testowe 25 lat temu w Foto-Kurierze - FK 4/99
Kodak
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select - zawierająca dotychczas filmy Kodachrome, Elite Chrome i Royal Gold - wzbogaciła się niedawno o czarno-biały materiał negatywowy Black & White + 400. Oparta na technologii płaskich kryształów T emulsja chromogeniczna (wywoływana w procesie C-41) to prawdopodobnie odpowiednik zastosowanej w profesjonalnym filmie Kodak T-Max T400 CN Professional. Tak jak inne dostępne na rynku czarno-białe filmy chromogeniczne, Kodak Black & White + 400 daje szeroką tolerancję naświetlania: od -2 do +3 EV.
Canon EOS 300
Canon EOS 300 to następca "pięćsetki-N", która znajdując się na rynku od 1996 r. zdążyła się już technologicznie nieco zestarzeć. Nowy aparat wyposażono w polowy czujnik AF typu CMOS, po raz pierwszy zastosowany w EOSie 3. Ma on 7 punktów nastawiania ostrości; 5 z nich ułożonych jest tradycyjnie w linii poziomej (w połowie wysokości kadru), a 2 w pionie - nad i pod czujnikiem centralnym. System AF pracuje znacznie szybciej niż w EOSie 500N i ma nieco obniżony dolny próg czułości. Canon EOS 300 dysponuje 35-segmentowym czujnikiem pomiaru światła, który współpracuje z lampami Canon Speedlite serii EX w automatyce E-TTL; aparat synchronizuje z nimi przy najkrótszych czasach otwarcia migawki. Ponadto Canon EOS 300 wyposażony jest w automatykę wariantów naświetlania (bracketing), ma możliwość podglądu głębi ostrości, automatyczny transport filmu z maksymalną szybkością 1,5 kl./s oraz krótki czas reakcji - 250 ms. Wymiary: 140 x 90 x 58,5 mm; masa: 335 g. Premiera nowego EOSa odbyła się na PMA ‘99 w Las Vegas - w wersji amerykañskiej ma on oznaczenie Rebel 2000.
Twardy dysk IBM
więcej Foto-Kurier 4/2024 str. 75 powrót na stronę główną »Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Zobacz także:Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |