testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HDciąg dalszy...
Możliwości multimedialne
Podgląd w trybie filmowania
Kolejny zarzut dotyczy dźwięku – niestety rejestrowany jest w postaci monofonicznej, bez możliwości dołączenia zewnętrznego mikrofonu (miał ją już pokazany na jesieni EOS 5D Mark II, mają ją też zaprezentowane niedawno Pentax K7 i Panasonic Lumix GH1). Pod tym względem nie róźni się jednak od Nikona 5000D. Trzeba pamiętać, żenajlepsza nawet jakość w połączeniu z kiepskim dźwiękiem to jednak jeszcze nie to. Ostatni problem to system AF. Na to nikt nie ma jeszcze dobrej recepty i ustawianie ostrości nadal odbywa się w oparciu o detekcję kontrastu. Póki co, nikt nie znalazł sposobu na zaimplementowanie w lustrzance ciągłego trybu AF. Oczywiście, detekcja jest powolna i nieprecyzyjna (często gubiąc się, gdy kontrastowo układają się elementy, np. tylko w poziomie). Ale nie to jest najgorsze. Silnik AF kitowego obiektywu niestety pracuje bardzo głośno, co wyraźnie rejestrowane jest przez mikrofon aparatu. Producent sam zaleca w instrukcji obsługi korzystanie z ręcznego trybu AF.
Podgląd kadru w trybie Live View
Jeśli zamierzamy często korzystać z trybu filmowego, powinniśmy też zaopatrzyć się w szybkie karty. Jak podaje Canon, powinny to być nośniki typu SDHC minimum 6. klasy szybkości. My zalecamy szybsze, bo sami przekonaliśmy się, że nie każda karta opatrzona symbolem Class 6 „trzyma standardy” – jeśli karta jest wolniejsza, filmowanie może zakończyć się już po około 10-20 sekundach.
EOS 500D obsługuje karty typu SD/SDHC
W trakcie filmowania możemy korygować ekspozycję (w zakresie +/– 2 EV), filmowanie nie ma też wpływu na działanie układu stabilizacji optycznej IS. Kolejnym plusem będzie możliwość doboru profilu balansu bieli oraz wybór jednego z trybów Picture Style, czyli np. filmowanie czarno-białe.
Tryb Live opiera się na detekcji kontrastu, tryb szybki to chwilowe opuszczenie lustra i pomiar tradycyjny.
Z kolei fotografowanie w trybie Live View, o ile bez wątpienia bardzo przydatne, nadal bywa zwyczajnie irytujące. Nastawianie ostrości trwa długo i często jest niedokładne, bez względu na producenta. W tym zakresie również Canonowi nie udało się nic poprawić.
Mocno „plastikowy” kitowy obiektyw EF-S 18-55 IS, choć nie najlepiej wykonany, pod względem ostrości czy przenoszenia kontrastu radzi sobie bardzo dobrze.
Mówiąc o możliwościach multimedialnych trzeba pochwalić Canona, który jako jedyny (w tej klasie) umieścił w aparacie ekran o dużej rozdzielczości 920 tys. punktów. Dzięki temu łatwiej będzie nam ocenić jakość wykonanego zdjęcia. Mimo niedociągnięć pod względem możliwości multimedialnych, EOS 500D i tak najlepiej wypada w swojej klasie, dlatego przyznajemy mu 5,5 punktu.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 68983
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |