamy i wydatkowania olbrzymich środków finasowych nie przyjął się. 
news bez fotki

Goerz Minicord – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1996

fotografia Związki kina z fotografią są tak wielowątkowe, że można by napisać na ten temat więcej uczonych rozpraw niż powstało na temat "Finnegans Wake" Jamesa Joyce'a i to być może równie ezoterycznych. Schodząc jednakże na poziom całkowitego banału nie da się nie zauważyć, że w latach dwudziestych tego stulecia fotografia "ukradła" kinu film 35 mm dając początek całkowitej rewolucji w sprzęcie i filozofii operowania nim.
news bez fotki

Minolta 500si Super - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1996

fotografia W ciągu dwóch lat od zaprezentowania modelu 700si, Minolta rozszerzyła serię si o trzy aparaty: 300si, 500si i 600si. Wszystkie one są uproszczonymi wersjami flagowej "siedemsetki". Jeśli chodzi o Minoltę 500si Super tj. o kształt, tryby pracy, układ przycisków i pokręteł sterujących oraz sposób obsługi to jest ona niemal identyczna z modelem 500si
news bez fotki

Mercury II – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1996

fotografia „Okropność” to pierwsze słowo jakie przychodzi do głowy na widok aparatu Mercury II. Brzydki i niezgrabny Z pewnością tak. Wszystko w tym aparacie przeczy ideałom estetycznym jak i wymogom praktycznym. Wygląda jak głowa robota ze starych, niskobudżetowych filmów science-fiction a może jak papierośnica porośnięta gałkami i wypustkami.
news bez fotki

Pentax MZ-5 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1995

fotografia Pentax MZ-5 jest przykładem odejścia od charakterystycznej dla aparatów serii Z filozofii sterowania ekspozycją typu Hyper, która dawała niezwykłą elastyczność naświetlenia w trybie automatyki zaprogramowanej oraz ręcznego doboru parametrów. Zachowano ten sam system automatycznego nastawiania ostrości "SAFOX II" co w poprzednich modelach.
news bez fotki

Ricoh XR-X 3PF - piękny epigon

fotografia Angielskie powiedzenie mówi, że piękno nie sięga głębiej niż grubość skóry (beauty is only skin deep) czyli, że jest powierzchowne. Jednakże są takie aparaty, którym piękny kształt nie przeszkadza być utalentowanymi maszynami do robienia zdjęć. Taki był choćby Canon T90. Taki okazuje się być wyraźnie zainspirowany wyglądem Canona Ricoh XR-X 3PF. 
news bez fotki

Robot Star – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1995

fotografia Wbudowane motory transportu filmu nie pojawiły się na rynku wczoraj. Zazwyczaj uważa się francuskiego producenta Derbie za jednego z pierwszych realizatorów idei wbudowania motorka do przesuwu filmu. Na początku lat dwudziestych XX wieku pół-aparat, pół-kamera filmowa Derby była wyposażona w takie urządzenie. Od tamtej chwili w różny sposób usiłowano rozwiązać kwestię zmotoryzowanego transportu filmu wliczając w to napęd przy pomocy cylindrów gazowych. 
news bez fotki

Nikkormat FT3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1995

fotografia W roku 1965, gdy Nikon F był na najlepszej drodze do stania się aparatem profesjonalnym numer 1 na świecie, wielu zawodowców oraz zapalonych amatorów odczuło potrzebę pojawienia się Nikona, który mógłby służyć jako drugi korpus - mniejszy i lżejszy a jednocześnie tańszy. Firma spełniajac to życzenie stworzyła serię aparatów Nikkormat. Wyprodukowany w 1977 roku FT3 to ostatni egzemplarz tego gatunku. 
news bez fotki

Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009

fotografia 27 sierpnia 2009 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek m.in. nowych lustrzanek a500 i a550, tworzących nową półkę aparatów dla średnio zaawansowanych fotografujących. Sony a550, jako następca modelu a350, pomimo braku modnej ostatnimi czasy funkcji filmowania jest bez wątpienia konstrukcją wartą baczniejszej uwagi. Zestawiamy go przede wszystkim z modelem a500 i zapowiedzianą, po raz pierwszy w styczniu 2009, lustrzanką Sony a350.
news bez fotki

Canon EOS 50 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1995

fotografia Największym przebojem, który Canon zaprezentował we wrześniu 1995 roku wraz z  EOS-em 50 jest system realizacji i pomiaru błysku. System A-TTL został zastąpiony E-TTL, którego istota polega na pomiarze zarówno oświetlenia zastanego jak i przedbłysku za pomocą całej matrycy pomiarowej. parat w zależności od miejsca sprzedaży otrzymał różne oznaczenia: EOS Elan II/EOS Elan IIE, EOS 50/EOS 50E, lub EOS 55. Produkcji zaprzestano pięć lat później.




Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2019
zdjęcie miesiąca
Zdjęcie tygodnia
12 tydzień 2018 roku
zdjęcie tygodnia
© fot. Jerzy Kowalski
Akcesoria foto-wideo fotografia
Nowy Wacom MobileStudio Pro
Wacom zaprezentował nowy model Wacom MobileStudio Pro 16 jako najnowszą odsłonę w ważnej kategorii najwyższej klasy przenośnych kreatywnych komput...
fotografia
Canon DP-V3120 o rozdzielczości 4K HDR
Canon rozszerzył swoją ofertę profesjonalnych monitorów referencyjnych, wprowadzając na rynek model DP-V3120 o przekątnej 31 cali i&nb...
fotografia
IFA 2019: Western Digital z dyskiem o pojemności 5 TB
Nowa seria dysków WD My Passport umożliwia użytkownikom przechowywanie i przenoszenie jeszcze większych zbiorów zdjęć i film&oa...
Opublikowane fotografia
Foto-Kurier 8-9/2019 stworzony z myślą o ...
Sierpniowo-wrześniowy Foto-Kurier (8-9/2019) w najlepszych salonach prasowych. Ci, którzy mają wykupioną prenumeratę z elektroniczny...
fotografia
Bezpłatne warsztaty reportażu ślubnego z Marci...
Fujifilm kontynuuje cykl warsztatów reportażu ślubnego ze specjalistą w tej dziedzinie Marcinem Krukiem i ogłasza dwa nowe spotka...
fotografia fotografia
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |