testowe Odnowiony PEN - Olympus PEN E-P5 (pełny test z wydania FK 8-9/2013)![]() ciąg dalszy...Odwzorowanie barwne
Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia (żarowego 3000 K i błyskowego 6000 K). Zdjęcia dla światła żarowego wykonaliśmy przy ustawieniu automatycznym, definiowanym dla światła żarowego oraz z ręcznie wprowadzoną wartością dla 3000 K. Zdjęcia dla światła błyskowego z wbudowanej lampy błyskowej wykonaliśmy przy ustawieniu automatycznym (w dwóch trybach), definiowanym dla światła błyskowego oraz ręcznie wprowadzoną wartością 6000 K. Pomiar temperatury barwowej wykonaliśmy za pomocą kolorymetru Minolta Color Meter III.
![]() W PEN-ie E-P5 możemy zdecydować, czy aparat ma pozostawić ciepłe kolory w trybie automatycznego balansu bieli. Szkoda tylko, że przy świetle o temp. barwowej 3000 K wyłączenie tej funkcji nic nie zmienia. W obu trybach automatycznego balansu bieli otrzymujemy obraz w wyraźną żółtą dominantą. Z kolei przy ustawieniu balansu bieli definiowanego dla światła żarowego otrzymujemy obraz z niebieską dominantą.
![]() Balans bieli to nie najmocniejsza strona testowanego Olympusa. O ile przy świetle wbudowanej lampy błyskowej aparat radzi sobie dość dobrze, o tyle ciepłe oświetlenie sprawia mu duże kłopoty. Przy automatycznym balansie bieli w obu jego odmianach otrzymujemy obraz z silną żółtą dominantą. Z kolei przy pomiarze dedykowanym dla światła żarowego obraz jest niebieski.
Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
![]()
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i ustawieniu czułości ISO 200.
data dodania: 11-11-2014
godzina dodania: 13:45
odsłon: 14642
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. ![]() Najlepsze produkty fotograficzne sezonu 2025–2026 - Nagrody EISA i uzasadnienie ich wyboru 15 sierpnia 2025 r. EISA zaprezentowała wyróżnienia EISA AWARDS dla najlepszych produktów elektroniki użytkowej. Wśród nagrodzonych aż 26 to produkty fotograficzne. EISA - skupiająca 53 ekspertów z 26 krajów świata - na wielu wideospotkaniach wybrała - gwiazdy sezonu 2025/2026. ![]() TEST Sony FE 50–150 mm f/2 GM 2 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała, pierwszy na świecie, teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2. Przeznaczony jest on do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i wykonywania portretów. Jest to kolejny G Master, czyli obiektyw klasy premium, który warto mieć. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |