testowe Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
ciąg dalszy...Załadunek ładunków do aparatu, tak jak w przypadki wszystkich aparatów Instax, odbywa się w sposób prosty i intuicyjny [5].
![]()
W górnej części korpusu znajduje się przełącznik z napisem Film [6], po przesunięciu którego ukazuje się nam komora z ładunkiem filmów (na 10 sztuk). Reszta operacji odbywa się dokładnie tak samo jak w pozostałych Instax’ach z tą różnicą, że ładunki do aparatu mają inny kształt niż w dotychczasowych modelach.
![]()
Możliwości fotograficzne
![]() W prosty sposób możemy dodać jeden z 10 filtrów efektowych przed wydrukowaniem zdjęcia. Zdjęcie powyższe wykonane zostało za pomocą samowyzwalacza
Aparat zyskał w grupie Instax nowe funkcje, jak choćby kontrola ekspozycji czy też wspomniany system autofocus. Wspomniane wcześniej dziesięć różnych filtrów [7] koloru i nasycenia barw, efekt winietowania, który umożliwia ustawienie intensywności światła w peryferyjnych partiach kadru oraz regulacja jasności [8] – to trzy podstawowe funkcje aparatu SQ10 sprawiające, że użytkownicy mogą wprowadzać kreatywne aranżacje do swoich fotografii. Filtry stanowią doskonałe narzędzia umożliwiające wzbogacenie nasycenia barw czy też stworzenie klimatu retro bądź klasycznej tonacji.
![]() Przed wydrukowaniem zdjęcia możemy skorygować jego ekspozycję w zakresie +/– 3 EV.
Efekty winietowania znajdują zastosowanie szczególnie przy zdjęciach portretowych czy przy fotografowaniu martwej natury. W tym przypadku podkreślają one główny motyw znajdujący się w centrum kadru. Aparat SQ10 dysponuje także specjalnymi trybami fotografowania takimi jak podwójna ekspozycja [9], która nakłada dwa ujęcia w jednej klatce filmu czy też tryb ekspozycji B (migawka pozostaje otwarta dopóki pozostaje wciśnięty spust migawki) pomocny przy fotografowaniu nocnych scenerii i śladów rysowanych światłem.
![]() Aparat umożliwia wykonanie podwójnej ekspozycji.
Pamiętajmy jednak, że przy trybie B dobrze jest wykorzystać statyw lub solidne podparcie aparatu. Aparat dobiera automatycznie czasy otwarcia migawki z zakresu 1/29 500 s do 1/2 s plus wspomniany czas B. Czułość również dobierana jest automatycznie z zakresu ISO 100 – ISO 1600.
![]() Zdjęcia są zapisywane na karcie razem z informacjami o wprowadzonych modyfikacjach. Dane te są występują w formacie odczytywanym między innymi przez program Excel [10].
Do pomiaru parametrów ekspozycji wykorzystywany jest 256-segmentowy TTL system, a balans bieli dobierany jest automatycznie. Wbudowana lampa błyskowa może być wyłączona, pracować w trybie automatycznym, fill-in (błysk wypełniający), synchronizacji z długimi czasami otwarcia migawki oraz trybu redukcji efektu czerwonych oczu. Mamy też możliwość skorzystania z samowyzwalacza z 2 lub z 10 sekundowym opóźnieniem. W kilku słowach aparat ma spore możliwości porównywalnych z funkcjami kompaktów cyfrowych dla początkujących, ale i kreatywny fotograf może chętnie skorzystać z funkcji SQ10.
data dodania: 03-11-2017
godzina dodania: 12:01
odsłon: 8825
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||