Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

WYSZUKIWANIE

Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD

Canon EOS 500D jako najnowsza konsumencka lustrzanka Canona bez wątpienia chciałaby pretendować do tytułu lidera rynku w tym segmencie. Na pierwszy rzut oka Canona EOS 500D wyposażono w prawie we wszystko, czego może oczekiwać początkujący fotoamator. Przeprowadzony test Canona EOS 500D przekonan nas czy tak jest w rzeczywistości?

 

Canon EOS 500D - kręci w Full HD

 

Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm; f/3,5-5,6 IS; 1/100 s; ISO  100; f/6,4f=18 mm

 

Zaprezentowany po raz pierwszy 25 marca model EOS 500D to ewolucyjny następca lustrzanki EOS 450D. Pełny opis lustrzanki opublikowaliśmy w wydaniu FK 4/2009 [kliknij], dlatego przypomnijmy tylko, że zasadnicze różnice między tymi modelami to w 500D większa rozdzielczość matrycy, zdecydowanie poszerzony zakres dostępnych wartości ekwiwalentów czułości ISO, większa rozdzielczość ekranu LCD, oraz po raz pierwszy zastosowana w amatorskiej lustrzance możliwość rejestracji filmów w formacie Full HD.

 

 

Korpus, praktycznie nie różniący się od EOS-a D450, pokryty został nowym lakierem, który można łatwo przypadkiem zarysować, np. zegarkiem. Na szczęście ślady są niegroźne i łatwo je usunąć.

 

Korpus, praktycznie nie różniący się od EOS-a D450, pokryty został nowym lakierem, który można łatwo przypadkiem zarysować, np. zegarkiem. Na szczęście ślady są niegroźne i łatwo je usunąć.


Estetyka, ergonomia i intuicyjność obsługi

Korpus nowego EOS-a praktycznie nie różni się od poprzedników. Niewielki i bardzo zgrabny, EOS 500D wydaje się lepiej wykonany od swoich poprzedników. Zazwyczaj uderzała „plastikowość” obudowy i nie zawsze precyzyjne spasowanie elementów. Tym razem mamy do czynienia z zaskakująco zwartą i solidną konstrukcją.

 

 

Tylny panel zdominował 3-calowy ekran LCD o dużej­ rozdzielczości (920 tys. punktów). Przyciski są dobrze rozmieszczone i czytelnie oznaczone.

 

 Tylny panel zdominował 3-calowy ekran LCD o dużej­ rozdzielczości (920 tys. punktów). Przyciski są dobrze rozmieszczone i czytelnie oznaczone.

 

Wykonany z dobrej jakości tworzyw sztucznych, jest jednocześnie bardzo lekki (480 g bez akumulatora i karty – dla porównania Nikon D5000 waży 570 g). Generalnie jedyne, co można zarzucić „500” pod względem konstrukcyjnym, to  podobnie jak w Nikonie 5000D zbyt mały uchwyt. Ładnie profilowany, pokryty gumowaniem imitującym skórę, jest nadal zdecydowanie zbyt płytki. Nawet niewielka dłoń nie układa się na nim zbyt dobrze. Aparat nie będzie się ślizgał, ale korzystając z „długich” obiektywów możemy czuć się niepewnie. Układ przycisków również pozostał w zasadzie niezmieniony. Nowością jest umieszczony po prawej stronie obiektywu przycisk kontroli głębi ostrości. Do tej pory była to funkcja zarezerwowana dla korpusów bardziej zaawansowanych. ­Naszym zdaniem potwierdza to tylko tezę o dużych ambicjach i nadziejach, jakie Canon wiąże z tym modelem. Analizując sterowanie aparatem, trzeba zaznaczyć, że nadal mamy szybki dostęp do większości podstawowych ustawień.

 

 

Umieszczone obok siebie przycisk ISO, pokrętło sterowania i spust migawki umożliwiają szybką zmianę wartości ISO bez konieczności odrywania oka od wizjera.

 

Umieszczone obok siebie przycisk ISO, pokrętło sterowania i spust migawki umożliwiają szybką zmianę wartości ISO bez konieczności odrywania oka od wizjera.

 

Umieszczenie obok siebie spustu migawki, pokrętła sterowania i przycisku ISO to bardzo wygodne rozwiązanie. Taki układ umożliwia sprawną zmianę czułości, korzystając tylko z jednego palca i bez konieczności odrywania aparatu od oka (wartość ISO wyświetlana jest również w wizjerze). Wygodna będzie też możliwość przypisania różnych funkcji (jakość obrazu, korekcja błysku, menu, ekran wł./wył.) do przycisku SET.

 

 

Podstawowe parametry ekspozycji można kontrolować za pomocą szybkiego menu na ekranie aparatu

 

 

Podstawowe parametry ekspozycji można kontrolować za pomocą szybkiego menu na ekranie aparatu

 

 

Podstawowe parametry ekspozycji można kontrolować za pomocą szybkiego menu na ekranie aparatu

 

Podstawowe parametry ekspozycji można kontrolować za pomocą szybkiego menu na ekranie aparatu

 

Generalnie, przyciski i przełączniki są dopracowane i dobrze oznaczone, a pokrętła stawiają przyjemny opór. Ukłonem w stronę użytkownika będą też wyświetlane na ekranie wskazówki dotyczące nowych trybów, np. nie oznaczone w żaden inny sposób ustawianie ostrości podczas filmowania, ukryte pod przyciskiem blokady ekspozycji (instrukcja pojawia się po uruchomieniu tego trybu).

 

 

Komunikat podpowiada, jak ustawiać ostrość w trybie filmowania.

 

Komunikat podpowiada, jak ustawiać ostrość w trybie filmowania.

 

Wbudowany na stałe, 3-calowy ekran LCD (920 tys. punktów), ze względu na niewielkie wymiary korpusu, podobnie jak u poprzednika umieszczony został skrajnie z lewej strony. Użytkownik będzie musiał pogodzić się z wiecznie „wypalcowaną” powierzchnią pokrywającej go powłoki – wyraźnie brakuje miejsca na uchwyt, potrzebny gdy chcemy trzymać korpus w obu dłoniach. Na plus zaliczyć można za to czujnik wyłączający ekran LCD, gdy zbliżymy oko do wizjera (którego, niestety, zabrakło w Nikonie D5000). Za estetykę i intuicyjność obsługi przyznajemy po 5,5 punktu, a za ergonomię tylko 5.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-01-2010
 
godzina dodania: 17:43
 
odsłon: 65244
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Fujifilm X-T3 - trzecie wcielenie flagowca Fujifilm - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - TEST z Foto-Kuriera 6-7/2020
fotografia
TEST Nikon D7500 - rozwój uhonorowany nagrodą EISA - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8ED PRO - superszeroki zoooom - test z FK 1-2/2016
fotografia
TEST Epson SC-P7500 Spectro - 12 kolorów dla kreatywnego i wymagającego fotografa - TEST z FK 3/20
fotografia
Ponad 100° na pełnej klatce - TEST Tamron SP 15- 30 mm f/2,8 Di VC USD vs. Canon z Foto-Kuriera 6/15
fotografia
TEST Nikkor Z 14–30 mm f/4 S - szerokokątny zoom bez dystorsji - test z Foto-Kuriera 8-9/19
fotografia
Nikkor Z 85 mm f/1,8 S, nie tylko portretowy - test z Foto-Kuriera 10/19
fotografia
TEST: Epson SureLab D700, czyli drukarka o możliwościach ekonomicznego minilabu - test z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
TEST Epsona SC-F500, czyli 24 cale nowych sublimacyjnych możliwości - pełny test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Nikon Z 50, pierwszy bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST: Panasonic FZ1000 II kompaktowy superzoom z 1-calową matrycą - test z Foto-Kuriera 6/19
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom ze stabilizacją - Tamron 35–150 mm f/2,8–4 DI VC OSD TEST FK 8-9/2019


Zdjęcie miesiąca
Październik 2020
zdjęcie miesiąca
© fot. Jacek Świercz
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2020. (0.094)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |