testowe TEST: Mniejszy brat wielkiego brata, czyli Nikon Z 7 - pełny test z Foto-Kuriera 10/18![]() ciąg dalszy...
FOCUS STACKING
![]()
![]()
Faktycznie już nawet przedprodukcyjne modele, które mogliśmy oglądać na dzień przed oficjalną premierą miały wizjer o bardzo wysokiej jakości obrazu. Wizjer sprawiał wrażenie nieco wyraźniejszego od tego zastosowanego w Sony A7 III. Finalne modele potwierdziły jedynie tę zależność. Wizjer ten minimalizuje wszelkie aberracje i nie powinien męczyć oczu, nawet podczas długich sesji fotograficznych. Niestety, tak jak w każdym innym wizjerze elektronicznym możemy i tutaj sporadycznie zaobserwować delikatne „mrowienie”, kaszkę aberracji chromatycznej na ekranie przy fotografowaniu w ciemnych pomieszczeniach. Przy fotografowaniu skomplikowanych drobnych detali sporadycznie mogą się pojawić w wizjerze różne artefakty tj. mora.
![]()
Okular został pokryty powłoką fluorową, która wydajnie chroni przed zabrudzeniami.
![]()
Punkt oczny wynosi 21 mm (–1 dioptria; od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), a korekcję dioptryczną możemy wprowadzić w zakresie od –4 do +2 dpt (korekcja odbywa się w prosty sposób za pomocą wysuwanego pokrętła z prawej strony wizjera i co ważne raz wybrane wartości przypadkowo nie zmieniają się). Obok wizjera umieszczono czujnik zbliżenia oka, który odpowiada za automatyczne przełączanie między wyświetlaniem obrazu na ekranie z tyłu aparatu i w wizjerze. Wizjer EVF oceniamy bardzo wysoko na 5,85 punktu. Nadal naszym ulubionym rozwiązaniem pozostaje ekran hybrydowy, optyczno-elektroniczny stosowany m.in. w aparatach Fujifilm X-Pro2.
![]() Jedna z ulic w Kolonii. Zdjęcie wykonano z wykorzystaniem uchylnego ekranu.
data dodania: 04-12-2019
godzina dodania: 22:30
odsłon: 8552
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Polski Konkurs Fotografii Sportowej 2024 - laureaci i najlepsze zdjęcia Czołowi fotografowie z całego kraju spotkali się w legendarnym dla polskiego sportu miejscu - Stadionie Śląskim w Chorzowie. 16 kwietnia 2025 r. odbyła się uroczysta gala 11. edycji Polskiego Konkursu Fotografii Sportowej. Konkurs, którego patronem medialnym był Foto-Kurier, cieszył się rekordową popularnością. Nadesłano aż 3167 zdjęć - najwięcej w historii... ![]() Canon RF 85 mm f/1,4L VCM w porównywarce Zaprezentowany 9 września 2025 r. Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Olympus M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO Zaprezentowany 10 września 2025 r. M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO - zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie - jest w naszej porównywarce. Zapoznaj się z informacją prasową oraz danymi technicznymi obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |