Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST Nikon D3000 vs Sony a230 „Lusterka” dla każdego - artykuł opublikowano w FK 11/2009

ciąg dalszy...

W studyjnych pomiarach zdecydowanie lepiej wypada Sony a230. Poziom szumów w Alfie jest niższy niż w D3000, co widać przede wszystkim  powyżej wartości ISO 800. W a230 wyjątkowo skuteczna przy wysokich czułościach okazuje się też funkcja redukcji szumów.

W studyjnych pomiarach zdecydowanie lepiej wypada Sony a230. Poziom szumów w Alfie jest niższy niż w D3000, co widać przede wszystkim  powyżej wartości ISO 800. W a230 wyjątkowo skuteczna przy wysokich czułościach okazuje się też funkcja redukcji szumów.

W studyjnych pomiarach zdecydowanie lepiej wypada Sony a230. Poziom szumów w Alfie jest niższy niż w D3000, co widać przede wszystkim  powyżej wartości ISO 800. W a230 wyjątkowo skuteczna przy wysokich czułościach okazuje się też funkcja redukcji szumów.

 

Trzeba jednak zaznaczyć, że liczby nie zawsze przekładają się na faktyczną jakość zdjęć. Mimo „liczbowo” wyższych szumów należy przyznać, że szum generowany przez D3000 jest zdecydowanie bardziej jednorodny i przyjemny w odbiorze, niż kolorowe zakłócenia widoczne na zdjęciach pochodzących z lustrzanki Sony.
W praktyce za użyteczne w obu przypadkach można uznać jeszcze ISO 800. Stosowania wyższych czułości (zwłaszcza w pomieszczeniach), jeśli nie jest to konieczne, zdecydowanie odradzamy. Za szumy Sony otrzymuje 5 punktów, a Nikon tylko 4,5 punktu.

 

Pełny kadr

Poniżej przedstawiamy wycinki z pełnego kadru (zdj. wyżej) o szerokosci 500 pikseli z wysokimi ekwiwalentami czułości ISO

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 21-03-2012
 
godzina dodania: 22:07
 
odsłon: 48634
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom Nikkor AF-S 28–300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test Foto-Kurier 10/10
fotografia
TEST: Sony A7 II „drugie wcielenie pełnej klatki” - test z Foto-Kuriera 3/2015
fotografia
TEST: 40 milionów w Olympusie OM-D E-M5 Mark II czyli nowe wcielenie udanego protoplasty - test Foto-Kurier 3/15
fotografia
TEST: Jasne pięćdziesiątki Canon 50 mm, Nikkor 50 mm, Sigma 50 mm, Sony 50 mm - test z Foto-Kuriera 7/13
fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |