testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD
ciąg dalszy...
![]()
Poniżej przedstawiamy wycinki kadru o podstawie 500 pikseli przy różnych ekwiwalentach czułości ISO
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200
![]() ISO 6400
![]() ISO 12 800 Charakter szumu to typowe dla Canona wielobarwne plamy. Widoczne zakłócenia pojawiają się przy ISO 800 i ta wartość jest też górną granicą pełnej użyteczności zdjęć. Powyżej tej wartości obserwujemy stopniowe zmiękczanie szczegółów. Jak liczby przekładają się na jakość zdjęć? Za w pełni użyteczne można uznać ISO 800, a za naprawdę przyzwoite jeszcze ISO 1600. Później obserwujemy już stopniowy wzrost zaszumienia obrazu i coraz mocniejszą ingerencję oprogramowania, które z jednej strony łagodzi zakłócenia, ale z drugiej powoduje degradację szczegółów. Wyraźny spadek jakości zobaczymy dopiero przy ISO 6400. Najwyższą dostępną wartość ISO – 12800 radzimy stosować tylko w ostateczności. Za szumy przyznajemy 5,5 punktu.
Dynamika rejestracji
![]()
Przetwornik Canona EOS 500D charakteryzuje się stosunkowo dobrą jak na CMOS-a dynamiką
Odwzorowanie barwne
Kolorystyka zdjęcia będzie jednak zależała również od pomiaru temperatury barwowej, czyli prawidłowego doboru balansu bieli. EOS 500D „oferuje” tryb automatyczny oraz 5 gotowych profili: światło dzienne (ok. 5200 K), w cieniu (ok. 7000 K), pochmurny dzień (ok. 6000 K), światło żarowe (ok. 3200 K), oraz światło jarzeniowe (ok. 4000 K).
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 71597
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||