testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD
ciąg dalszy...
Po pierwsze, takie połączenie może wydawać się niezgodne z samą ideą korzystania jednocześnie z dwóch formatów. Przeważnie „surowe” pliki RAW łączymy z małymi JPEG-ami, które służą jako „prewki”, czyli przede wszystkim do podglądu i szybkiej oceny. Po drugie, dołączanie dużych plików implikuje znaczne obciążenie bufora, który musi poradzić sobie z zapisaniem dużej ilości danych (jedno zdjęcie może mieć w tym układzie nawet 25 MB).
![]()
![]()
Priorytet jasnych partii czy optymalizacja jasności, to przydatne funkcje dla fotoamatora.
W modelu 500D zastosowano technologię automatycznej korekcji efektu winiety. Aktywna automatycznie rozjaśnia zaciemnienia w rogach kadru powstające zwłaszcza, gdy korzystamy z obiektywów szerokokątnych. Aparat niestety nadal pamięta ustawienia korekcji jedynie dla 25 obiektywów tylko tego producenta (za pomocą aplikacji EOS Utility można sprawdzić listę obsługiwanych modeli). Korekcja działa subtelnie, a jej natężenie spada wraz ze wzrostem wartości czułości ISO.
![]()
Zastosowanie trybu czarno--białego przydaje się, gdy chcemy podkreślić kształt i formę fotografowanego obiektu. Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm; f/3,5-5,6 IS; 1/200 s; ISO 100; f/8; f=18 mm
9-polowy Układ AF aparatu działa w zasadzie bez zarzutu, centralny punkt krzyżowy jest czuły i precyzyjny, a opóźnienia w ustawianiu ostrości trzeba chyba zrzucić na karb nie najszybszego kitowego obiektywu. Aparat zdecydowanie zasługuje na nieco lepszą optykę.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 71625
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||