testowe Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010
ciąg dalszy...A55 wyposażono w precyzyjny, elektroniczny wizjer o rozdzielczości efektywnej 1,15 mln punktów, który pokrywa 100% kadru. Użytkownik ma możliwość błyskawicznego sprawdzenia w wizjerze lub na ekranie LCD, jaki wpływ na obraz mają wprowadzone korekty naświetlenia, głębi ostrości i kolorystyki. W komponowaniu ujęcia pomaga dodatkowo możliwość wyświetlenia w wizjerze i na ekranie LCD różnych siatek linii pomocniczych, jak również wspomnianej wcześniej poziomnicy cyfrowej. Pierwsze wrażenie wynikające z kontaktu z wizjerem jest… dziwne. Obraz w nim widziany sprawia wrażenie zbyt mało kontrastowego. Jednak po godzinie kadrowania za jego pomocą nasze negatywne wrażenie znika. Po prostu oko przyzwyczaja się, a robi to tym szybciej, że obraz w wizjerze odświeżany jest do 60 razy na sekundę. W dobrych warunkach oświetleniowych nie zauważymy różnicy w korzystaniu z wizjera elektronicznego w porównaniu z wizjerem optycznym konsumenckich lustrzanek. Nie smuży on i nie opóźnia odświeżania obrazu. Jednak gdy znajdziemy się w miejscu z ciemniejszym oświetleniem, to niestety obraz w wizjerze ulega wzmocnieniu, i automatycznie pojawiają się szumy i zakłócenia. W tym przypadku lepiej jest korzystać z ekranu LCD.
![]()
Technologia półprzezroczystego lustra eliminuje
problem drgającego lustra podczas wykonywania zdjęć seryjnych. Dzięki
temu system AF może działać znacznie szybciej.
Podczas pracy aparatem w studio w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji (M) obraz na ekranie LCD ściemnia się proporcjonalnie do naszych ustawień. W konsekwencji może to doprowadzić do jego całkowitego wygaśnięcia, zaciemnienia, co uniemożliwi nam kadrowanie. W tej sytuacji należy odchylić wbudowaną lampę błyskową, i wtedy automatycznie pojawi nam się obraz na ekranie LCD. Tego typu problem ma również Samsung NX. Olympusy PEN mają opcję przełączania rodzaju wyświetlania, a w Panasonikach ten problem rozwiązano na drodze automatycznej.
![]()
A55 współpracuje z całą gamą przeszło 30 wymiennych obiektywów z mocowaniem a i jest wyposażony w stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE. Ten ostatni kompensuje drgania przy zdjęciach z ręki, pozwalając wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 4 stopnie w stosunku do standardowo zalecanej wartości.
![]()
Na korpusie A55 nie ma zbyt wielu przycisków. To dobrze, fotoamatorzy nie przestraszą się go.
Podobnie jak Neksy, tak i A55 wyposażony jest w tryb panoramy 3D. Panoramy te można wyświetlać na każdym telewizorze zgodnym z technologią 3D. Model SLT-A55 jest pierwszym aparatem Sony z rodziny a wyposażonym w moduł GPS, umożliwiający zapis danych geolokalizacyjnych w obrazach i ujęciach filmowych. Wreszcie nie trzeba kupować dodatkowych akcesoriów.
![]()
Wbudowany GPS przypadnie do gustu podróżującym
Mówiąc o możliwościach fotograficznych, nie sposób nie wspomnieć o nowej matrycy CMOS Exmor™ APS HD o efektywnej liczbie pikseli 16,2 mln. Jej zastosowanie w połączeniu z systemem odszumiania analogicznym do występującego w lustrzankach profesjonalnych Sony umożliwiło zastosowanie szerokiego zakresu czułości nominalnych od ISO 100 do ISO 12 800, z możliwością rozszerzenia do ISO 25 600. Daje to większe możliwości twórczej ekspresji zarówno początkującym użytkownikom, jak i pasjonatom fotografii. W tym momencie warto jeszcze zwrócić uwagę na tryb redukcji szumu z wykorzystaniem wielu klatek.
![]()
10 kl./s – i znów udało się uchwycić „płaczącego” motocyklistę.
data dodania: 25-03-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 42800
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Contax N-Digital Firma Kyocera zaprezentowała demo Contax'a N Digital, który będzie na rynku jesienią 2001 roku w cenie 15 tysięcy DEM. N Digital bazuje na modelu Contax N1, ma... ![]() Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku numeru. W Foto-Kurierze, oprócz nagrodzonych prac na Grand Press Photo 2025, są też testy Nikkora Z 24-70 mm f/2,8 SII oraz Panasonica Lumix S1 II. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Nadal zachęcamy do lektury Foto-Kuriera 8-9/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w salonach prasowych. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - lipiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 10/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w lipcu i dołącz do wybranych. Być może i Twoje zdjęcie zagości na okładce Foto-Kuriera. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||