testowe Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji
ciąg dalszy...
![]()
Aby umożliwić sprawne fotografowanie z ręki, LUMIX GH6 wyposażono w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem pozwalającym na osiągnięcie 7,5 stopni w trybie Body I.S.*3 i Dual I.S.2*4. Dzięki tej potężnej stabilizacji obrazu, nawet 100-megapikselowy obraz o wysokiej rozdzielczości można wykonać w trybie High Resolution bez statywu. W trybie wysokiej rozdzielczości osiem kolejnych obrazów jest wykonywanych automatycznie podczas przesuwania matrycy za pomocą funkcji Body I.S. (Image Stabilizer) i zsyntetyzowany w 100-megapikselowy odpowiednik (11 552 x 8672 pikseli) obrazu, który wiernie odwzorowuje precyzyjne szczegóły i zapisuje je jako piękne, bardzo realistyczne obrazy nie tylko w formacie RAW, ale także w formacie JPEG. Dzięki dużej mobilności, jaką zapewnia kompaktowa, lekka konstrukcja i potężny system Body I.S., ten jednoobiektywowy aparat bezlusterkowy LUMIX G umożliwia fotografowanie, które w przeszłości było niemożliwe, na przykład ultrateleobiektyw z ręki. 5-osiowy Dual I.S. 2 działa również przy nagrywaniu wideo, w tym wideo 4K, aby nagrywać naturalny, wygodny do oglądania materiał wideo. Stosuje odpowiednią kompensację w zależności od rodzaju ruchu, precyzyjnie oceniając przyczynę – czy była ona spowodowana panoramowaniem, przechylaniem, czy drżeniem ręki. BIS kompensuje ruch aparatu, nawet w przypadku wymiennego obiektywu bez O.I.S. (np. obiektyw kinowy).
![]()
Profesjonalna jakość wideo zapewniająca nieograniczoną ekspresję
*1 W gwarantowanym środowisku pracy.
Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności
baterii i nośnika zapisu. Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać anamorficzne wideo 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie rozprasowanego materiału na monitorze w czasie rzeczywistym. Wewnętrzne nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w ProRes 422 HQ i ProRes 422 po raz pierwszy w serii LUMIX przy użyciu karty CFexpress typu B, która umożliwia nieliniową edycję bez transkodowania. DCI4K i FHD ProRes 422 HQ i ProRes 422 będą również obsługiwane po przyszłej aktualizacji oprogramowania układowego.
LUMIX GH6 umożliwia również nagrywanie wewnętrzne w 10-bitowym formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p, a także jednoczesne wyjście w formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p przez HDMI. Ponieważ jest zgodny z HDMI 2.1, będzie obsługiwać wyjście wideo C4K 120p HDMI z przyszłą aktualizacją oprogramowania układowego. Co więcej, trwają prace nad możliwością wyjścia C4K 120p RAW do rejestratora Atomos Ninja V+ przez HDMI 2.1.
LUMIX GH6 zawiera V-Log/V-Gamut, aby zapewnić wysoki zakres dynamiki i szeroką paletę kolorów. V-Log renderuje bardzo płaski obraz, zachowując jednocześnie wszystkie informacje o kolorze w obrazie. Oznacza to większy poziom zabawy, gdy obrazy są poddawane procesom postprodukcji. Matryca Live MOS aparatu LUMIX GH6 osiąga szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią kolorów aparatu GH6 i zapewnia przestrzeń kolorów szerszą niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco film negatywowy, a V-Gamut zapewnia przestrzeń kolorów nawet większą niż film.
LUMIX GH6 importuje słynną kolorymetrię rodziny kamer kinowych VariCam. V709 LUT (Look Up Table) w standardzie Rec.709 jest domyślnie dostępny w aparacie. Możliwe jest oglądanie materiału wideo po zastosowaniu LUT, nie tylko w trybie podglądu na żywo, ale także podczas odtwarzania z funkcją V-Log View Assist. Oprócz konwencjonalnego .vlt można również zastosować .cube 3D LUT.
Korzystając zarówno z mikrofonu XLR podłączonego przez adapter mikrofonowy XLR DMW-XLR1 (kanał 1, kanał 2), jak i wbudowanego mikrofonu (kanał 3, kanał 4), można nagrywać 24-bitowy dźwięk wysokiej rozdzielczości 48/96 kHz*3. Użytkownicy mogą łączyć kilka rodzajów mikrofonów zewnętrznych, które pasują do wielu sytuacji nagrywania, takich jak wywiady plenerowe, w których należy nagrać głos mówców i dźwięki otoczenia. Kanał używany przez słuchawki można przełączać podczas nagrywania wideo, a dostęp do menu audio można uzyskać bezpośrednio za pomocą przycisku Fn1 na górze aparatu, co ułatwia sprawdzanie poziomu dźwięku podczas 4-kanałowego nagrywania dźwięku. W przypadku mikrofonu zewnętrznego dostępne jest gniazdo stereo Φ3,5 mm. *3 4-kanałowe nagrywanie dźwięku jest dostępne w ProRes i MOV.
Filmy poklatkowe 4K 60p można również nagrywać wewnątrz aparatu. Dzięki funkcji poziomowania ekspozycji ekspozycja jest automatycznie dostosowywana, aby zapobiec dużym zmianom jasności między sąsiednimi klatkami w celu uzyskania materiału filmowego poklatkowego.
data dodania: 22-02-2022
godzina dodania: 02:00
odsłon: 3113 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||