testowe Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacjiciąg dalszy...
Aby umożliwić sprawne fotografowanie z ręki, LUMIX GH6 wyposażono w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem pozwalającym na osiągnięcie 7,5 stopni w trybie Body I.S.*3 i Dual I.S.2*4. Dzięki tej potężnej stabilizacji obrazu, nawet 100-megapikselowy obraz o wysokiej rozdzielczości można wykonać w trybie High Resolution bez statywu. W trybie wysokiej rozdzielczości osiem kolejnych obrazów jest wykonywanych automatycznie podczas przesuwania matrycy za pomocą funkcji Body I.S. (Image Stabilizer) i zsyntetyzowany w 100-megapikselowy odpowiednik (11 552 x 8672 pikseli) obrazu, który wiernie odwzorowuje precyzyjne szczegóły i zapisuje je jako piękne, bardzo realistyczne obrazy nie tylko w formacie RAW, ale także w formacie JPEG. Dzięki dużej mobilności, jaką zapewnia kompaktowa, lekka konstrukcja i potężny system Body I.S., ten jednoobiektywowy aparat bezlusterkowy LUMIX G umożliwia fotografowanie, które w przeszłości było niemożliwe, na przykład ultrateleobiektyw z ręki. 5-osiowy Dual I.S. 2 działa również przy nagrywaniu wideo, w tym wideo 4K, aby nagrywać naturalny, wygodny do oglądania materiał wideo. Stosuje odpowiednią kompensację w zależności od rodzaju ruchu, precyzyjnie oceniając przyczynę – czy była ona spowodowana panoramowaniem, przechylaniem, czy drżeniem ręki. BIS kompensuje ruch aparatu, nawet w przypadku wymiennego obiektywu bez O.I.S. (np. obiektyw kinowy).
Profesjonalna jakość wideo zapewniająca nieograniczoną ekspresję
*1 W gwarantowanym środowisku pracy.
Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności
baterii i nośnika zapisu. Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać anamorficzne wideo 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie rozprasowanego materiału na monitorze w czasie rzeczywistym. Wewnętrzne nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w ProRes 422 HQ i ProRes 422 po raz pierwszy w serii LUMIX przy użyciu karty CFexpress typu B, która umożliwia nieliniową edycję bez transkodowania. DCI4K i FHD ProRes 422 HQ i ProRes 422 będą również obsługiwane po przyszłej aktualizacji oprogramowania układowego.
LUMIX GH6 umożliwia również nagrywanie wewnętrzne w 10-bitowym formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p, a także jednoczesne wyjście w formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p przez HDMI. Ponieważ jest zgodny z HDMI 2.1, będzie obsługiwać wyjście wideo C4K 120p HDMI z przyszłą aktualizacją oprogramowania układowego. Co więcej, trwają prace nad możliwością wyjścia C4K 120p RAW do rejestratora Atomos Ninja V+ przez HDMI 2.1.
LUMIX GH6 zawiera V-Log/V-Gamut, aby zapewnić wysoki zakres dynamiki i szeroką paletę kolorów. V-Log renderuje bardzo płaski obraz, zachowując jednocześnie wszystkie informacje o kolorze w obrazie. Oznacza to większy poziom zabawy, gdy obrazy są poddawane procesom postprodukcji. Matryca Live MOS aparatu LUMIX GH6 osiąga szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią kolorów aparatu GH6 i zapewnia przestrzeń kolorów szerszą niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco film negatywowy, a V-Gamut zapewnia przestrzeń kolorów nawet większą niż film.
LUMIX GH6 importuje słynną kolorymetrię rodziny kamer kinowych VariCam. V709 LUT (Look Up Table) w standardzie Rec.709 jest domyślnie dostępny w aparacie. Możliwe jest oglądanie materiału wideo po zastosowaniu LUT, nie tylko w trybie podglądu na żywo, ale także podczas odtwarzania z funkcją V-Log View Assist. Oprócz konwencjonalnego .vlt można również zastosować .cube 3D LUT.
Korzystając zarówno z mikrofonu XLR podłączonego przez adapter mikrofonowy XLR DMW-XLR1 (kanał 1, kanał 2), jak i wbudowanego mikrofonu (kanał 3, kanał 4), można nagrywać 24-bitowy dźwięk wysokiej rozdzielczości 48/96 kHz*3. Użytkownicy mogą łączyć kilka rodzajów mikrofonów zewnętrznych, które pasują do wielu sytuacji nagrywania, takich jak wywiady plenerowe, w których należy nagrać głos mówców i dźwięki otoczenia. Kanał używany przez słuchawki można przełączać podczas nagrywania wideo, a dostęp do menu audio można uzyskać bezpośrednio za pomocą przycisku Fn1 na górze aparatu, co ułatwia sprawdzanie poziomu dźwięku podczas 4-kanałowego nagrywania dźwięku. W przypadku mikrofonu zewnętrznego dostępne jest gniazdo stereo Φ3,5 mm. *3 4-kanałowe nagrywanie dźwięku jest dostępne w ProRes i MOV.
Filmy poklatkowe 4K 60p można również nagrywać wewnątrz aparatu. Dzięki funkcji poziomowania ekspozycji ekspozycja jest automatycznie dostosowywana, aby zapobiec dużym zmianom jasności między sąsiednimi klatkami w celu uzyskania materiału filmowego poklatkowego.
data dodania: 22-02-2022
godzina dodania: 02:00
odsłon: 1874 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |