testowe Panasonic S1H - unikalne cechy i możliwości - artykuł z Foto-Kuriera 12/19![]() ciąg dalszy...
Duży wyświetlacz monochromatyczny
![]()
Nowy wyświetlacz statusu LCD [6] ma wysoką rozdzielczość i największą w swojej klasie przekątną – 1,8". Dzięki zastosowaniu technologii MIP (Memory In Pixel) zużywa niewielką ilość energii i idealnie nadaje się do użytkowania ciągłego nawet wtedy, gdy aparat jest wyłączony. Wyświetlacz pokazuje możliwy do zapisu czas rejestracji wideo, liczbę obrazów i pozostałą pojemność akumulatora na przełączanym czarno-białym tle. Zapewnia to znakomitą widoczność zarówno na zewnątrz, w jasnym świetle, jak i w ciemnych lokalizacjach. Wyświetlane są główne ustawienia fotografowania lub rejestracji wideo. Reakcja wyświetlacza LCD jest wystarczająco szybka, aby zliczać kody czasowe i monitorować dźwięk.
![]()
![]()
Panasonic S1H ma 24,2-milionową pełnoklatkową matrycę CMOS typu 35 mm
(35,6 × 23,8 mm), która rejestruje obraz w unikalnej rozdzielczości 6K.
Przy aktywnej rozdzielczości 6024 × 4016, S1H dostarcza około 24,2
miliona pikseli informacji. W S1H w odróżnieniu do Panasonica S1 i Panasonica S1R zastosowano
OLPF (optyczny filtr dolnoprzepustowy) co likwiduje zjawisko mory.
W połączeniu z optymalnym przetwarzaniem sygnału przez procesor obrazu
Venus Engine możliwe jest uzyskanie wysokiego ekwiwalentu czułości ISO
51 200 przy zachowaniu minimalnego poziomu szumów. Przy ich
minimalizacji pomaga unikalny system Dual Native ISO.
![]() Nowo opracowany pełnoklatkowy sensor CMOS 24,2 miliona pikseli aparatu Lumix S1H korzysta z technologii Dual Native ISO. Czujnik obrazu może wykorzystywać dwuzakresowe ustawienie ISO, co umożliwia zminimalizowanie powstawania zakłóceń i zapewnia doskonałą jakość obrazu od niskiej do wysokiej czułości ISO. Ta funkcja wraz z procesorem Venus Engine zapewnia maksymalne ISO 51 200 / rozszerzone do ISO 204 800 w celu uzyskania minimalnego poziomu szumów przy wysokiej czułości i pięknego odwzorowania ciemnych obszarów w kadrze. Ponadto filtr niskoprzepustowy skutecznie ogranicza efekt mory.
![]()
Wyjątkową cechą Panasonica LUMIX S1H jest podwójna natywna czułość ISO, technologia, która po raz pierwszy została wprowadzona do sztandarowej linii VariCam i obecna była w modelu GH5S. W technologii tej zastosowano proces, który umożliwia odczytanie danych z matrycy w zupełnie inny sposób, wydobywający więcej informacji bez pogarszania jakości obrazu. Wynikiem tego powstała matryca, która może przełączyć się w sposób automatyczny [7] (lub ręczny) ze standardowej czułości nominalnej na czułość nominalną wysoką bez zwiększania poziomu szumów i innych artefaktów. Dual Native ISO umożliwia operatorom większą kreatywność w doborze pory i miejsca filmowania, a w szczególności stwarza możliwość wykorzystania mniejszej ilości światła na planie zdjęciowym bez negatywnych skutków dla jakości obrazu.
![]()
![]()
Wartości Dual Native ISO w LUMIX S1H wynoszą ISO 640 i ISO 4000. W przypadku matrycy o jednej natywnej czułości ISO zakłócenia zazwyczaj rosną wraz ze wzrostem czułości. W modelu S1H z technologią Dual Native matryca ogranicza do minimum powstawanie zakłóceń, co jest możliwe dzięki wyborowi odpowiedniego układu wzmocnienia sygnału do danej czułości przed rozpoczęciem przetwarzania danych. Tak jak pisaliśmy wcześniej może odbywać się to automatycznie lub ręcznie. W efekcie użytkownik może nagrywać filmy przy maksymalnej czułości ISO 51 200 bez obawy o wzrost zaszumienia obrazu. Technologię Dual Native ISO można ręcznie przełączać na jedną z dwóch opcji LOW (ISO 640 – ISO 5000) i HIGH (ISO 4000 – ISO 51 200) [7].
data dodania: 01-09-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 8531
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Polski Konkurs Fotografii Sportowej 2024 - laureaci i najlepsze zdjęcia Czołowi fotografowie z całego kraju spotkali się w legendarnym dla polskiego sportu miejscu - Stadionie Śląskim w Chorzowie. 16 kwietnia 2025 r. odbyła się uroczysta gala 11. edycji Polskiego Konkursu Fotografii Sportowej. Konkurs, którego patronem medialnym był Foto-Kurier, cieszył się rekordową popularnością. Nadesłano aż 3167 zdjęć - najwięcej w historii... ![]() Canon RF 85 mm f/1,4L VCM w porównywarce Zaprezentowany 9 września 2025 r. Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Olympus M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO Zaprezentowany 10 września 2025 r. M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO - zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie - jest w naszej porównywarce. Zapoznaj się z informacją prasową oraz danymi technicznymi obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |