testowe TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
ciąg dalszy...
Optyka
![]()
Układ optyczny obiektywu jest dość skomplikowany i składa się z aż 16 elementów rozmieszczonych w 12 grupach (w tym 1 soczewka ze szkła ED) [8]. Wewnątrz jest 7-listkowa przysłona [9] , którą możemy przymknąć w zależności od długości ogniskowej do f/22–32. Minimalna odległość ustawiania ostrości również zależy od długości ogniskowej: przy 50 mm – 50 cm; przy 250 mm – 100 cm. Maksymalna skala odwzorowania wynosi 1:4,3.
![]() Układ optyczny obiektywu składa się z 16 elementów rozmieszczonych 12 grupach. Przysłona ma 7 listków.
![]()
Nikkor 50-250 mm to zoom o dość sporym zakresie ogniskowych, a w tego typu konstrukcjach, przeważnie występuje niewielka dystorsja. Tak jest i w tym przypadku [10]. Przy najkrótszej ogniskowej pojawia się małe zniekształcenie beczkowate o odchyleniu 1,8%. Wydłużając ogniskową dystorsja beczkowata szybko zanika, a następnie przechodzi w odchylenie poduszkowate. Przy ogniskowej 100 mm zniekształcenie wynosi zaledwie 1%, przy 170 mm 1,3%. Przy maksymalnej ogniskowej (2500 mm) odchylenie osiąga 1,4%. Jak na zoom o sporej rozpiętości (5×) to Nikkor 50-250 mm osiągnął bardzo dobry wynik i za dystorsję przyznajemy 5,9 punktu.
![]() Kazachstan. Widok z jadącej kolejki linowej na Shymbulak (kurort narciarski), okolice Alateu. Nikon Z 50 + 50-250 mm f/4,5-6,3 VR; par. eksp.: 1/2000 s; ISO 200; f/5,6; f=160 mm; fot. K. Patrycy
![]() Rozdzielczość Nikkora 50-250 mm zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach jest na bardzo dobrym poziomie.
![]()
Za rozdzielczość przy przysłonie minimalnej przyznajemy 5,35 punktu, a przy przysłonie optymalnej (przymknięta o 3 EV) przyznajemy 5,3 punktu.
data dodania: 07-02-2022
godzina dodania: 12:14
odsłon: 21047
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||