Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12

Wielu z nas marzy o idealnym obiektywie nadającym się do każdej sytuacji, którego możemy zabrać na całodzienną wyprawę i uchwycić każdy interesujący nas motyw. Oczywiście ideału nie ma, ale producenci starają się dostarczyć nam jak najlepsze rozwiązanie. Jednym z nich ma być testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR – zmiennoogniskowy obiektyw Nikona do lustrzanek formatu DX.


Rzeźba „Balancing Act” (autor Stephan Balkenhol) z 2009 roku. Wykonana na pamiątkę wkopania kamienia węgielnego pod siedzibą wydawnictwa Axel Springer (1959 r.) znajdującego się w Berlinie. W tle balon reklamowy Die Welt – dziennika wydawanego przez Axel Springer.

Rzeźba „Balancing Act” (autor Stephan Balkenhol) z 2009 roku. Wykonana na  pamiątkę wkopania kamienia węgielnego pod siedzibą wydawnictwa Axel Springer (1959 r.) znajdującego się w Berlinie. W tle balon reklamowy Die Welt – dziennika wydawanego przez Axel Springer. fot. K.Patrycy, Par. eksp.: 1/2500 s; ISO 200; f/6,3; f=165 mm



W ubiegłym roku w FK 5/2011 testowaliśmy pięć zoomów o dużym zakresie ogniskowych. Jego zwycięzcą został Nikkor AF-S DX 18-200 mm f/ 3,5-5,6G ED VR II. 14 czerwca 2012 roku Nikon zaprezentował być może jeszcze lepsze rozwiązanie dla osób poszukujących tego typu obiektywów. Jest nim AF-S DX Nikkor 18–300 mm f/3,5–5,6G ED VR. Czy tak jest faktycznie?

 

TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test Foto-Kurier 11/12

 

Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia

Model ten przystosowany jest do współpracy z lustrzankami formatu DX, czyli wyposażonymi w przetwornik APS-C o wymiarach zbliżonych do 23,2×15,4 mm. Jego ogniskowa 18-300 mm w połączeniu z takim przetwornikiem daje nam ekwiwalent ogniskowych 27–450 mm (dla małego obrazka). Ta krotność ogniskowych (16,7×) powinna zadowolić spore grono osób, które chciałyby mieć jeden obiektyw do wszystkiego. Rozwiązanie to ma sporo plusów: wygoda, mniejsze ryzyko zanieczyszczenia matrycy w trudnych warunkach, jeden obiektyw waży mniej niż kilka itp.

 

Z obiektywem o tak dużym zakresie ogniskowych z jednego miejsca możemy wykonać szeroki plan oraz bardzo duże zbliżenie.

Z obiektywem o tak dużym zakresie ogniskowych z jednego miejsca możemy wykonać szeroki plan oraz bardzo duże zbliżenie. fot. K.Patrycy

przesuń kursor myszki nad obrazek.

 

Oczywiście najczęściej obiektywy tego typu mają trochę niższą jakość optyczną w porównaniu z obiektywami stałoogniskowymi oraz są ciemniejsze. Testowany przez nas model ma dosyć spore wymiary (83×120 mm) oraz masę (ok. 830 g) co już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenia i daje nadzieję na dobrą jakość wykonania. Producent dołożył wszelkich starań tworząc go z wysokiej jakości materiałów z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, łącznie z metalowym bagnetem z gumową uszczelką chroniącą aparat i obiektyw przed kurzem i wilgocią. Testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR przy maksymalnej ogniskowej zwiększa swoją długość prawie dwukrotnie. Przednia soczewka nie obraca się co umożliwia wygodne stosowanie wszelkiego rodzaju filtrów. Szeroki (ok. 41 mm) pierścień zmiany ogniskowej z 31 mm karbowaną gumową okładziną gwarantuje nam szybkie i pewne ustawienie oczekiwanej ogniskowej.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 21-09-2019
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 16407
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23


Zdjęcie miesiąca
Październik 2024
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.109) / 0.093

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |