testowe Odnowiony PEN - Olympus PEN E-P5 (pełny test z wydania FK 8-9/2013)
Nowy PEN z matrycą o większej rozdzielczości i niższych szumach, identyczną jak w OM-D E-M5. Sprawdzamy, czy jest wart swojej ceny.
![]()
Olympus E-P5 to następca modelu E-P3. Dziwna numeracja, której wśród producentów sprzętu fotograficznego nie poddaje się tylko Nikon (np. modele F4, D4), jest spowodowana strachem Japończyków przed cyfrą 4. Z dalekim wschodem aparat ma jeszcze jeden związek – jest produkowany w Chinach.
Wyglądem nowy Olympus E-P5 nie odstaje od innych przedstawicieli serii PEN. Korpus wykonano ze stopu metali. Sprawia solidne wrażenie. Detale E-P5 nawiązują do modelu PEN F sprzed 50 lat. Testowany aparat występuje w białej, srebrno-czarnej oraz czarnej wersji kolorystycznej. Warto zauważyć, że wiele obiektywów Olympusa występuje zarówno w białej, jak i czarnej wersji kolorystycznej. Dlatego niezależnie od tego, na jaki kolor korpusu się zdecydujemy, może wyglądać on spójnie z obiektywem. Za estetykę i jakość wykonania przyznajemy, podobnie jak modelowi E-P3, 6 punktów.
Do obsługi tego aparatu trzeba się przyzwyczaić. Użytkownicy lustrzanek z pewnością będą mieli kilka zastrzeżeń do intuicyjności obsługi. Nie poprawia jej jakość tłumaczenia menu. Występują w nim np. dwie sąsiadujące pozycje: „Red. Szumu” i „Filtr Szum”. Pierwsza z nich odpowiada za redukcję szumów przy długich czasach naświetlania, druga – za stopień redukcji szumów niezależnie od długości czasu naświetlania. Bardzo trudno się tego domyślić przy pierwszym spotkaniu z aparatem. Na szczęście dzięki przyciskowi „Info” możemy rozszyfrować niezrozumiałe pozycje w menu.
![]() Szkoda, że gwint statywowy nie znajduje się w płaszczyźnie przechodzącej przez oś optyczną obiektywu, ale dzięki temu odsunięto go od komory akumulatora i karty pamięci, które możemy wymieniać, gdy aparat przymocowany jest do statywu.
W niektórych aparatach, kiedy są wyłączone, wystarczy przycisnąć przez kilka sekund przycisk podglądu zdjęć, żeby przejść do galerii. PEN E-P5 jest pozbawiony tej funkcji – musimy go najpierw włączyć przełącznikiem w górnej części korpusu. Trudno jednak uznać ten brak za wadę.
data dodania: 11-11-2014
godzina dodania: 13:45
odsłon: 14964
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||