testowe Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfa
ciąg dalszy...Szumy
![]() Zastosowanie wysokich czułości umożliwia wykonywanie nieporuszonych zdjęć w ciemnych pomieszczeniach bez konieczności użycia lampy błyskowej. Na zdjęciu wnętrze jednego z kościołów w Chorwacji. (fot. K. Patrycy) (par. eksp.: Sony NEX-5 + ob. E 18-55 mm f/3,5-5,6 OSS; t=1/15 s; f/3,5; ISO 1600; f=19 mm) ISO 12800
![]() ISO 6400
![]() ISO 3200
![]() ISO 1600
![]()
![]()
![]() Wykresy zaszumienia NEX-a i Alfy 550 mają podobną charakterystykę Krzywe wykresu NEX-a mają bardzo podobny kształt do krzywych a550, jednak mają niższe wartości. Spowodowane jest to zapewne ulepszoną albo bardziej wzmocnioną redukcją szumów. Zarówno dla światła słonecznego jak i żarowego wartości szumów są niemal identyczne. Przy najniższej wartości ISO 200 osiągają wartość ok. 1,6%, a przy najwyższej ISO 12800 – 5,1%. Wartość dla najniższych czułości nie są może oszołamiające, ale przy najwyższej niewiele ustępują profesjonalnemu Nikonowi D3S. Warto w tym momencie odnieść się do poziomu szumów występujących w modelach konkurencyjnych (patrz wykresy niżej). Do wartości ISO 800 konkurenci (PEN-y Olympusa i Samsung NX) wypadają nieco słabiej od modeli testowanych. Powyżej tej wartości przewaga nowych NEX-ów nad konkurencją jest bardzo wyraźna. Pod względem poziomu szumów nowym NEX-om w tej grupie produktowej przyznajemy mocne 5,5 punktu.
data dodania: 07-12-2010
godzina dodania: 08:59
odsłon: 133158
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||