testowe TEST: Panasonic FZ1000 II kompaktowy superzoom z 1-calową matrycą - test z Foto-Kuriera 6/19
ciąg dalszy...
Obiektyw
Obiektyw w pozycji spoczynkowej ma wysokość 6,5 cm, która zwiększa się do 8,9 cm przy szerokim kącie (25 mm) i 12,8 mm przy najdłuższej ogniskowej. Tym razem, żeby zmienić ogniskową w zakresie 25 mm – 400 mm potrzebujemy niecałych 3 sekund. To nadal zdecydowanie dłużej niż przy ręcznej zmianie ogniskowych, ale pamiętajmy, że elektroniczny system zmiany ogniskowej jest konieczny, gdy chcemy zdalnie sterować ogniskową za pomocą np. smartfonu.
Przykładowy zakres ogniskowych obiektywu, przesuń kursor nad obrazek.
Zmiana kąta widzenia
obiektywu może odbywać się na dwa sposoby: za pomocą przełącznika
umieszczonego wokół spustu migawki [3] lub też za pośrednictwem solidnie wykonanego pierścienia (ok. 2 cm szerokości) na obiektywie [4].
Zmiana w budowie obiektywu dotyczy też rozmieszczenia przycisków
funkcyjnych znajdujących się z lewej strony obiektywu. Teraz znalazły
się tam 3 przyciski funkcyjne Fn 1-3, przy czym Fn 3 skrywa pod sobą
domyślną funkcję asystenta komponowania powiększenia (zoomowania).
Przypomnijmy, że funkcja Zoom Compose Assist ułatwia szybko ponownie
odnaleźć obiekt, kiedy podczas fotografowania teleobiektywem stracimy go
z oczu.
Wspomniany pierścień zmiany ogniskowych może nam też
posłużyć do ręcznego ustawiania ostrości, które wspomagane jest przez
powiększenie fragmentu centralnego pola w wizjerze. Tryb pracy
pierścienia zmieniany jest skutecznie i szybko za pomocą przełącznika AF
zlokalizowanego z prawej strony wizjera elektronicznego. Zewnętrzny
tubus obiektywu wykonano z solidnego stopu metalu powleczonego miłym
w dotyku czarnym lakierem proszkowym. Obiektyw w połączeniu z matrycą
umożliwia uzyskanie bardzo dobrej rozdzielczości rejestracji obrazu
zarówno przy fotografowaniu, jak i filmowaniu co widać na zamieszczonych
obok zdjęciach oraz przy pomiarach. Ten uniwersalny zoom to jeden
z najważniejszych elementów tego aparatu. Jego wymiary miały dość
istotny wpływ na wielkość końcową Panasonica Lumix FZ 1000 II, która
jest zbliżona do poprzedniego modelu (patrz tabela). Sam aparat jest o ok. 20 g lżejszy od poprzednika i waży 810 g (z akumulatorem i kartą pamięci).
Hiszpania, fragment atlantyckiej plaży. Dzięki 1-calowej matrycy możemy uzyskać zadowalające rozmycie tła. Par. eksp.: 1/1600 s; ISO 125; f/4; f=250 mm
Ekran LCD
Więcej w Foto-Kurierze 6/19
Pełna treść artykułu jest również dostępna na zasadach przedstawionych poniżej Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 37 ; Liczba tabel i ilustracji: 3 ; Liczba znaków: 25501 Wybierz formę płatności
data dodania: 19-12-2019
godzina dodania: 12:29
odsłon: 8082
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||