Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Nikon Z 50, pierwszy bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19

ciąg dalszy...

 

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.

 

Nikon Z 50 ma dynamikę na poziomie6 i 1/3 EV (taką samą jak Nikon Z 6).

Nikon Z 50 ma dynamikę na poziomie6 i 1/3 EV (taką samą jak Nikon Z 6).

 

Nikon Z 50, wyposażony w matrycę formatu APS-C (23,5 × 15,7 mm) typu CMOS (20,9 mln pikseli), uzyskał rozpiętość tonalną 6 i 1/3 EV (taką samą jak pełnoklatkowy Nikon Z 6). Jest to dobry rezultat i za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

Odwzorowanie barwne

W Nikonie Z 50 są dwa rodzaje automatycznego balansu bieli: „Automatyczny” i „Automatyczny dla naturalnego oświetlenia” [10]; przy czym w trybie „Automatyczny” można wybrać jeden z trzech wariantów [11]: „Zachowaj biel – zredukuj ciepłe kolory”, „Zachowaj ogólny nastrój” oraz „Zachowaj ciepłe barwy”. Balans bieli badaliśmy w przypadku AWB w trybach: „Automatyczny – Zachowaj ogólny nastrój” oraz „Automatyczny dla naturalnego oświetlenia”.

 

TEST: Nikon Z 50 pierwszy - bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19

TEST: Nikon Z 50 pierwszy - bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19

 

Przy oświetleniu żarowym, w przypadku automatycznego balansu bieli, kolory są dobrze odwzorowany, w przypadku drugiego ustawienia AWB obraz jest zażółcony. Przy ustawieniu dedykowanym pojawia się mała, niebieska dominanta. Przy świetle błyskowym aparat dobrze poradził sobie z odwzorowaniem barw (oprócz ustawienia ręcznego) w trybie „słoneczko” oraz w obu ustawieniach AWB. W trybie „światło błyskowe” pojawiło się lekkie, żółte zabarwienie.

 

TEST: Nikon Z 50 pierwszy - bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19

Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,4 punktu.

Możliwości edycyjne

Nikon Z 50 ma te same możliwości edycyjne co Z 6 (patrz test FK 1-2/19). W tym przypadku przyznajemy również 6 punktów.

Możliwości multimedialne.

Nikon Z 50 może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K (UHD – 3840 × 2160  pikseli, 30p) lub w Full HD do 120 kl./s. I filmy i zdjęcia nagrywane są na pojedynczej karcie SD (SDHC (zgodne z UHS-I), SDXC (zgodne z UHS-I), której slot, mało szczęśliwie, umieszczono w komorze akumulatora zlokalizowanej w spodniej części korpusu. Format nagrywanych plików to MOV lub MP4, a kompresja to H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding). Dźwięk zapisywany jest jako liniowy PCM (Pulse-Code Modulation) lub AAC (Advanced Audio Coding). Do urządzenia możemy podłączyć zewnętrzny mikrofon poprzez kabel z końcówką typu minijack 3,5 mm. Wśród złącz po lewej stronie mamy jeszcze USB 2,0 oraz HDMI typu D. Aparat wyposażono w moduły Wi-Fi i Bluetooth Low Energy. Maksymalna moc wyjściowa sieci Wi-Fi (bezprzewodowej sieci LAN) dla pasma 2,4 GHz wynosi 6,9 dBm, a dla pasmo 5 GHz jest to 10,2 dBm.

 

Nikon Z 50 + 50–250 mm f/4,5–6,3 VR. Par. eksp.: 1/20 s; ISO 100; f/6,3; f=240 mm; fot. Miho Comuro

Nikon Z 50 + 50–250 mm f/4,5–6,3 VR. Par. eksp.: 1/20 s; ISO 100; f/6,3; f=240 mm; fot. Miho Comuro

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 04-01-2020
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 14433
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.128) / 0.112

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |