testowe TEST: Mniejszy brat wielkiego brata, czyli Nikon Z 7 - pełny test z Foto-Kuriera 10/18
ciąg dalszy...
FOCUS STACKING
![]()
![]()
Faktycznie już nawet przedprodukcyjne modele, które mogliśmy oglądać na dzień przed oficjalną premierą miały wizjer o bardzo wysokiej jakości obrazu. Wizjer sprawiał wrażenie nieco wyraźniejszego od tego zastosowanego w Sony A7 III. Finalne modele potwierdziły jedynie tę zależność. Wizjer ten minimalizuje wszelkie aberracje i nie powinien męczyć oczu, nawet podczas długich sesji fotograficznych. Niestety, tak jak w każdym innym wizjerze elektronicznym możemy i tutaj sporadycznie zaobserwować delikatne „mrowienie”, kaszkę aberracji chromatycznej na ekranie przy fotografowaniu w ciemnych pomieszczeniach. Przy fotografowaniu skomplikowanych drobnych detali sporadycznie mogą się pojawić w wizjerze różne artefakty tj. mora.
![]()
Okular został pokryty powłoką fluorową, która wydajnie chroni przed zabrudzeniami.
![]()
Punkt oczny wynosi 21 mm (–1 dioptria; od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), a korekcję dioptryczną możemy wprowadzić w zakresie od –4 do +2 dpt (korekcja odbywa się w prosty sposób za pomocą wysuwanego pokrętła z prawej strony wizjera i co ważne raz wybrane wartości przypadkowo nie zmieniają się). Obok wizjera umieszczono czujnik zbliżenia oka, który odpowiada za automatyczne przełączanie między wyświetlaniem obrazu na ekranie z tyłu aparatu i w wizjerze. Wizjer EVF oceniamy bardzo wysoko na 5,85 punktu. Nadal naszym ulubionym rozwiązaniem pozostaje ekran hybrydowy, optyczno-elektroniczny stosowany m.in. w aparatach Fujifilm X-Pro2.
![]() Jedna z ulic w Kolonii. Zdjęcie wykonano z wykorzystaniem uchylnego ekranu.
data dodania: 04-12-2019
godzina dodania: 22:30
odsłon: 9880
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych W drugiej połowie listopada 2025 r. Wydania Specjalne Foto-Kuriera, nadal dostępne w najlepszych salonach prasowych, pojawiły się też w najlepszych sklepach fotograficznych. Zapraszamy do Fotoformy i na stronę fotoforma.pl. Wydania dostępne są zarówno w sklepie przy ul. Andersa 21 w Warszawie fizycznie i on-line. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - wrzesień 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 11/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich, jak to Ryszarda Łomnickiego, lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał we wrześniu i dołącz do wybranych. ![]() Tamron 25-200 mm f/2,8-5,6 Di III VXD G2 Poznaj drugą generację legendarnego obiektywu all-in-one – następcę cenionego modelu 28–200mm f/2,8–5,6 RXD (A071). Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||