testowe Odnowiony PEN - Olympus PEN E-P5 (pełny test z wydania FK 8-9/2013)
ciąg dalszy...
![]() Jedna z wąskich uliczek egipskiego miasteczka zamieniła się w boisko do piłki nożnej. Aparat nie wzbudzał specjalnego zainteresowania, dzięki czemu mogliśmy zbliżyć się do grających. Ekran
![]() W trybie przeglądania pokrętłem (A) powiększamy i pomniejszamy zdjęcia. Po maksymalnym pomniejszeniu widoku zdjęć, widzimy kalendarz, w którym możemy szybko przejść do zdjęć wykonanych danego dnia. Z kolei przełącznikiem (B) zmieniamy sposób obsługi aparatu w trybie fotografowania. Np. w pozycji 1 przysłonę i czas naświetlania zmieniamy za pomocą pokręteł w górnej części korpusu, natomiast w pozycji 2 tymi samymi pokrętami zmieniamy balans bieli i ISO. To ciekawe i unikatowe rozwiązanie.
![]() W górnej części korpusu znajduje się koło trybów pracy, zawierające tryby P, A, S, M. Po wciśnięciu przycisku (C) wyskakuje lampa błyskowa (D). Ekran LCD o przekątnej 3" i rozdzielczości 1,037 mln pkt możemy odchylać w zakresie: ok. 85° w górę i 45° w dół (F). Nie ułatwia nam on więc wykonywania autoportretów. Szkoda, że nie został umieszczony na przegubie z możliwością odchylania w każdą stronę. „Dotykowość” ekranu ułatwia obsługę aparatu, umożliwia wybór pola ostrości oraz wyzwalanie migawki za pomocą dotknięcia ekranu. Za pomocą dotykowego ekranu możemy też przeglądać zdjęcia i powiększać je. Jasność, podobnie jak temperatura barwowa, regulowana jest w 7 poziomach.
![]() Ekran LCD można odchylać w zakresie: ok. 85° w górę i 45° w dół. W przypadku tego zdjęcia odchylono ekran w dół i fotografowano znad głów turystów. Szkoda, że ekran nie jest osadzony na przegubie. Na zdjęciu fragment prezentacji dotyczącej procesu wytwarzania papirusu.
![]()
Wizjer
![]() Ponieważ konstrukcja Olympusa PEN E-P5 jest bryzgoodporna, to bez obawy zabraliśmy go w morską podróż katamaranem. W tych warunkach (duże nasłonecznienie) nieoceniony okazał się wizjer elektroniczny VF-4, który dzielnie zastępował wizjer optyczny. Tak naprawdę autor tego zdjęcia nie wyobraża sobie wykonywania zdjęć tym aparatem bez posiadania tego wizjera.
Mimo braku wbudowanego wizjera, możemy podłączyć opcjonalny wizjer elektroniczny VF-4. Wizjer ma rozdzielczość 2,36 mln pkt i można go odchylać do 90° w górę. Nie mamy zastrzeżeń do szybkości odświeżania obrazu w tym wizjerze. Korekcja dioptryczna dostępna jest w zakresie od –3 do +1 dioptrii. Wizjer wyposażono w czujnik zbliżeniowy – po przystawieniu do oka obraz znika z ekranu, a pojawia się na wizjerze. Nie dzieje się tak, gdy odchylony jest ekran LCD. W wizjerze możemy również przeglądać wykonane wcześniej zdjęcia. Musimy w tym celu najpierw przyłożyć oko do wizjera, a następnie nacisnąć przycisk przeglądania zdjęć.
![]()
data dodania: 11-11-2014
godzina dodania: 13:45
odsłon: 14983
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||