Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD

ciąg dalszy...

 

Balans bieli

 

WB żarowe

 

 WB żarowe

 

WB auto

WB auto

 

WB wzór

WB wzór

Automatyczny pomiar balansu bieli (WB Auto) w Canonie EOS 500D tradycyjnie zbyt ciepło oddaje barwy w świetle żarowym. Zastosowanie dedykowanego trybu (WB Żarowe) skutecznie rozwiazuje ten problem.

 

Największy kłopot cyfrowe aparaty mają zazwyczaj z prawidłową oceną balansu bieli dla światła żarowego. Często temperatura żarówek jest po prostu niższa i nie mieści się w obsługiwanym przez aparat zakresie. Zdjęcia testowe wykonaliśmy przy użyciu światła żarowego o temperaturze barwowej 3100 K, która powinna być miarodajna dla tej klasy aparatu. Oceniając wyniki zauważymy, że automatyczny pomiar powoduje zbyt ciepłą reprodukcję kolorów. Sytuacja zdecydowanie poprawi się, gdy skorzystamy z profilu dla światła żarowego. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.


Możliwości fotograficzne

Aparat uruchamiamy błyskawicznie – praktycznie równocześnie z momentem przesunięcia dźwigni ON/OFF, EOS jest gotowy do pracy. System czyszczenia matrycy uaktywnia się przy każdej zmianie pozycji przełącznika ON/OFF (komunikat pojawia się tylko podczas wyłączania), ale nie blokuje to możliwości wykonywania zdjęć. 15-milionowa matryca umożliwia wykonywanie zdjęć o maksymalnej rozdzielczości 4752×3168 pikseli, co oznacza, że odbitka dla 300 dpi będzie miała wymiary 26,8×40,2 cm. Jeszcze niedawno niewiele większą rozdzielczością 16 mln pikseli „szczycił się” profesjonalny studyjny model Canon EOS 1-Ds. Można więc przypuszczać, że duża rozdzielczość wiąże się raczej z trwającą nieprzerwanie „wojną na piksele”, niż z przeznaczeniem tego korpusu, i większość fotoamatorów prawdopodobnie nawet jej nie wykorzysta. Duża rozdzielczość w połączeniu z szerokim zakresem czułości ISO i, jak wykazały pomiary, bardzo przyzwoita jakość obrazu, zapowiadają ogromne możliwości tego korpusu. Aparat nie jest jednak wolny od wad.
Zdjęcia możemy zapisywać jako pliki JPEG (Large, Medium Small), RAW lub jednocześnie jako RAW i JPEG. Możliwość rejestracji w dwóch formatach to duża zaleta, ale, niestety, dostępna jest tylko jedna konfiguracja w połączeniu z największym plikiem JPEG. To duży błąd i to z dwóch powodów.

 

 

Brak możliwości łączenia RAW-ów z małymi JPEG-ami to spora wada

 

Brak możliwości łączenia RAW-ów z małymi JPEG-ami to spora wada

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-01-2010
 
godzina dodania: 17:43
 
odsłon: 68909
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.114) / 0.099

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |