testowe Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12
ciąg dalszy...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Obraz zaszumienia obrazu przy standardowym ustawieniu odszumiania. Modelami Canona, Olympusa i Panasonika może z powodzeniem wykonywać fotografie do ISO 1600. W pozostałych: 3200. W wyjątkowych sytuacjach aparatami Fujifilm i Sony możemy pokusić się nawet na fotogerafowanie przy ISO 6400.
Odwzorowanie barwne Test odwzorowania barwnego sprawdziliśmy przy oświetleniu ciągłym o temperaturze 3000 K i 5400 K. Dla pierwszego typu oświetlenia wykonaliśmy zdjęcia przy automatycznym ustawieniu balansu bieli i przy definiowanym dla światła żarowego. Natomiast przy drugim typie oświetlenia przy automatycznym i definiowanym dla światła słonecznego. Przy świetle o niższej temperaturze barwowej zalecane jest stosowanie definiowanego ustawienia balansu bieli gdyż automat zawsze da w jakimś stopniu zażółcony obraz. I tak też jest na naszych zdjęciach testowych.
![]()
![]()
Wyniki testu balansu bieli wskazują na dosyć dobrą pracę balansu bieli wszystkich aparatów. Bardzo wyrównany poziom przedstawiają zdjęcia z Olympusa. Są one trochę niedoświetlone, gdyż w jego przypadku zmuszeni byliśmy korzystać z ustawień ekspozycji dobranych przez aparat (tryb Program). Pozostałe ustawienia były niedostępne w modelu przedprodukcyjnym.
Definiowane ustawienie przy 3000 K we wszystkich aparatach dało bardzo dobre wyniki. Automat najlepsze wyniki dał w aparacie Olympusa. Wyraźnie gorzej z balansem bieli poradziły sobie Canon, Fujifilm i Panasonic. Natomiast przy oświetleniu o temperaturze barwowej 5400 K zarówno automat, jak i definiowane ustawienie, sprawdzają się bardzo podobnie i dobrze. Tu nie mamy uwag do żadnego modelu. Teraz oceny. I tak: 5,75 punktu dla Olympusa, po 5,5 punktu dla Nikona i Sony, oraz po 5 punktów dla pozostałej trójki.
Możliwości multimedialne Testowane zaawansowane kompakty to nie tylko aparaty fotograficzne, ale również zaawansowane narzędzia do filmowania. Wszystkie umożliwiają nagrywanie filmów i to w rozdzielczości Full HD z 50 lub 30 progresywnymi klatkami na sekundę, z dźwiękiem stereofonicznym. Oczywiście w testowanych aparatach, oprócz złącza USB 2.0 High-Speed, zastosowano złącze HDMI typu C (z wyjątkiem Olympusa, w którym zastosowano mniejsze złącze typu D). Posłużyć może ono nam do odtwarzania zarejestrowanego materiału na telewizorze. A w przypadku aparatu Sony również do bezpośredniego podglądu obrazu rejestrowanego przez aparat. Także tylko ten aparat ma możliwość zastosowania wymiennie zamiast karty typu SD (pasującej do wszystkich tu wymienionych aparatów), kart dedykowanych do aparatów Sony czyli Memory Stick. Te dwa aspekty, plus wbudowany GPS, zadecydowały o przewadze tego modelu i przyznaniu mu w tej kategorii 5,75 punktu. Nikonowi (również za GPS) i Panasonikowi (za gniazdo zewnętrznego mikrofonu) podwyższamy punktację do 5,5 punktu, a pozostałym modelom przyznajemy po 5,25 punktu.
![]()
Producenci kompaktów prześcigają się w coraz ciekawszych filtrach, które można aplikować z poziomu aparatu. Powyżej prezentujemy efekty „wybrany kolor” (A) dostępny w testowanych Canonie, Nikonie i Sony, „odbicie” (B) dostępne w Olympusie oraz „fotografia otworkowa” (C) dostępna w Canonie, Olympusie, Panasoniku i Sony.
data dodania: 12-08-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 151898
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||