Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD

ciąg dalszy...


 

 

Charakter szumu to typowe dla Canona wielobarwne plamy. Widoczne zakłócenia pojawiają się przy ISO 800 i ta wartość jest też górną granicą pełnej użyteczności zdjęć. Powyżej tej wartości obserwujemy stopniowe zmiękczanie szczegółów.

 

  Poniżej przedstawiamy wycinki kadru o podstawie 500 pikseli przy różnych ekwiwalentach czułości ISO

ISO 1600

ISO 1600

 

ISO 3200

ISO 3200

 

ISO 6400

ISO 6400

 

ISO 12 800

ISO 12 800

Charakter szumu to typowe dla Canona wielobarwne plamy. Widoczne zakłócenia pojawiają się przy ISO 800 i ta wartość jest też górną granicą pełnej użyteczności zdjęć. Powyżej tej wartości obserwujemy stopniowe zmiękczanie szczegółów.

Jak liczby przekładają się na jakość zdjęć? Za w pełni użyteczne można uznać ISO 800, a za naprawdę przyzwoite jeszcze ISO 1600. Później obserwujemy już stopniowy wzrost zaszumienia obrazu i coraz mocniejszą ingerencję oprogramowania, które z jednej strony łagodzi zakłócenia, ale z drugiej powoduje degradację szczegółów. Wyraźny spadek jakości zobaczymy dopiero przy ISO 6400. Najwyższą dostępną wartość ISO – 12800 radzimy stosować tylko w ostateczności. Za szumy przyznajemy 5,5 punktu.

 

Dynamika rejestracji

Dynamikę rejestracji matrycy EOS-a 500D sprawdzaliśmy w warunkach sztucznie wywołanego niedoświetlenia i prześwietlenia w skoku co 1/3 EV. Wynik na poziomie 6 1/3 można uznać za dobry, choć nie reweacyjny – szeroki zakres tonalny nigdy nie był mocną stroną przetworników CMOS, często ustepując pod tym względem matrycom typu CCD. Przykładowo, zakres dynamiki lustrzanek Sony a300 i a350 to nawet 7 EV. EOS 500D wypada jednak zdecydowanie lepiej od Nikona D90 i  nieznacznie lepiej od D5000. Wszystkie konstrukcje łączy jednak wyraźne przesunięcie w stronę niedoświetlenia. Przetworniki powinny więc rejestrować więcej szczegółów w cieniach, jednocześnie będąc bardziej podatnymi na prześwietlenie i wypalenie szczegółów w jasnych partiach obrazu. Za dynamikę przyznajemy 5,5 punktu.

 

 

Przetwornik Canona EOS 500D charakteryzuje się stosunkowo dobrą jak na CMOS-a dynamiką

 

 Przetwornik Canona EOS 500D charakteryzuje się stosunkowo dobrą jak na CMOS-a dynamiką

 

Odwzorowanie barwne

Canon EOS 500D „oferuje” standardowe ustawienia – do wyboru mamy dwie przestrzenie barwne: sRGB i AdobeRGB. Na odwzorowanie barwne możemy wpływać również decydując się na jedno z 6 ustawień „stylu obrazów” (m.in. krajobraz, portret, neutralny) lub samemu tworząc profil indywidualnie korygując kontrast, nasycenie, oraz ton koloru. Zdjęcia testowe wykonane w trybie neutralnym nie zdradzają problemów z właściwą reprodukcją kolorów. Barwy są żywe, a „kitowa” optyka dobrze przenosi kontrast.

Kolorystyka zdjęcia będzie jednak zależała również od pomiaru temperatury barwowej, czyli prawidłowego doboru balansu bieli. EOS 500D „oferuje” tryb automatyczny oraz 5 gotowych profili: światło dzienne (ok. 5200 K), w cieniu (ok. 7000 K), pochmurny dzień (ok. 6000 K), światło żarowe (ok. 3200 K), oraz światło jarzeniowe (ok. 4000 K).

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 18-01-2010
 
godzina dodania: 17:43
 
odsłon: 68796
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.136) / 0.121

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |