testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HDciąg dalszy...
Możliwości multimedialne
Podgląd w trybie filmowania
Kolejny zarzut dotyczy dźwięku – niestety rejestrowany jest w postaci monofonicznej, bez możliwości dołączenia zewnętrznego mikrofonu (miał ją już pokazany na jesieni EOS 5D Mark II, mają ją też zaprezentowane niedawno Pentax K7 i Panasonic Lumix GH1). Pod tym względem nie róźni się jednak od Nikona 5000D. Trzeba pamiętać, żenajlepsza nawet jakość w połączeniu z kiepskim dźwiękiem to jednak jeszcze nie to. Ostatni problem to system AF. Na to nikt nie ma jeszcze dobrej recepty i ustawianie ostrości nadal odbywa się w oparciu o detekcję kontrastu. Póki co, nikt nie znalazł sposobu na zaimplementowanie w lustrzance ciągłego trybu AF. Oczywiście, detekcja jest powolna i nieprecyzyjna (często gubiąc się, gdy kontrastowo układają się elementy, np. tylko w poziomie). Ale nie to jest najgorsze. Silnik AF kitowego obiektywu niestety pracuje bardzo głośno, co wyraźnie rejestrowane jest przez mikrofon aparatu. Producent sam zaleca w instrukcji obsługi korzystanie z ręcznego trybu AF.
Podgląd kadru w trybie Live View
Jeśli zamierzamy często korzystać z trybu filmowego, powinniśmy też zaopatrzyć się w szybkie karty. Jak podaje Canon, powinny to być nośniki typu SDHC minimum 6. klasy szybkości. My zalecamy szybsze, bo sami przekonaliśmy się, że nie każda karta opatrzona symbolem Class 6 „trzyma standardy” – jeśli karta jest wolniejsza, filmowanie może zakończyć się już po około 10-20 sekundach.
EOS 500D obsługuje karty typu SD/SDHC
W trakcie filmowania możemy korygować ekspozycję (w zakresie +/– 2 EV), filmowanie nie ma też wpływu na działanie układu stabilizacji optycznej IS. Kolejnym plusem będzie możliwość doboru profilu balansu bieli oraz wybór jednego z trybów Picture Style, czyli np. filmowanie czarno-białe.
Tryb Live opiera się na detekcji kontrastu, tryb szybki to chwilowe opuszczenie lustra i pomiar tradycyjny.
Z kolei fotografowanie w trybie Live View, o ile bez wątpienia bardzo przydatne, nadal bywa zwyczajnie irytujące. Nastawianie ostrości trwa długo i często jest niedokładne, bez względu na producenta. W tym zakresie również Canonowi nie udało się nic poprawić.
Mocno „plastikowy” kitowy obiektyw EF-S 18-55 IS, choć nie najlepiej wykonany, pod względem ostrości czy przenoszenia kontrastu radzi sobie bardzo dobrze.
Mówiąc o możliwościach multimedialnych trzeba pochwalić Canona, który jako jedyny (w tej klasie) umieścił w aparacie ekran o dużej rozdzielczości 920 tys. punktów. Dzięki temu łatwiej będzie nam ocenić jakość wykonanego zdjęcia. Mimo niedociągnięć pod względem możliwości multimedialnych, EOS 500D i tak najlepiej wypada w swojej klasie, dlatego przyznajemy mu 5,5 punktu.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 69120
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Canon EOS 300 z czujnikiem AF typu CMOS Canon EOS 300 to następca "pięćsetki-N", która znajdując się na rynku od 1996 r. zdążyła się już technologicznie nieco zestarzeć. Nowy aparat wyposażono w polowy czujnik AF typu CMOS, po raz pierwszy zastosowany w EOSie 3. Ma on 7 punktów nastawiania ostrości; 5 z nich ułożonych jest tradycyjnie w linii poziomej (w połowie wysokości kadru), a w pionie - nad i pod... Nowy termin - czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia do 7 maja W dniu wczorajszym kilka osób dostało z opóźnieniem kody zgłoszeniowe do konkursu. Dlatego przedłużyliśmy dla tych osób czas przyjmowania zgłoszeń do dzisiaj do końca dnia tj. do 7 maja do godziny 23.59. Za utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie. Zamieszczony montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |