testowe TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12ciąg dalszy...Zmiana pełnego zakresu ogniskowych to jedynie 1/3 pełnego obrotu pierścienia. Również ręczne ustawianie ostrości jest wygodne dzięki 13 mm, karbowanemu na całej szerokości, pierścieniowi. Na korpusie z jego lewej strony są cztery przełączniki: transportowej blokady minimalnej ogniskowej (choć obiektyw nie ma tendencji do wysuwania się), trybu ustawienia ostrości, włącznik stabilizacji obrazu VR oraz przełącznik jego trybu.
Na lewym boku obiektywu znajdziemy cztery przełączniki: blokady transportowej pierścienia zmiany ogniskowej, zmiany trybu ustawiania ostrości, włącznik stabilizacji oraz przełącznik jej trybu.
Sprawny system stabilizacji obrazu umożliwia wykonanie nieporuszonych zdjęć przy znacznie dłuższych czasach ekspozycji.
W modelu
tym możemy wybierać rodzaj optycznej stabilizacji obrazu pomiędzy
trybem normalnym i aktywnym. Pierwszy z nich używamy podczas
standardowego fotografowania „z ręki”, a drugi gdy jedziemy samochodem,
płyniemy łodzią lub poruszmy się. Jest to system (VR II) drugiej
generacji, umożliwiający uzyskanie nieporuszonych kadrów nawet z czasem
4-krotnie dłuższym niż w przypadku wykonywania zdjęć bez redukcji.
System AF tego obiektywu działa bardzo sprawnie i nie powinniśmy mieć
z nim problemów. Za jego cichą i sprawną pracę odpowiada
piezoelektryczny silnik SWM (Silent Wave Motor). Konstrukcja mechaniczna
oraz ergonomia tego obiektywu zasługują na najwyższą notę, w tej klasie
obiektywów, 6 punktów.
Tak duże zakresy ogniskowych wymagają skomplikowanych układów optycznych. W skład układu testowanego AF-S DX Nikkora 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR wchodzi aż 19 elementów zestawionych w 14 grupach. Aby poprawić jakość takiego zestawu zastosowano 3 soczewki asferyczne oraz 3 ze szkła ED o superniskiej dyspersji. Dziewięć zaokrąglonych listków przysłony daje ładne rozmycie tła. Przy zmianie ogniskowej maksymalny otwór przysłony zmienia się od f/3,5 do f/5,6. Również wartość minimalna przysłony ulega zmianie od f/22 do f/32. Minimalny dystans ostrzenia przy ogniskowej 300 mm to jedynie 45 cm.
Bokeh. Kształt zbliżony do koła.
Pomiary
MTF-y obiektywu Nikkor 18-300 mm potwierdzają wysoką jakość optyki. Należy zwrócić uwagę na wysoką jakość odwzorowania linii o gęstości 10 na milimetr.
Oczywiście pomimo najszczerszych chęci konstruktorów i zastosowania najnowszych rozwiązań tak długie konstrukcje jak testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR nie pozbawione są wad.
data dodania: 21-09-2019
godzina dodania: 09:00
odsłon: 14545
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |