testowe Panasonic S1H - unikalne cechy i możliwości - artykuł z Foto-Kuriera 12/19![]() ciąg dalszy...
![]() Podczas konferencji w Warszawie, na której prezentowano m.in. Panasonica S1H fot. K.Patrycy
Rejestracja w 6K
![]()
Możliwość wiernego odwzorowania barw i bogatych odcieni skóry jest niezbędna dla każdego filmowca. W LUMIX S1H użytkownik może zaimportować moduły kolorymetryczne znane z kamer kinowych VariCam. LUMIX S1H umożliwia rejestrację w trybie V-Log/V-Gamut [8] zapewniającym szeroki zakres rozpiętości tonalnej i szeroką gamę barw. Przypomnijmy, że V-Log renderuje bardzo płaski tonalnie obraz przy zachowaniu wszystkich informacji dotyczących koloru w danym ujęciu. Oznacza to wyższy poziom możliwości w obróbce i postprodukcji obrazów.
Matryca CMOS LUMIX S1H uzyskuje szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią barw. Przestrzeń barw S1H jest zatem szersza niż BT.2020 (standard kolorów będący częścią specyfikacji 4K Ultra HD). V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco charakterystykę filmu negatywowego, a V-Gamut obejmuje przestrzeń barw nawet większą niż w przypadku materiałów fotograficznych.
![]()
![]()
![]()
LUMIX S1H umożliwia wysyłanie danych wideo w 10-bitowym [8a] formacie 4:2:2 4K 60p/50p za pomocą kabla HDMI. Urządzenie obsługuje wiele trybów rejestracji obrazu, w tym tryb anamorficzny 4:3, zaspokajając potrzeby profesjonalnych użytkowników. Aparat jest wyposażony w złącze HDMI typu A [9a]. Ponadto LUMIX S1H ma uchwyt do zamocowanie kabla HDMI [9b], co zapobiega jego wypadaniu i eliminuje problemy, jakie mogą z tego wyniknąć na planie filmowym/zdjęciowym.
![]()
Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) umożliwia nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości C4K/4K (60 kl./s, maksymalnie 2,5× wolniej w 24p) i Full HD (180 kl./s, maksymalnie 7,5× wolnej w 24p). Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2.
onadto wideo HFR (duża liczba klatek na sekundę) można rejestrować z dźwiękiem nawet podczas korzystania z autofokusu. Dostępnych jest wiele efektów do tworzenia filmów w zwolnionym tempie w procesie postprodukcji.
Na podstawie badań symulacji ciepła prowadzonych przy opracowywaniu zarówno profesjonalnych kamer kinowych, jak i cyfrowych aparatów fotograficznych, firma Panasonic zaprojektowała wentylator chłodzący o innowacyjnej konstrukcji, który skutecznie odprowadza ciepło i wyposażyła w niego Panasonica S1H. Aparat ten został po raz pierwszy, jako jedyny w grupie S1, wyposażony w to unikalne rozwiązanie.
![]() LUMIX S1H to pierwszy jednoobiektywowy bezlusterkowy pełnoklatkowy aparat cyfrowy, w którym zastosowano wentylator jako wyposażenie standardowe – cechę spotykaną zwykle jedynie w kamerach profesjonalnych. Wentylator jest częścią nowo opracowanej konstrukcji odprowadzającej ciepło, która wspiera nieograniczone nagrywanie filmów. Konstrukcja odporna na kurz i zachlapania, niskie wibracje zapewniające minimalny wpływ na system stabilizacji obrazu oraz nadzwyczaj cicha praca to pozostałe cechy systemu. Wentylator może być wykorzystywany w czterech różnych ustawieniach. Na przykład AUTO1 włącza wentylator wkrótce po rozpoczęciu fotografowania, aby ograniczyć temperaturę i umożliwić dłuższe wykonywanie zdjęć. AUTO2 kładzie nacisk na cichą pracę i pozostawia wentylator wyłączony w jak największym zakresie.
data dodania: 01-09-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 8528
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Polski Konkurs Fotografii Sportowej 2024 - laureaci i najlepsze zdjęcia Czołowi fotografowie z całego kraju spotkali się w legendarnym dla polskiego sportu miejscu - Stadionie Śląskim w Chorzowie. 16 kwietnia 2025 r. odbyła się uroczysta gala 11. edycji Polskiego Konkursu Fotografii Sportowej. Konkurs, którego patronem medialnym był Foto-Kurier, cieszył się rekordową popularnością. Nadesłano aż 3167 zdjęć - najwięcej w historii... ![]() Canon RF 85 mm f/1,4L VCM w porównywarce Zaprezentowany 9 września 2025 r. Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Olympus M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO Zaprezentowany 10 września 2025 r. M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO - zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie - jest w naszej porównywarce. Zapoznaj się z informacją prasową oraz danymi technicznymi obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |