testowe Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010
ciąg dalszy...A55 wyposażono w precyzyjny, elektroniczny wizjer o rozdzielczości efektywnej 1,15 mln punktów, który pokrywa 100% kadru. Użytkownik ma możliwość błyskawicznego sprawdzenia w wizjerze lub na ekranie LCD, jaki wpływ na obraz mają wprowadzone korekty naświetlenia, głębi ostrości i kolorystyki. W komponowaniu ujęcia pomaga dodatkowo możliwość wyświetlenia w wizjerze i na ekranie LCD różnych siatek linii pomocniczych, jak również wspomnianej wcześniej poziomnicy cyfrowej. Pierwsze wrażenie wynikające z kontaktu z wizjerem jest… dziwne. Obraz w nim widziany sprawia wrażenie zbyt mało kontrastowego. Jednak po godzinie kadrowania za jego pomocą nasze negatywne wrażenie znika. Po prostu oko przyzwyczaja się, a robi to tym szybciej, że obraz w wizjerze odświeżany jest do 60 razy na sekundę. W dobrych warunkach oświetleniowych nie zauważymy różnicy w korzystaniu z wizjera elektronicznego w porównaniu z wizjerem optycznym konsumenckich lustrzanek. Nie smuży on i nie opóźnia odświeżania obrazu. Jednak gdy znajdziemy się w miejscu z ciemniejszym oświetleniem, to niestety obraz w wizjerze ulega wzmocnieniu, i automatycznie pojawiają się szumy i zakłócenia. W tym przypadku lepiej jest korzystać z ekranu LCD.
![]()
Technologia półprzezroczystego lustra eliminuje
problem drgającego lustra podczas wykonywania zdjęć seryjnych. Dzięki
temu system AF może działać znacznie szybciej.
Podczas pracy aparatem w studio w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji (M) obraz na ekranie LCD ściemnia się proporcjonalnie do naszych ustawień. W konsekwencji może to doprowadzić do jego całkowitego wygaśnięcia, zaciemnienia, co uniemożliwi nam kadrowanie. W tej sytuacji należy odchylić wbudowaną lampę błyskową, i wtedy automatycznie pojawi nam się obraz na ekranie LCD. Tego typu problem ma również Samsung NX. Olympusy PEN mają opcję przełączania rodzaju wyświetlania, a w Panasonikach ten problem rozwiązano na drodze automatycznej.
![]()
A55 współpracuje z całą gamą przeszło 30 wymiennych obiektywów z mocowaniem a i jest wyposażony w stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE. Ten ostatni kompensuje drgania przy zdjęciach z ręki, pozwalając wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 4 stopnie w stosunku do standardowo zalecanej wartości.
![]()
Na korpusie A55 nie ma zbyt wielu przycisków. To dobrze, fotoamatorzy nie przestraszą się go.
Podobnie jak Neksy, tak i A55 wyposażony jest w tryb panoramy 3D. Panoramy te można wyświetlać na każdym telewizorze zgodnym z technologią 3D. Model SLT-A55 jest pierwszym aparatem Sony z rodziny a wyposażonym w moduł GPS, umożliwiający zapis danych geolokalizacyjnych w obrazach i ujęciach filmowych. Wreszcie nie trzeba kupować dodatkowych akcesoriów.
![]()
Wbudowany GPS przypadnie do gustu podróżującym
Mówiąc o możliwościach fotograficznych, nie sposób nie wspomnieć o nowej matrycy CMOS Exmor™ APS HD o efektywnej liczbie pikseli 16,2 mln. Jej zastosowanie w połączeniu z systemem odszumiania analogicznym do występującego w lustrzankach profesjonalnych Sony umożliwiło zastosowanie szerokiego zakresu czułości nominalnych od ISO 100 do ISO 12 800, z możliwością rozszerzenia do ISO 25 600. Daje to większe możliwości twórczej ekspresji zarówno początkującym użytkownikom, jak i pasjonatom fotografii. W tym momencie warto jeszcze zwrócić uwagę na tryb redukcji szumu z wykorzystaniem wielu klatek.
![]()
10 kl./s – i znów udało się uchwycić „płaczącego” motocyklistę.
data dodania: 25-03-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 42989
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||