testowe Canon EOS 7D - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/2009ciąg dalszy...
Ciekawostką i pewnym udogodnieniem ma być czujnik orientacji poziomu; przykładowo, po obróceniu korpusu do pionu, system automatycznie dokona wstępnego wyboru punktu AF, np. do ujęć portretowych.
Schemat układu czujników autofocusu
Układ AF powiązany jest też z nowym systemem pomiaru ekspozycji, opartym o 63-strefowy, dwuwarstwowy czujnik obrazu Dual-layer. Teraz również wszystkie punkty AF dostarczają dodatkowych informacji systemowi pomiaru. Czemu ma to służyć? Zwykle czujniki odległości są bardziej wrażliwe na obiekty o czerwonym kolorze, co często prowadzi do ich prześwietlenia.
Dwuwarstowy czujnik ekspozycji Dual-layer ma gwarantować lepszy pomiar ekspozycji. Jedna warstwa jest wrażliwa na światło czerwone i zielone, a druga na zielone i niebieskie.
Dlatego teraz jedna warstwa czujnika jest wrażliwa na światło czerwone i zielone, a druga na niebieskie i zielone. Algorytm pomiaru ma porównywać wyniki z dwóch warstw i dokonywać odpowiedniego odczytu. Brzmi to nieźle, ale o skuteczności tych rozwiązań, zarówno w zakresie AF jak i pomiaru ekspozycji, trudno na razie mówić – pokażą to dopiero testy. Można jednak przypuszczać, że prośba o lepszy AF musiała się powtarzać we wnioskach dosyć często.
Wizjer Kolejnym elementem, który miał być wprowadzony na prośbę użytkowników, to duży i jasny wizjer. Po raz pierwszy w aparatach z serii EOS mamy do czynienia z pryzmatem zapewniającym 100-procentowym pokryciem kadru i powiększeniem 1,0×. Również tym razem skorzystano z technologii stosowanej w serii EOS-1. Podobnie jak w Nikonie D3, nowy Canon nie ma wymiennych matówek. Również po raz pierwszy zastąpiono je ekranem przepuszczalnym Transmissive LCD. Podświetlany w słabym świetle, może nakładać geometryczną siatkę, obszar pomiaru punktowego lub punktów AF.
EOS-a 7D wyposażono w jasny wizjer który „oferuje” powiększenie na poziomie ×1 (×0,95 w EOS 50D).
Ekran LCD EOS-a 7D wyposażono w 3-calowy ekran LCD typu Clear View II o rozdzielczości VGA 920 tys. punktów, o dużym kącie widzenia 160°. Usunięcie przerwy wypełnionej powietrzem między pokrywą ochronną ekranu a ciekłym kryształem ma niwelować odblaski powstające wskutek zmiany współczynnika załamania światła podczas przechodzenia światła przez przerwę miedzy płaszczyznami (teraz przerwa wypełniona jest elastycznym materiałem optycznym). Pokrywa wykonana jest ze szkła hartowanego, co ma zapobiegać powstawaniu rys. Podobnie jak w aparacie EOS 5D Mark II, przy ekranie umieszczono czujnik światła zastanego, służący do zmiany jasności w zależności od warunków otoczenia.
W konstrukcji ekranu LCD przerwę między pokrywą ochronną a ciekłym kryształem wypełniono specjalną masą optyczną, co ma zapobiegać załamywaniu się światła i w efekcie niwelować odblaski.
Live View i filmowanie Szybki dostęp do funkcji Live View i trybu filmowego umożliwia dedykowany, dobrze oznaczony i wygodnie umieszczony po prawej stronie wizjera przycisk. Co ważne, automatyczne ustawianie ostrości można teraz włączyć również po naciśnięciu spustu migawki do połowy, a nie, jak do tej pory, używając przycisku AF-ON. Każdy fotograf intuicyjnie w pierwszej kolejności sięga do spustu. Podobnie jak w Canonie EOS 5D Mark II, filmować można w trybie ręcznym (M), z pełnym dostępem do kontroli parametrów ekspozycji, a czułość ISO można ustawiać automatycznie lub ręcznie w zakresie ISO 100–12 800.
W trybie Live View możemy korzystać z funkcji wirtualnego horyzontu
data dodania: 27-01-2010
godzina dodania: 12:49
odsłon: 9248
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Foto-Kurier 5/24 wysłany do prenumeratorów i dostępny on-line 17 maja Foto-Kurier 5/24 został wysłany do prenumeratorów, a od 15 maja jest dostępny on-line, po 21 zapraszamy do najlepszych salonów prasowych. Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59. Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |