Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19

ciąg dalszy...


Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.

Aberracja chromatyczna

Na zdjęciach z wykorzystaniem Panasonica Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH aberracja chromatyczna jest praktycznie niezauważalna. Za aberrację przyznajemy 6 punktów.

 

Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.


Pod światło

Na zdjęciach przy użyciu Panasonica 10–25 mm w warunkach studyjnych przy najkrótszej ogniskowej pojawił się blik po przeciwnej stronie kadru niż źródło światła i utrzymał się praktycznie do maksymalnie przymkniętej przysłony. Przy ogniskowych 17 mm i 25 mm bliki w warunkach studyjnych nie występowały. Podobnie rzecz się miała przy próbach w plenerze, gdy fotografowaniu pod letnie, ostre słońce.

 

blik Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.

 

Dość pokaźnych rozmiarów bliki pojawiały się przy ogniskowej 10 mm .


Za zdjęcia pod światło przyznajemy 5,25 punktu.


dystorsja Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.

dystorsja Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.

Dystorsja

W Panasonicu Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH., przy najkrótszej ogniskowej pojawia się niewielka dystorsja beczkowata o odchyleniu ok. 1,3% . Wydłużając ogniskową dość szybko zmienia się w dystorsję poduszkowatą, ale jeszcze mniejszym odchyleniu. Zarówno przy 17 mm jak i 25 mm odchylenie wynosi 0,2%.
Za dystorsję przyznajemy aż 5,9 punktów.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-11-2022
 
godzina dodania: 20:22
 
odsłon: 4073
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.109) / 0.095

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |