Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji

ciąg dalszy...

 

Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji

 

Aby umożliwić sprawne fotografowanie z ręki, LUMIX GH6 wyposażono w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem pozwalającym na osiągnięcie 7,5 stopni w trybie Body I.S.*3 i Dual I.S.2*4. Dzięki tej potężnej stabilizacji obrazu, nawet 100-megapikselowy obraz o wysokiej rozdzielczości można wykonać w trybie High Resolution bez statywu. W trybie wysokiej rozdzielczości osiem kolejnych obrazów jest wykonywanych automatycznie podczas przesuwania matrycy za pomocą funkcji Body I.S. (Image Stabilizer) i zsyntetyzowany w 100-megapikselowy odpowiednik (11 552 x 8672 pikseli) obrazu, który wiernie odwzorowuje precyzyjne szczegóły i zapisuje je jako piękne, bardzo realistyczne obrazy nie tylko w formacie RAW, ale także w formacie JPEG. Dzięki dużej mobilności, jaką zapewnia kompaktowa, lekka konstrukcja i potężny system Body I.S., ten jednoobiektywowy aparat bezlusterkowy LUMIX G umożliwia fotografowanie, które w przeszłości było niemożliwe, na przykład ultrateleobiektyw z ręki. 5-osiowy Dual I.S. 2 działa również przy nagrywaniu wideo, w tym wideo 4K, aby nagrywać naturalny, wygodny do oglądania materiał wideo. Stosuje odpowiednią kompensację w zależności od rodzaju ruchu, precyzyjnie oceniając przyczynę – czy była ona spowodowana panoramowaniem, przechylaniem, czy drżeniem ręki. BIS kompensuje ruch aparatu, nawet w przypadku wymiennego obiektywu bez O.I.S. (np. obiektyw kinowy).


*3 W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=60mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=120mm), gdy używany jest H-ES12060.
*4 W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=140mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=280mm), gdy używany jest H-FS14140.

 

Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji

 

Profesjonalna jakość wideo zapewniająca nieograniczoną ekspresję
Seria LUMIX GH stworzyła epokową sensację przemysłową, osiągając wyjątkową wydajność nagrywania wideo z zaawansowanymi funkcjami, które spełniają profesjonalne poziomy i standardy jakości. Nowy LUMIX GH6 ponownie ewoluuje, aby osiągnąć nieograniczony czas nagrywania wideo 4:2:2 10-bit C4K 60p*1. Nagrywanie wideo 4:2:0 10-bit 4K120p (odpowiednik 5-krotnego zwolnionego tempa*2) i 10-bitowe nagrywanie wideo FHD 240p HFR (High Frame Rate) 4:2:2 z dźwiękiem, aby zapewnić imponującą ekspresję, taką jak przyspieszanie. Maksymalnie FHD 300 kl./s (odpowiednik 12,5x zwolnionego tempa*2) VFR (zmienna liczba klatek na sekundę) umożliwia odtworzenie dynamicznego ruchu obiektu.

*1 W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu.
*2 w 24p

Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać anamorficzne wideo 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie rozprasowanego materiału na monitorze w czasie rzeczywistym. Wewnętrzne nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w ProRes 422 HQ i ProRes 422 po raz pierwszy w serii LUMIX przy użyciu karty CFexpress typu B, która umożliwia nieliniową edycję bez transkodowania. DCI4K i FHD ProRes 422 HQ i ProRes 422 będą również obsługiwane po przyszłej aktualizacji oprogramowania układowego.

LUMIX GH6 umożliwia również nagrywanie wewnętrzne w 10-bitowym formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p, a także jednoczesne wyjście w formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p przez HDMI. Ponieważ jest zgodny z HDMI 2.1, będzie obsługiwać wyjście wideo C4K 120p HDMI z przyszłą aktualizacją oprogramowania układowego. Co więcej, trwają prace nad możliwością wyjścia C4K 120p RAW do rejestratora Atomos Ninja V+ przez HDMI 2.1.

LUMIX GH6 zawiera V-Log/V-Gamut, aby zapewnić wysoki zakres dynamiki i szeroką paletę kolorów. V-Log renderuje bardzo płaski obraz, zachowując jednocześnie wszystkie informacje o kolorze w obrazie. Oznacza to większy poziom zabawy, gdy obrazy są poddawane procesom postprodukcji. Matryca Live MOS aparatu LUMIX GH6 osiąga szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią kolorów aparatu GH6 i zapewnia przestrzeń kolorów szerszą niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco film negatywowy, a V-Gamut zapewnia przestrzeń kolorów nawet większą niż film.

LUMIX GH6 importuje słynną kolorymetrię rodziny kamer kinowych VariCam. V709 LUT (Look Up Table) w standardzie Rec.709 jest domyślnie dostępny w aparacie. Możliwe jest oglądanie materiału wideo po zastosowaniu LUT, nie tylko w trybie podglądu na żywo, ale także podczas odtwarzania z funkcją V-Log View Assist. Oprócz konwencjonalnego .vlt można również zastosować .cube 3D LUT.
LUMIX GH6 oferuje wiele praktycznych funkcji. W Photo Style dostępnych jest wiele ustawień, w tym różne predefiniowane ustawienia gamma Cinelike. „Cinelike D2” i „Cinelike V2” mają podobną charakterystykę ustawień gamma do produkcji filmów. W odpowiedzi na prośby użytkowników profesjonalnych dostępne są funkcje wspomagania wideo, takie jak monitor przebiegu, wzór zebry, punktowy miernik luminancji, znacznik ramki, anamorficzny wyświetlacz znikania, czerwony wskaźnik ramki REC i lampki Tally. Nowością w aparacie LUMIX GH6 jest znacznik strefy bezpieczeństwa, który pokazuje wskazówki 95%, 90% lub 80% obszaru nagrywania, aby zabezpieczyć strefę bezpieczeństwa dla kompozycji i napisów. Center Marker pozwala teraz wybrać rodzaj znacznika. W ustawieniu temperatury barwowej wartości w stopniach Kelvina mogą być teraz wyświetlane na ekranie nagrywania.

Korzystając zarówno z mikrofonu XLR podłączonego przez adapter mikrofonowy XLR DMW-XLR1 (kanał 1, kanał 2), jak i wbudowanego mikrofonu (kanał 3, kanał 4), można nagrywać 24-bitowy dźwięk wysokiej rozdzielczości 48/96 kHz*3. Użytkownicy mogą łączyć kilka rodzajów mikrofonów zewnętrznych, które pasują do wielu sytuacji nagrywania, takich jak wywiady plenerowe, w których należy nagrać głos mówców i dźwięki otoczenia. Kanał używany przez słuchawki można przełączać podczas nagrywania wideo, a dostęp do menu audio można uzyskać bezpośrednio za pomocą przycisku Fn1 na górze aparatu, co ułatwia sprawdzanie poziomu dźwięku podczas 4-kanałowego nagrywania dźwięku. W przypadku mikrofonu zewnętrznego dostępne jest gniazdo stereo Φ3,5 mm.

*3 4-kanałowe nagrywanie dźwięku jest dostępne w ProRes i MOV.

Filmy poklatkowe 4K 60p można również nagrywać wewnątrz aparatu. Dzięki funkcji poziomowania ekspozycji ekspozycja jest automatycznie dostosowywana, aby zapobiec dużym zmianom jasności między sąsiednimi klatkami w celu uzyskania materiału filmowego poklatkowego.
Funkcja hosta USB zostanie dodana wraz z przyszłą aktualizacją oprogramowania układowego, umożliwiając zapisywanie danych bezpośrednio na dysku SSD.

 


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-02-2022
 
godzina dodania: 02:00
 
odsłon: 1874
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
Olympus OM SYSTEM OM-1, bezlusterkowiec z matrycą Stacked BSI Live MOS i Cross Quad Pixel AF.
Olympus OM SYSTEM OM-1, bezlusterkowiec z matrycą Stacked BSI Live MOS i Cross Quad Pixel AF.
Samsung Galaxy S22 i S22+ – poznaj moc mobilnej fotografii w dzień i w nocy
Samsung Galaxy S22 i S22+ – poznaj moc mobilnej fotografii w dzień i w nocy
AGFAPHOTO Realimove AC7000 2.7K wśród nagród I etapu Ligi Foto-Kuriera 2022!
AGFAPHOTO Realimove AC7000 2.7K wśród nagród I etapu Ligi Foto-Kuriera 2022!
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
AGFAPHOTO Realimove AC7000 2.7K wśród nagród I etapu Ligi Foto-Kuriera 2022!
AGFAPHOTO Realimove AC7000 2.7K wśród nagród I etapu Ligi Foto-Kuriera 2022!
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
Leica M11 – fotografia dalmierzowa ze współczesną technologią w interesującej cenie
Leica M11 – fotografia dalmierzowa ze współczesną technologią w interesującej cenie
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21




 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.077) / 0.068

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |