testowe Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12![]() ciąg dalszy...Pod względem chwytności największe uwagi można mieć do Canona, gdyż jego uchwyt nie otrzymał gumowanej okładziny co w konsekwencji daje zdecydowanie mniej wygodną do trzymania konstrukcję. Kolejnym ważnym pod względem ergonomii parametrem jest obecność wizjera elektronicznego (brak jest go w Olympusie) oraz ruchomy ekran LCD (tu znowu Olympus odstaje od konkurencji). W modelach Canona i Panasonika jest on na przegubie (co jest ich bardzo dużym plusem), a w pozostałej trójce jest uchylny.
![]()
![]()
Kolejnym ergonomicznym aspektem jest zmiana ogniskowej. Tak jak wspomnieliśmy w Fujifilm mamy duży pierścień do ręcznej zmiany ogniskowej. W pozostałych modelach zmiana odbywa się na drodze elektrycznej poprzez przesuwanie dźwigni znajdującej się wokół spustu migawki obsługiwanej przez palec wskazujący fotografa. Jednak w modelach Nikona i Panasonika znajdziemy dodatkową dźwignię zmiany ogniskowej umieszczoną z lewej strony na korpusie obiektywu i obsługiwaną kciukiem podtrzymującej aparat lewej reki, a w Sony pierścień na obiektywie do „elektronicznej zmiany ogniskowej”. Ten dualizm dla części użytkowników może być przydatny i wygodny w szczególności przy filmowaniu. Ręczna zmiana ogniskowej w aparacie Fujifilm jest nie tylko szybka, ale też nie wpływa na zużycie akumulatorów. W pozostaych modelach niestety każda zmiana ogniskowej potrzebuje zasilania.
![]()
![]()
Spróbujmy podsumować nasze rozważania i ocenić testowane modele. Canon otrzymuje 4,75 punktu (mało pewnie leży w ręku ale ma ekran na przegubie); Fujifilm 5 punktów (pewny uchwyt, ale ekran odchylany, za to szybka ręczna zmiana ogniskowych); Nikon i Sony po 5 punktów (dobry uchwyt i dodatkowy przełącznik zmiany ogniskowej); Olympus 4,75 punktu (za dobry uchwyt i małe wymiary, jednak brak mu wizjera i ruchomego ekranu); Panasonic 5 punktów (za ekran na przegubie, dodatkowy przełącznik zooma, jednak ma zbyt małe wyprofilowanie dla kciuka na tylnej ściance).
![]()
Wśród testowanej szóstki jedynie Olympus ma nieruchomy ekran. Coraz popularniejsze stają się tryby do fotografowania zwierząt.
Intuicyjność obsługi Testowane modele przeznaczone są w większości przypadków dla świadomych ich możliwości odbiorców. Jednak nawet początkujący adepci fotografii nie powinni mieć problemów ze znalezieniem odpowiedniej funkcji czy ustawień. Z uwagi na szybki dostęp do podstawowych funkcji poprzez dodatkowe przyciski umieszczone po lewej stronie ekranu przyznajemy 5,25 pkt dla Fujifilm. Pozostałe modele otrzymują bardzo dobrą, 5-cio punktową notę.
![]()
Z testowanych aparatów jedynie HS30EXR ma slot kart pamięci umieszczony z boku korpusu (jak w lustrzankach). W tym przypadku po umieszczeniu aparatu na statywie nie ma kłopotu ze zmianą karty.
![]()
Dodatkowy przełącznik do zmiany ogniskowej znajdziemy na boku obiektywu Nikona i Panasonika.
Ekran Wszyscy producenci zastosowali ekrany LCD o przekątnej 3 cali (z wyjątkiem Canona, który ma przekątną 2,7 cala). Również w Canonie mamy do czynienia z najmniejszą jego rozdzielczością wynoszącą tylko 230 tys. punktów. Również w tym modelu w trudnych warunkach oświetleniowych obserwowaliśmy największe zaszumienie obrazu. Jednak na plus tego modelu przemawia zastosowanie przegubowego mocowania ekranu, tak samo jak w Panasoniku.
![]()
Umieszczony na przegubie ekran Canona to niewątpliwa zaleta tej konstrukcji.
data dodania: 12-08-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 150962
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II 8 lutego 2023 r. Canon Europe, w blisko cztery lata po premierze Canona RP (patrz test w FK 5/19, nagroda EISA 2019-2020), zaprezentował Canona EOS R8, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, najlżejszy w rodzinie Canon EOS R, który odziedziczył wiele technologicznych rozwiązań po bogato wyposażonym modelu Canon EOS R6 Mark II. W publikowanym teście, tam gdzie to ma sens porównujemy testowany model z Canonem EOS RP i Canonem EOS R6 Mark II. ![]() Sigma S 200 mm f/2 DG OS Sigma 200 mm f/2 DG OS | Sports to pierwszy na świecie teleobiektyw stałoogniskowy 200 mm f/2 przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Zapoznaj się z informacją prasową i zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() EISA MAESTRO AWARDS - gala wręczenia nagród EISA - Ascot 2025 26 września 2025 r. w Ascot w UK odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród EISA AWARDS 2025/2026 oraz oficjalna prezentacja nagrodzonych i wyróżnionych prac w konkursie EISA MAESTRO 2025. Przedstawiamy kilka zdjęć przybliżających dane wydarzenie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |