testowe Podwodne kompakty cz.1 - artykuł ukazał się w FK 7/2010ciąg dalszy...Pentax Optio W90
Wykonanie i obsługa
Diody LED umieszczone na oprawce obiektywu, przydadzą się podczas fotografowania pod wodą i w trybie makro.
Producent deklaruje wodoszczelność korpusu do głębokości 6 m (przez 2 godziny), odporność na zanieczyszczenia, jak piasek czy pył, odporność na upadek z wysokości do 1,2 m, oraz bezawaryjną pracę w temperaturach od –10 do +45°C. Stylistycznie aparat jest niewątpliwe bardzo ciekawy – nam podoba się najbardziej. Uwagę zwraca zwłaszcza wzornictwo oprawy obiektywu. Obsługa aparatu nie sprawia żadnego problemu – przyciski są dobrze rozmieszczone i wyraźnie oznaczone. Zaletą jest też programowalny, tzw. „zielony przycisk”, któremu możemy przypisać m.in kontrolę balansu bieli, wybór pola ostrości, czy kompensację ekspozycji. Aparat dostępny jest w kolorach pomarańczowym, czarnym lub zielono-czarnym.
Obsługa aparatu jest prosta i przyjemna. Plusem jest programowalny przycisk funkcyjny.
Możliwości fotograficzne W90 wyposażono w 12-milionowy przetwornik typu CCD (1/2,33") oraz 5-krotny zoom optyczny o użytecznym i bardzo uniwersalnym zakresie ogniskowych 28–140 mm (dla filmu 35 mm). Pentax „oferuje” najszerszy spośród testowanych aparatów zakres czułości ISO 100–3200, z możliwością rozszerzenia o dodatkową wartość ISO 6400 (przy ograniczonej rozdzielczości do 5 mln pikseli). Aparat startuje bardzo szybko, ale zapis zdjęć i oczekiwanie na odtwarzanie trwa nieznacznie dłużej niż w pozostałych aparatach.
Baterię i slot kart ukryto pod uszczelnioną, blokowaną zaślepką.
Oprócz zielonej lampki wspomagania systemu AF, w gorszych warunkach oświetleniowych aparat wykorzystuje również 3 diody LED, umieszczone na oprawie obiektywu. W trybie ciągłym pracują też po przełączeniu aparatu w tryb mikroskop, czyli makro (od 1 cm). Generalnie użytkownik ma do dyspozycji 24 programy tematyczne (wśród nich m.in. Zdjęcie podwodne, Film podwodny, Cyfrowe zdjęcie szerokokątne czy Panorama). Funkcja wykrywania twarzy rozpoznaje do 32 zarysów. Aparat może służyć również jako prosta kamera HD, rejestrująca w rozdzielczości 1280×720 z częstotliwością 15 lub 30 kl./s. Również wygląd korpusu i materiały z jakich został wykonany sugerują zwiększoną odporność na niekorzystne warunki.
Jakość zdjęć Pomiary studyjne pokazują, że do wartości ISO 400 matryca generuje najwyższe szumy spośród testowanych kompaktów. Dla wartości ISO 800 wypada już lepiej niż XP10, a poziom szumów podobny jest do tego uzyskiwanego przez FT2. Przy wysokich wartościach ISO Pentax wypada już bardzo przyzwoicie – dla ISO 1600 poziom szumów jest nieznacznie tylko większy niż w przypadku najlepszego pod tym względem Olympusa. Oceniając zdjęcia zauważymy, że dla ISO 1600 obraz jest lepszy niż w przypadku Panasonika i Olympusa – zaszumienie i podatność na przebarwienia obrazu są zdecydowanie mniejsze (patrz. str. 36). Dla ISO 3200 degradacja szczegółów jest nadal niewielka, ale przy 6400 już dość znaczna (trzeba pamiętać, że powyżej ISO 1600 rozdzielczość spada do 5 mln pikseli).
data dodania: 22-10-2010
godzina dodania: 12:06
odsłon: 41304
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |